arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۱

ادعای عجیب: نزدیک بود دیشب بشاراسد را بکشیم! /نصف دمشق در دست اپوزیسیون؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بعد از درگیریهای چند روز اخیر بین اپوزیسیون و نیروهای حامی اسد در حومه و بخشهایی از دمشق، با چند انفجار امروز، ظاهرا بخش قابل توجهی از دمشق توسط اپوزیسیون تصرف شده، به گونه ای که ظاهرا شبکه سعودی العربیه نیز توانسته دوربین خود را در دمشق مستقر کند و به پخش زنده درگیری ها بپردازد.

به گزارش خبرنگار بازتاب، این شبکه همچنین مدعی سقوط دو بالگرد سوری توسط نیروهای موسوم به ارتش آزاد شد.

همچنین بسام الدادا مشاور سیاسی ارتش آزاد سوریه مدعی شد، نیروهای مخالفان شب گذشته کاروان بشار اسد رئیس جمهور سوریه را مورد هدف قرار دادند.

این در حالی است که در طرف مقابل یک منبع رسمی سوریه به المنار اعلام کرد که ارتش سوریه در عملیات منحصر به فرد در معرة النعمان در ادلب بیش از 100 تروریست را کشت و بازداشت کرد.

این منبع تاکید کرد که بسیاری از این تروریست‌ها مجروح شده‌اند.

به گزارش بازتاب، الدادا در گفتگو با العربیه ادعا کرد نیروهای ارتش آزاد نزدیک بود رئیس جمهور سوریه را به قتل برسانند اما به دلیل عدم کنترل احساسات خود نتوانستند عملیات را با موفقیت به پایان برسانند.

او گفت بشار اسد هنگام خروج از منزلی در الروضه و در راه قصر ریاست جمهوری مورد هدف قرار گرفت.

منابع دولتی این اظهارات را که با کشته شدن چند تن از مقامات امنیتی همزمان شده ، تایید نکرده اند.

شورای فرماندهی ارتش سوریه اعلام کرد روز چهارشنبه وزیر دفاع و آصف شوکت همسر بشرا اسد خواهر رئیس جمهور سوریه بر اثر انفجاربمب در ساختمان شورای امنیت ملی کشته شدند.

ارتش آزاد مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته است و تاکید کرد عناصر این سازمان مسلح مخالفان توانستند 50 کیلو " تی ان تی " به محل برگزاری جلسه وارد سازند و در وقت مناسب منفجر کردند.

نظرات بینندگان