arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۴۱۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۱

حجاریان:قالیباف را نمی شناسم که از او حمایت کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آرمان نوشت:

مدت‌ها بود که جریان اصلاح‌طلبی، سکوت را بر هر گزینه دیگری ترجیح می‌داد البته سکوتی که نباید آن را به انفعال این جریان تعبیر کرد بلکه این سکوت که این روزها در حال شکسته شدن است، به این دلیل بود که جریان اصلاح‌طلب که در سال‌های اخیر کمتر سهمی در قدرت داشت، نوسازی و یافتن راهکار جدید برای چگونگی نیل به پیشرفت کشور و رهایی از مشکلات اقتصادی و... را به عنوان دستورالعمل خود قرار داد. اصلاح‌طلبان در شرایطی سکوت کردند که رقیب آنها یعنی اصولگرایان بیشترین پست‌های مدیریتی را در اختیار داشتند اما باز هم کوشیدند تا القا کنند که جریان اصلاح‌طلبی مرده است و اکنون تنها اصولگرایان هستند که می‌توانند همه مشکلات را حل کنند که نمونه این تلاش‌ها در اظهارات هفته‌های اخیر اسدالله بادامچیان مشاهده شد. او بارها از این جمله استفاده کرد که اصلاح‌طلبی مرده است هرچند اظهارات او بدون پاسخ نماند و موسوی لاری در گفت‌وگو با آرمان در پاسخ به بادامچیان گفت: « من همیشه می‌گویم نباید از مرده ترسید. مگر نمی‌گویند اصلاح‌طلبی مرده است پس چرا وقتی اصلاح‌طلبان صبحت از انتخابات می‌کنند مورد هجمه رقیب قرار می‌گیرند؟ مگر نمی‌گویند اصلاحات مرده است پس اجازه بدهند که بیایند و مردم به آنها نه بگویند و مشخص شود که مرده هستند.»

تدوین مانیفست اصلاح‌طلبی دروغ است

موضوع دیگری که در زمان سکوت اصلاح‌طلبان از سوی طیف اصولگرا مطرح می‌شد، تهیه مانیفست اصلاح‌طلبی بود. اصلاح‌طلبان در مقابل این ادعای اصولگرایان هم سکوت کردند و تنها لبخندی بر لب آوردند. می‌گفتند که این مانیفست از سوی حجاریان تهیه می‌شود و افرادی مانند علوی‌تبار و جلایی‌پور هم در تیم تنظیم مانیفست اصلاح‌طلبان هستند. به راستی این گروه یا معنای مانیفست را به خوبی نمی‌دانستند یا کارکرد آن را درک نکرده بودند. به هر حال جلایی‌پور پس از انتشار این خبر به آرمان گفت: این خبر کذب و اصولگرایان برای پوشاندن ضعف‌های خود این موضوعات را مطرح می‌کنند و پاسخ سعید حجاریان در برابر این سوال که «داستان نوشتن مانیفست اصلاح‌طلبی که هر از گاهی در رسانه‌های اصولگرا منتشر می‌شود‌، چیست؟» این جملات بود: «این حرف ها دروغ است. اصلا ما به مانیفست نیاز نداریم چون می‌دانیم که چه کار باید بکنیم. مانیفست توی ذهن آدم‌هاست.»

وقت برای انتخابات ریاست‌جمهوری زیاد است

موضوع این روزها که همان انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم است هم به محمل خوبی برای شایعه‌پراکنی برخی تندروها تبدیل شده است. این گروه‌ها هر روز نام یک اصلاح‌طلب را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح می‌کنند؛ روزی عارف، روز دیگر کمال خرازی، چند روز بعد اسحاق جهانگیری و... اما این اصلاح‌طلبان که نامشان آورده می‌شود یا در برابر این شایعات سکوت می‌کنند یا از جمله «هنوز مشخص نیست» استفاده می‌کنند تا اصولگرایان که از انسجام درون تشکیلاتی خود ناامید شده‌اند را در حال و هوای خود بگذارند و به آنها فرصت دهند تا کمی به فکر اردوگاه خودشان باشند. موسوی لاری در گفت‌وگو با آرمان چنین گمانه‌زنی‌هایی از سوی اردوگاه اصولگرایی را بهانه‌ای برای پوشاندن کاستی‌های خودشان می‌داند. سعید حجاریان هم در پاسخ به این پرسش آرمان که برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال آینده چیست؟ می‌گوید: «حالا تا آن وقت زمان زیادی مانده و فرصت زیادی تا انتخابات ریاست‌جمهوری داریم.»

ائتلاف با اصولگرایان بعید است

شایعات اصولگرایانه درمورد اصلاح‌طلبان بسیار بیش از این موارد است. اما نکته جالب اینکه اصولگرایان از یک سو به تخریب اصلاح‌طلبان می‌پردازند و از سوی دیگر از هر پیشنهاد اصلاح‌طلبانه برای ائتلاف استقبال می‌کنند. به عنوان مثال زمانی که اصلاح‌طلبان می‌گویند امکان همنشینی با اصولگرایان معتدل وجود دارد، در رسانه‌هایشان از تیتر «تشکیل اتاق فکر اصلاح‌طلبان با حضور اصولگرایان» استفاده می‌کنند که شاید راهی برای حضور در کنار اصلاح‌طلبان بیابند. سعید حجاریان در پاسخ به این سوال آرمان که نظرتان درمورد تشکیل اتاق فکر اصلاح‌طلبان با حضور اصولگرایان میانه‌رو چیست؟ اینگونه پاسخ می‌دهد: «مگر سوار قطار شده‌ایم که بخواهیم کسی را سوار کنیم؟ این حرف‌ها را کسی می‌زند که فکر می‌کند سوار قطار شده است؛ البته من گمان ندارم که اصلاح‌طلبان چنین توهمی داشته باشند.»

قالیباف را نمی‌شناسم

برخی اوقات شرایط به نحوی می‌شود که برخی این پیشنهاد را بدهند که اصلاح‌طلبان با اصولگرایان میانه‌رو مانند قالیباف به ائتلاف برسند. اگرچه ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان به گفته سعید حجاریان بسیار بعید است اما به هر حال برخی اصلاح‌طلبان با استدلال‌های خود موضوع این ائتلاف را مطرح می‌کنند و می‌گویند که به طور مثال اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده از قالیباف حمایت کنند. اما ظاهرا این پیشنهادات مورد قبول قاطبه اعضای اردوگاه اصلاح‌طلبی نیست و جالب اینکه اصولگرایان در برابر این پیشنهاد سکوت می‌کنند. زمانی که از حجاریان درمورد این پیشنهاد سوال می‌کنیم چند ثانیه به فکر فرومی‌رود و می‌گوید: قالیباف را نمی‌شناسم و زمانی که با چهره متعجب ما مواجه می‌شود، توضیح می‌دهد که «مواضع سیاسی و برنامه او را هم نمی‌دانم.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
14
95
فقط آقای سید محمد خاتمی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
3
77
هوشمندانه بود.
مثل همیشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
2
81
این راه یعنی سکوت دربرابر اصولگرایان ازهر تیری برای اصولگرایان کشنده تراست
چون آنهاراسردر گم کرده است
زنده باد عشق زنده باد سیدمحمدخاتمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
58
13
وقتي همه همديگر رو ميشناسيم چرا باز سعي ميكنيم بگوئيم كه همديگه رو نميشناسيم؟!
رضاقرسری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
2
101
مگردراردوگاه اصلاح طلبان قحط الرجال است که باقالیباف ائتلاف کنند
نظرات بینندگان