arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۱ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱

اعتراض نیشابوری‌ها به گرانی/ دادستان: برای دو عدد مرغ بیایم در خیابان‌ها؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گزارش ها حاکی است که شماری از ساکنان نيشابور روز دوشنبه در اعتراض به گرانی و تورم، در يکی از ميدان های اين شهر تجمع کردند.
با حضور تعدادی از معترضین در مسجدجامع و سر دادن شعار در حین برنامه سخنرانی، معاونین فرماندار، دادستان و فرمانده نیروی انتظامی در مسجد جامع حضور یافتند.

پس از پایان ویژه برنامه های ماه رمضان در مسجدجامع، حجت الإسلام موسوی دادستان عمومی و انقلاب ضمن سخنانی با انتقاد از سردادن شعار علیه مسئولین گفت: شأن نیشابوریان عزیز و بزرگوار خیلی بیشتر از این حرف هاست، من خیلی عذرخواهی میکنم برای یک یا دو عدد مرغ بیایم در خیابان ها راه برویم، شعار بدهیم، یک عده ای از گوشه و کنار سوء استفاده بکنند، حقیقتا اگر کسی این حرف ها را بشنود باید از این مصیبت گریه بکند، ما انقلاب نکردیم برای نان و آب، ما الآن تحمل زحمت نمی کنیم برای نان و آب یا احیانا اگر مشکلی ایجاد شود.

وی خطاب به معترضین گفت: آقایان و خانم هایی که از گوشه و کنار آمدند و به این غائله پیوستند و شعارها و حرف هایی را زدند همه این ها ثبت شده است و شناسایی شده است، ما بنایمان بر مدارا است، این که شهروندان نیشابور خواهران و برادران ما هستند و ما هم به عنوان مسئولین در کنار شما با شما در تعامل هستیم و با شما مدارا می کنیم اما خدا نکند روزی برسد که در شعار و عمل بخواهید حرکاتی را انجام دهید که در مقابل نظام و مسئولین عالی نظام قرار بگیرد، می شود با صحبت و مکاتبه و اعزام نماینده به فرمانداری و مراجع مربوطه در بازرگانی این مشکلات بدون هیچ دغدغه ای رفع شود، چند ساعت تردد در همین خیابان امام، میدان امام، چهارراه انقلاب اخلال ایجاد شده است، از کسانی که این حرکات را انجام داده اند به عنوان مسئول درخواست دارم که حتما مواظب باشید یک سری سوءاستفاده گر از این آب گل آلود استفاده نکنند، در مرحله بعد کاری را انجام ندهند که ما شرمنده تعدادی بشویم، خدای ناکرده دوستان ما در نیروی انتظامی وارد عمل بشوند یک عده را بگیرند، ببندند، این زیبنده شماها نیست.

پس از دادستان، حسین اسداللهی معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری درباره افزایش قیمت ها و کمبود عرضه گفت: مرغ با قیمت 4700 و 5200 عرضه می شد، یک عده هم سوءاستفاده می کردند و کار نظارت را مشکل کرده بودند، افرادی می آمدند همان مرغ 4700 را می خریدند و در جایی دیگر آزاد می فروختند، تصمیم بر این شد که مرغ یک نرخی یعنی با همان قیمت تعادلی عرضه بشود یعنی با قیمت 4700 الی 5200، خوشبختانه با همین قیمت ما بالغ بر 70 تن در همین چند روز در شهرستان نیشابور توزیع کردیم، در دو روز یا روز قبل بود که 17تن با قیمت 4700 تومان عرضه شد و خوشبختانه کار داشت انجام می شد ولی متأُسفانه دیشب تولیدکنندگان تصمیمی را می گیرند و مرغ کشتار نمی شود و ما امروز صبح با این مشکل مواجه می شویم.

وی ضمن عذرخواهی از وقفه ایجاد شده، از تشکیل جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست فرماندار خبر داد و افزود: اولین تصمیم در این جلسه این بود که تا اطلاع ثانویه هیچ گونه گوشت مرغی از شهرستان خارج نشود، تصمیم دوم این بود که ما از شهرهای مجاور خواستیم 20تن مرغ حمل شود و امشب می رسد و انشاءالله فردا ما 20تن مرغ با قیمت تعادلی را عرضه خواهیم کرد، تصمیم سوم این بود که در کنار قیمت تعادلی با قیمت تمام شده هم عرضه شود تا بازار سامان خودش را بگیرد.

اسداللهی در پایان ضمن عذرخواهی مجدد از مردم خواست تا به مسئولین فرصت دهند طی چند روز آینده شرایط بازار را سامان بخشند.

خبرگزاری ایسنا نیز نوشت: گرانی و کمبود مرغ، اعتراض مردم نیشابور را به همراه داشت.

قیمت 8000 تومانی مرغ آزاد و توزیع اندک مرغ 4700 تومانی امروز 2 مرداد سبب اعتراض مردم نیشابور شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیشابور با حضور در جمع معترضان در میدان امام خمینی(ره) این شهر، گفت: کم شدن مرغ در بازار به دلیل جوجه‌ریزی کم در سال جاری بوده است.

حسین شریعتمدارتهرانی افزود: مشکل کمبود مرغ مربوط به نیشابور نبوده و در کل استان همین وضعیت است.

وی گفت: در ستاد تنظیم بازار شهرستان هم‌اکنون برای رفع این مشکل تصمیماتی گرفته شده است و اگر مرغ می‌خواهید، از فردا در سطح شهرستان توزیع می‌کنیم.

در ادامه سرهنگ محمدحسن امیری، فرمانده انتظامی شهر با حضور در جمع معترضان گفت: تمام مطالب شما را به‌عنوان یک سرباز شما و فرزند نیشابور به مسوولان منتقل می‌کنم.

پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد نماز جمعه نیشابور نوشت: در پی افزایش قیمت برخی اقلام غذایی از جمله مرغ و کمبود عرضه، امروز (دوشنبه) 2مرداد جمعی از مردم نیشابور با تجمع و راهپیمایی و تظاهرات در خیابان اصلی شهر اعتراض خود را به این نوسانات اعلام کردند.

 

نظرات بینندگان