arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۹۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱

افزايش قيمت لبنيات روزانه شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در روزهاي اخير توليدكنندگان قيمت محصولات لبني را به صورت روزانه افزايش مي‌دهند.

اگرچه پيش از اين اعلام شده بود كه سه محصول شير، ماست و پنير كم چرب با قيمت‌هاي حمايتي عرضه خواهند شد، اما علاوه بر آ‌نكه خبري از قيمت‌هاي حمايتي وعده داده شده نيست، همين قيمت‌هاي بالا نيز به صورت روزانه با افزايش همراه مي‌شوند.

به عنوان مثال بررسي قيمت شير يك ليتري پاكتي كم چرب يك برند معروف لبني كه به ليدر افزايش قيمت‌ها معروف شده، افزايش حدود سه برابري را در طول يك سال اخير نشان مي‌دهد.

قيمت اين محصول كه در سال گذشته به‌طور ميانگين حدود 800 تومان بود، اوايل امسال به 1200 تومان رسيده و در ارديبهشت به 1400 تومان افزايش يافت. در خرداد ماه نيز قيمت‌ آن به 1500 تومان رسيد. تير ماه قيمت اين محصول به 1700 تومان افزايش يافته و در روزهاي ابتدايي مرداد ماه به 1800 تومان رسيده است.

اين روند خزنده افزايش قيمت در حالي است كه به گفته مسوول پخش اين شركت، قيمت همين محصول فردا به 1900 تومان افزايش خواهد يافت.

اين وضعيت در حالي است كه اين شركت محصولات كم چرب و پر چرب خود را به يك قيمت عرضه مي‌كند، در حاليكه طبق توافق صورت گرفته با سازمان حمايت قرار بود محصولات كم چرب با قيمت حمايتي عرضه شوند.

قيمت برخي بستني‌هاي توليدي اين برند معروف لبني نيز در يكسال اخير افزايش سه برابري داشته است.

به نظر مي‌رسد تمام توافقات صورت گرفته بين سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان و كارخانه‌هاي لبني به صورت يكجانبه از سوي اين كارخانه‌ها كان لم يكن تلقي شده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
1
13
هزینه تولید بالاست. کارخونه یا درش باید بسته شه و اصلا تولیدی در کار نباشه و یا اینکه با این قیمتها اجناسش رو عرضه کنه. مطمئن باشید تولید کننده ها هم از شرایط بوجود اومده راضی نیستند.

همش زیر سر سو مدیریته متاسفانه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
36
ديگه طبيعي شده و عادت كرديم حرف تازه و جديد نداري؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
72
همش دروغه تورم در ایران صفر درصده .باور ندارین از وزیر اقتصاد بپرسید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
13
تمام این مشکلات بخاطر عدم برنامه ریزی و عدم تخصص بعضی از مسئولان جهاد و اداره بازرگانی است واقعا جای تعجب دارد ..........
نظرات بینندگان