arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۳۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۱
واشنگتن پست:

احتمال وقوع جنگ بین امریکا و ایران 50 - 50 است/تاکتیک "ازدحام" ایران در خلیج فارس می تواند به مدرن ترین کشتی آمریکا ضربه بزند

یک مقام اطلاعاتی در کشورهای خاورمیانه گفت: کشتی های نیروی دریایی آمریکا در تنگه در مقابل حملات ایران اسیب پذیر هستند، اگر انها از بین بروند کشورهای خلیج فارس احساس اسیب پذیری بشتری می کنند البته انها در حال حاضر هم خیلی احساس اسیب پذیری می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


واشنگتن پست نوشت: تحلیلگران می گویند، ایران به سرعت در حال دستیابی به توانایی های جدید برای حمله به کشتی های جنگی آمریکا در خلیج فارس است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، تهران زرادخانه ای از موشک های پیشرفته ضد کشتی را در اختیار دارد و در حال توسعه بخشیدن به ناوگان قایق های تندر و زیردریایی های خود است.

این سیستم های جدید به فرماندهان ایران این قوت قلب را داده است که در صورت وقوع جنگ، به سرعت می توانند کشتی های جنگی آمریکا را نابود کنند.

در حالیکه مقامات نیروی دریایی امریکا تصور می کنند که در جنگ با ایران پیروز هستند، پیشرفت های ایران موجب نگرانی در خصوص اسیب پذیری امریکا در ساعات اولیه جنگ در خلیج فارس شده است.

تحلیلگران نظامی می گویند، موشک های کوتاه برد دقیق و بسیار ایران، همراه با استفاده از تاکیتک ازدحام که شامل صدها قایق به شدت مسلح می شوند می تواند به مدرن ترین کشتی های امریکا هم ضربه بزرگی وارد کند.

احتمال اینکه ایران حمله ای به ناوگان امریکا داشته باشد، کم است اما تهران در صورت حمله ی اسرائیل یا امریکا به تاسیسات هسته ای ایران، دست به حمله ای محدود می زند.

تحلیلگران می گویند، درگیری نظامی می تواند باعث انسداد تنگه ی هرمز از سوی ایران شود. توانایی ایران برای ضربه به آمریکا به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از یک دهه گذشته است.

بررسی پنتاگون در ماه اوریل، قدرت فزاینده ایران در جهت اقدامات تلافی جویانه منجر به تردید کارشناسان نظامی در مورد معقول بودن استقرار ناو و دیگر کشتی ها در خلیج فارس شده است

براساس پژوهش "کالج نوال وار" در سال 2009، توانایی ایران برای اجرای کمین دریای بزرگ در تنگه ی هرمز خیلی زیاد است.

اگر امریکا در آستانه جنگ، تصمیم به استقرار کشتی در تنگه ی هرمز کند، تصمیم گیری در مورد زمان اعاز جنگ و مکان وقوع جنگ به ایران واگذار خواهد شد.

یک مقام اطلاعاتی در کشورهای خارمیانه گفت: ناو های امریکا به صورت 360 درجه مورد تهدید قرار می گیرند.

یک مقام امریکایی که خواستار عدم افشای نامش بود، گفت: این سناریو، کابوس ما شده است.

نیروی دریایی آمریکا سیستم های جدیدی برای مقابله با استراتژی "ازدحام" قایق های تندر ایران سفارش داده است. اما خیلی از این سیستم ها تا 6 تا 7 ما دیگر به دست نیروی دریایی می رسد.

ایزن استادت یک تحلیلگر نظامی گفت: ما از برنامه عقب هستیم . اگر جنگی در راه باشد، ممکن است که آماده نباشیم.

دانیل پتکا کارشناس دفاعی در موسسه اینترپرایز هشدار داد: ایران می تواند از اسیا، اروپا ، خاورمیانه و  آرژانتین و ونزوئلا به آمریکا حمله کند.

وی اضافه کرد: این ساده لوحانه است که فکر کنید، ایران تونایی حمله به امریکا را ندارد.

دیوید مافکوفسکی، کارشناس امور خاورمیانه در موسسه "سیاست خاورمیانه" گفت: پس از گفتگو با مقامات ارشد اسرائیلی، دریافتم که احتمال وقوع جنگ پیش از انتخابات آمریکا 50، 50 است .

یک مقام اطلاعاتی در کشورهای خاورمیانه گفت: کشتی های نیروی دریایی آمریکا در تنگه در مقابل حملات ایران اسیب پذیر هستند،  اگر انها از بین بروند کشورهای خلیج فارس احساس اسیب پذیری بشتری می کنند البته انها در حال حاضر هم خیلی احساس اسیب پذیری می کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۳
رضا نواب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
183
123
به امید جهانی تهی از جنگ و تهی از استکبار .
اللهم عجل لولیک الفرج .
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
30
37
جالبه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
7
200
امیدوارم که هیچ موقع بین ایران و امریکا و هیچ کشوری دیگه جنگ که چیزی جز آروارگی بدبختی و عقب ماندگی دارد رخ ندهد خدا به همه سیاستمداران درایت در سایه عقل عنایت فرماید
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
206
102
ایرانی جماعت وقتی صحبت از منافع ملی اش در میان باشه هر کاری را برای حفظ اون انجام میده حتی اگر در شرایط سختی هم قرار داشته باشه.غرب باید بدونه که این ایران با ایران های سابق فرق داره که بخواهند خیال پردازی کنند.ما ادعا نمیکنیم ولی اگر قرار باشه اتفاقی بیفته تمام توان خودمون را برای بر چیده شدن سرمایه داری انجام میدیم وبه این موضوع ایمان داریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
5
124
جنگی هم نباشد، این رسانه ها دارند آتش تهیه آن را فراهم می کنند. نه حرف این تحلیل گران یک جو ارزش دارد، نه اطلاع رسانی های وحشت آفرین این رسانه ها. نامردها دارند بیخود و بی جهت بر روی آسیب پذیری امریکایی ها در خلیج فارس تأکید می کنند و این یک توطئه ناجوانمردانه است.
امید م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
4
148
خدارو شکر 50 درصد جنگ نمیشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
43
55
نخیر شصت شصته !
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
306
106
این خاک پر است از همت و باکری به خدا قسم که چپ نگاه کنند به این خاک دریای ابی رو قرمز میکنیم . و اسراییل رو خاک و خون میکشیم .
نظرات بینندگان