arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۵۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱

پرسپولیس به لطف داور در آزادی نباخت!/ ژوزه: جوجه را آخر پاییز می‌شمارند/ تارتار: كمك داور را در دو دنيا نمي‌بخشم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سومین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با توقف تیم پرسپولیس در مصاف با تیم گهر دورود پیگیری شد، آنهم در شرایطی که تیم شایسته لرستانی در دقایق تلف شده بازی گلی به ثمر رساند که داور آن را ندید.

دومین دیدار هفته سوم لیگ برتر از ساعت 22:30 در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از 60 هزار تماشاگر بین دو تیم گهر زاگرس و پرسپولیس برگزار شد.

پس از آنكه پرسپوليس هفته گذشته برابر فجر سپاسي در ورزشگاه آزادي شكست خورد تعدادي از بازيكنان پرسپوليس اين شكست را به غيبت تماشاگرانشان مرتبط دانستند اما در هفته سوم و به لطف ميزباني گهر در ورزشگاه آزادي، تماشاگران پرسپوليس توانستند بازي تيم محبوب‌شان را از نزديك تماشا كنند، اما حضور اين تماشاگران هم نتوانست پرسپوليس را در ورزشگاه آزادي به موفقيت برساند و اين تيم در هفته سوم به لطف اشتباه کمک داور مسابقه با نتيجه يك بر يك برابر تيم تازه وارد ليگ برتر متوقف شد.

در نیمه اول سرخپوشان بازی را بهتر از میزبان خود آغاز کردند و در دقیقه 15 توسط کریم انصاریفرد به گل رسیدند. مهاجم گران قیمت تیم پرسپولیس این گل را با حرکتی آکروباتیک به ثمر رساند و تیمش را در نیمه اول با برتری یک بر صفر به رختکن فرستاد.

با شروع نيمه دوم و با خروج علي كريمي كه در تمرين يكشنبه پرسپوليس دچار آسيب ديدگي شده بود، پرسپوليس ميانه ميدان را از دست داد و اين تيم لرستاني بود كه قدرتش را بر پرسپوليس پرستاره ديكته كرد.
پرسپولیس در دقایق 55 و 57 تا آستانه گلزنی پیش رفت اما از فرصت‌های خود استفاده نکرد تا تیم گهر جسارت حمله به دروازه این تیم را پیدا کرده و برای زدن گل تساوی بیش از پیش تلاش کند.
در اين ميان اخراج مهرداد پولادي در دقيقه 78، كفه ترازو را باز هم براي تيم گهر سنگين‌تر كرد و در نهايت در فاصله 9 دقیقه مانده به پایان بازی و در دقيقه 81 مجتبي زارعي بازيكن سابق پرسپوليس گل تساوي را با اشتباه بزرگ شهاب گردان وارد دروازه پرسپوليس كرد تا سريال تاثيرگذاري دروازه‌بان‌ها در ناكامي‌هاي پرسپوليس كه از فصل گذشته به يادگار مانده همچنان باقي بماند.

 بعد از این گل تیم شایسته گهر دست از تلاش نکشید و با روحیه بیشتر برای زدن گل برتری تلاش می‌کرد. با اخراج هادی رکابی در دقیقه 90 دو تیم در تعداد بازیکنان حاضر در زمین مساوی شدند اما این پایان کار نبود و تیم گهر گلی را به ثمر رساند که داور آن را ندید. در دقایق تلف شده بازی و در دقیقه 92 شوت بسیار زیبای محمد پروین كه از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه پرسپوليس زده شد، پس از برخورد به تير افقي وارد دروازه پرسپوليس شد اما داور و کمک داور این گل را ندیدند تا تیم گهر به حق از سه امتیاز بازی خانگی‌اش محروم شود و  صداي اعتراض مهدي تارتار به هوا بلند شود که این اعتراض منجر به اخراج وی از زمین مسابقه شد.
در حالي كمك‌داور اين گل را نپذيرفت كه بر روي اسكوربرد ورزشگاه آزادي هم اين صحنه پخش شد كه اين مسئله با اعتراض شديد تماشاگران لرستاني روبه‌رو شد.
بازی در نهایت با نتیجه تساوی یک بریک به اتمام رسید و دو تیم به تقسیم امتیاز رضایت دادند. گهر با تک امتیاز این بازی یک امتیازی شد و به رده پانزدهم جدول صعود کرد، پرسپولیس نیز با چهار امتیاز در رده هشتم جدول ایستاد.

قضاوت دیدار گهرزاگرس دورود - پرسپولیس برعهده تورج حق وردی بود. او در نیمه این بازی به علی کریمی از تیم پرسپولیس کارت زرد نشان داد و در دقایق 78 و 90 به ترتیب مهرداد پولادی از تیم پرسپولیس و هادی رکابی از تیم گهر زاگرس دورود را از زمین اخراج کرد.

به گزارش مشرق، پیش از این دیدار هم ملوان موفق شد با هت تریک جلال رافخایی میزبان 9 نفره خود صبای قم را با نتیجه 3-1 شکست دهد و موقتا در صدر جدول رده بندی قرار گیرد.

هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور امروز سه شنبه طبق برنامه زیر پیگیری می‌شود:

سه شنبه - 10/5/91

* داماش گیلان - پیکان تهران، ساعت 22، ورزشگاه شهید عضدی رشت

* فجرسپاسی شیراز - صنعت نفت آبادان، ساعت 22، ورزشگاه شهید دستغیب شیراز

* نفت تهران - آلومینیوم هرمزگان، ساعت 22، ورزشگاه دستگردی تهران

* سایپای البرز - فولاد خوزستان، ساعت 22، ورزشگاه انقلاب کرج

* تراکتورسازی تبریز - مس کرمان، ساعت 22، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

* سپاهان اصفهان - راه آهن، ساعت 22، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* استقلال - ذوب آهن اصفهان، ساعت 22:30، ورزشگاه آزادی تهران

ژوزه: جوجه را آخر پاییز می‌شمارند/ تارتار: كمك داور را در دو دنيا نمي‌بخشم!

مانوئل ژوزه پس از تساوی یک بر یک برابر گهر زاگرس در نشست خبری در پاسخ به این سؤال که شما گفته بودید پیروز می‌شود اما پرسپولیس هیچ تغییری نکرده گفت: شما یک جور بازی را دیدید و ما یک جور دیگر. در نیمه اول خوب نبودیم اما در نیمه دوم بهتر شدیم. هنوز خیلی خوب نشده‌ایم و با این سؤالات جو را خراب نکنید.

وی ادامه داد: در 30 دقیقه نیمه دوم چند موقعیت گلزنی را از دست دادیم. وقتی گل نمی‌زنیم و بازی را 2 بر صفر نمی‌کنیم حریف خودش را باور می‌کند. بعد از 10 نفره شدن ناامید نشدیم و دو شانس دیگر گلزنی داشتیم. مثل بازی قبل بودیم اما بهتر از آن دیدار، ‌بازی کردم. در آن مسابقه در نیمه اول بهتر بودیم اما امروز در نیمه دوم بهتر بازی کردیم. گهر به غیر از آن گل هیچ شانس دیگری روی دروازه ما نداشت.

ژوزه عنوان کرد: باید از خودمان ایراد بگیریم که نتوانستیم گل بزنیم و گل مساوی را خوردیم. سعی کردیم پیروز شویم اما وقتی گل نمی‌زنیم بازیکنان حریف روحیه می‌گیرند.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به حضور هواداران در ورزشگاه تصریح کرد: تماشاگران خیلی به ما کمک کردند و من خیلی ناراحتم که پیروز نشدیم. می‌خواستیم پیروز شویم اما شانس نداشتیم. بازیکنان با آرامش کار خود را ادامه می‌دهند تا آن فوتبالی که باید انجام بدهیم را ارائه کنیم. به بازیکنانم به خاطر بازی در نیمه دوم تبریک می‌گویم. من تا آخر پای بازیکنانم ایستاده‌ام و به آنها ایمان دارم. اگر آرامش داشته باشیم موفق می‌شویم.

خبرنگاری از سرمربی پرسپولیس پرسید گل گهر را کمک‌داور ندید با این حال شما خودتان را بازنده می‌دانید یا نه که ژوزه جواب داد: این تصمیم داور است. ما مساوی کردیم و اگر آن توپ گل شده باید آن را گل اعلام کنند اما این اتفاق نیفتاد. در 90 دقیقه آنها فقط 2 شوت به سمت دروازه ما زدند. داور در نیمه دوم یک پنالتی ما را نگرفت. داور هم مثل مربی و بازیکن اشتباه می‌کند و باید به تصمیم او احترام گذاشت.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه قبول دارد بازیکنان با استرس بازی می‌کنند، گفت: ‌قبول دارم بازیکنان استرس دارند اما تیم کم کم درست می‌شود. ما می‌خواهیم قهرمان شویم. کار سخت است و فشار زیادی روی بازیکنان است اما به بازیکنانم اطمینان دارم. مسئولیت پرسپولیس با من است نه با بازیکنان و هر نتیجه‌ای که پرسپولیس بگیرد مسئولیتش با من است.

وی ادامه داد: به خاطر آن نیم ساعت بازی در نیمه دوم از بازی بازیکنانم راضی هستم اما توقع گلزنی بیشتری داشتم.

ژوزه در مورد اینکه به او خسته‌ نباشید نمی‌گویند زیرا پرسپولیس عملکرد خوبی نداشته و تفکرش در 20 دقیقه پایانی بازی چه بوده گفت: این دومین بار است که شما می‌گویید پرسپولیس تغییری نداشته، این نظر شماست و من نظر شما را برای دومین بار قبول نمی‌کنم.

وی تاکید کرد: در دقایق پایانی با 10 بازیکن برای پیروزی تلاش کردیم و آن تلاش قابل قبول بود. انصاری‌فرد را جلو بردم و غلامرضا رضایی را به سمت راست آوردم .آقازمانی جای سوسا را گرفت، می‌خواستیم دفاعی‌تر باشیم و در ضد حمله به گل برسیم اما آنطور که می‌خواستیم در حمله نبودیم ولی شانس گل داشتیم. بدشانس بودیم. سوسا هم مصدوم شد و این مسئله برای ما مشکل ایجاد کرد. البته سامان کارش را خوب انجام داد. امروز قسمت این بود که مساوی شویم و شانس با ما نبود. من ندیدم که آن توپ گل شد یا نه و ما شانس آوردیم یا نه اما قسمت این بود که مساوی شویم.

ژوزه در مورد اینکه او افتخارات زیادی داشته اما عملکرد پرسپولیس رضایت‌بخش نیست و هیچ ماست‌فروشی نمی‌گوید ماست من ترش است، اظهار داشت: من یک بار در اولین نشست خبری‌ام گفتم که هفته‌های اول سخت است. نباید دوباره حرف‌هایم را تکرار کنم. نتایج خوب نیست و باید نتایج را عوض کنیم. 12 سال پیش در مصر باید تیمی را درست می‌کردم تا قهرمان شود. اوایل سخت بود و در بازی آخر ما قهرمانی را از دست دادیم اما به لیگ قهرمانان آفریقا رفتیم و سوپرجام آفریقا را هم بردیم. من هم به شما یک ضرب‌المثل می‌گویم که جوجه را آخر پاییز می‌شمارند.

تارتار: كمك داور را در دو دنيا نمي‌بخشم! /مثل آواره‌ها هستيم

به گزارش مشرق، مهدي تارتار پس از تساوي ارزشمند تيمش مقابل پرسپوليس در ورزشگاه آزادي در نشست خبري اظهار كرد: اين تساوي فقط روي كاغذ بود چرا كه گهر بايد امروز برنده اعلام ميشد. اما متاسفانه نگذاشتند به اين موفقيت برسيم. باور كنيد من لحظاتي پيش قلبم در اين سن و سال از ظلم‌هايي كه به گهر شد درد گرفت. در بازي امروز و دوبازي گذشته به ما ظلم شد. ميزباني را از ما مي‌گيرند. در كرج تمام كاسه و كوزه‌ها را سر ما شكستند. الان هم يكي از كمك‌داور ها گل كاملا صحيح ما را اعلام نكرد. من نه در اين دنيا و نه در آن دنيا اين كمك داور را نمي‌بخشم هرچند تورج حق‌وردي و دستيار ديگرش داوران خوبي هستند.

تارتار گفت: در اين 25 سال كه در سطح اول فوتبال ايران حضور داشتم تماشاگراني مثل هواداران گهر نديدم آن‌ها حتي پس از باخت 3 بر يك كادر فني و بازيكنان را تشويق كردند اين يعني تيم‌شان را دوست دارند. حالا مي‌خواهم گله كنم كه چرا بايد اينقدر مظلوم باشيم؟ سه امتياز ارزش زيادي براي ما داشت و با پيروزي امشب مي‌توانستيم تا اواسط جدول صعود كنيم اما متاسفانه برد را از ما گرفتند.

تارتار در ادامه در واكنش به اينكه آيا متوجه شعارهاي تند و زننده تماشاگران‌تان نشديد گفت: واقعا متوجه شعارهاي آن‌ها نشدم . صادقانه بگويم تمام تمركزم روي بازي بود البته اگر شعار ناسزايي و فحشي داده باشند آن را تاييد نمي‌كنم.

سرمربي گهر اين بار در واكنش به سوال يكي ديگر از خبرنگاران مبني بر اينكه آيا سنگ‌هايي كه به داخل زمين و روي پله‌ها افتاده بود توجه نكرديد و نديديد تماشاگران‌تان چه رفتاري داشتند آيا فكر نمي‌كنيد اين رفتار مناسب ليگ برتر نيست اظهار كرد: من تعدادي سنگ ديدم اما نمي‌دانم از جانب چه كساني پرتاب شده است. از كجا معلوم سنگ‌ها از طبق دوم استاديوم پرتاب نشده باشند البته ما هم بايد فرهنگ‌سازي كنيم اين تماشاگران 500 ـ 600 كيلومتر راه را طي كرده‌اند و به تهران آمده‌اند حقش نيست كه با بي‌عدالتي برد را از تيم‌شان بگيريم. اگر داور درست سوت مي‌زد امروز ما برنده بوديم و شايد ديگر شاهد آن مشكلات هم نبوديم.

وي درباره اخراجش از نيمكت تيم گهر نيز گفت: من در اعتراض صحنه‌اي كه گل سالم ما را داور نپذيرفت فقط نام خدا را آوردم. آيا به خاطر آوردن نام خدا بايد اخراج شوم؟ من كوچك‌ترين بي‌احترامي به كمك داور نكردم.

تارتار در پاسخ به اين سوال كه پرسپوليسي‌ها معتقدند داور يك پنالتي براي آن‌ها نگرفته گفت: خب يك پنالتي ديگر هم براي ما نگرفتند. در يك صحنه توپ با دست بازيكن حريف در محوطه جريمه برخورد كرد و بهنوعي توپ را با دست برگرداندند كه مشكوك به پنالتي بود. ضمن اينكه با من تماس گرفتند و گفتند گل گهر كاملا سالم بوده است.

تارتار در پاسخ به اين سوال كه چه جايگاهي براي گهر در پايان ليگ پيش بيني مي‌كنيد ما در هر سه بازي گذشته مستحق باخت نبوديمدر بازي اول با تاييد حسين عسگري يك پنالتي درست را به نفع ما اعلام نكردند در بازي با راه آهن البته بدشانس بوديم چون چندين بار توپ را به تير دروازه حريف زديم. در اين بازي هم كه ديديد چه اتفاقاتي افتاد اگر وضعيت به همين گونه باشد تضمين نمي‌كنم كه چه رده‌اي در پايان ليگ مي‌گيريم اما به لحاظ فني ارزش تيم گهر حضور در نيمه بالايي جدول است.

سرمربي گهر بااشاره به مشكلات تيمش گفت:ما مثل آواره‌ها هستيم الان كه اينجا هستم نمي‌دانم فردا بايد كجا تمرين كنيم ما زمين نداريم مسئولين در تلاشند مشكلات را حل كنند اما آيا مسئولان سياسي نبايد كاري كنند كه مشكلات اين تيم حل شود. چه فرقي بين استان‌هاست؟ من دوست دارم پرسپوليس هميشه قهرمان باشد اما درست است كه ما با 5 ـ 6 ميليارد اين تيم را ببنديم و در مقابل برابر تيمي قرار گرفته‌ايم كه 5 برابر تيم ما هزينه بسته شدن تيمش شده است. ما بايد اين همه سختي بكشيم اما برخي همكاران‌مان در تهران با آرامش تيم‌شان را آماده كنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
0
0
گلی که ازتلویزیون 14 هم میشد تشخیص داد را چطور ندیده اند و تازه مربی را هم اخراج می کنند تاکی باید این ناداوری ها را ببینیم پرسپولیس یک گهر دو
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
0
0
چند سوال :
1- در این بازی تیم گهر میزبان بود ، و نبایستی بیش از 10% صندلی ها به آنها اختصاص می یافت . چرا طبق اعلام شما ، حدود 60 هزار تماشاگر پرسولیس در استادیوم بودنده اند ؟!
2- در اواسط نیمه دوم و در محوطه جریمه ، توپ به دست بازیکن پرسپولیس برخورد کرد و داور آن را ندید !!
3- گل کاملا واضح محمد پروین هم دیده نشد .
4- برخورد فدراسیون با کمک داوری که اینچنین اشتباهات تاثیر گذاری دارد و آنطور حق به جانب با تارتار برخورد می کند ، چگونه خواهد بود ؟
اگر بخشی از این موارد برای یکی از تیم های قرمز و آبی پایتخت روی می داد ، شما رسانه های پایتخت نشین چه می کردید ؟
ای کاش انصاف و عدل در جامعه ما رنگ و بوی بیشتری بیابد .
نظرات بینندگان