arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱

آمريکا عمر سليمان را ترور کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس یک حزب مصری آمریکا را به ترور عمر سلیمان متهم کرد و علت اصلی ترور وی را جلوگیری از فاش شدن طرح های آمریکایی - اسراییلی دانست.

به گزارش انتخاب، پایگاه اینترنتی روزنامه الجزیره عربستان در شماره امروز خود نوشت: محمد فرید زکریا رئیس حزب آزادگان انقلاب مصر ‌آمریکا را به ترور عمر سلیمان معاون حسنی مبارک و رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی مصر متهم کرد.

رئیس حزب آزادگان انقلاب یادداشتی را درباره دست داشتن باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و سفیر این کشور در قاهره در ترور عمر سلیمان به عبد المجید محمود دادستان مصر تقدیم کرد.

وی با بیان اینکه عمر سلیمان تا زمان مرگش از سمتش به عنوان معاون رئیس جمهور سابق مصر استعفا نداد و شورای عالی نظامی درباره برکناری وی از این سمت تصمیم خاصی نگرفت گفت: عمر سلیمان از کشته شدن خود به شدت نگران بود و برخی مسائل محرمانه را برایم فاش کرد.

فرید زکریا با اشاره به اینکه عمر سلیمان دچار بیماری ناشناخته ای شد ، خاطر نشان کرد: عمر سلیمان اسرار زیادی درباره رژیم های عربی و طرح های آمریکایی - صهیونیستی در سینه داشت و در حقیقت علت اصلی ترورش همین بود و وی قصد داشت خاطرات خود را بنویسد اما بیماری اش روز به روز تشدید شد و نتوانست این کار را انجام دهد.

وی در ادامه گفت: عمر سلیمان در صحبت هایش از طرح اسکان هفتصد و پنجاه هزار فلسطینی در منطقه سینا سخن گفت و تاکید کرد این طرح از سوی اسراییلی ها و آمریکایی ها پیشنهاد شد و برخی از مسئولان مصری موافقت خود را با این طرح اعلام کردند اما من به شدت با آن مخالفت کردم زیرا اسراییل سعی داشت با اجرای این طرح مسئله فلسطین و آوارگان فلسطینی را حل کند.

رئیس حزب آزادگان انقلاب مصر در یادداشت خود آورده است که بیماری عمر سلیمان یک بیماری ناشناخته و لاعلاج بود و بدون هیچ نشانه ای وی را زمینگیر کرد و احتمال می رود وی را در معرض اشعه نامعلومی قرار داده باشند.
نظرات بینندگان