arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱

چاوز: حالم خوب است و در انتخابات هم پیروز می شوم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا سه شنبه اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری هفتم اکتبر نسبت به « هنریک کاپریلز » رقیب خود از یک برتری «برگشت ناپذیر» برخوردار است.

به گزارش انتخاب، چاوز در جریان سفر به برزیل گفت: «طبق بررسی ها و مطالعات مهمی که صورت گرفته، برتری ما بین پانزده تا بیست درصد است.»

وی حین ترک سفارت آرژانتین در برزیل و پس از امضای قراردادی در زمینه همکاری های نفتی با کریستینا کرشنر همتای آرژانتینی خود به خبرنگاران گفت درحالی که کمتر از دو ماه دیگر به انتخابات باقی نمانده است، این برتری غیرقابل بازگشت است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برازیلیا ، چاوز تأکید کرد :«روند مبارزات انتخاباتی خوب پیش می رود و ما پیروز می شویم و این پیروزی ما با یک ضربه شدید به طرف مقابل همراه خواهد بود.»

وی در پاسخ به سئوالی درباره وضع سلامتش گفت که حالش بسیار خوب است.

رئیس جمهور 58 ساله ونزوئلا اعلام کرد پزشکانی که از بیش از یک سال پیش وی را مبتلا به سرطان تشخیص داده بودند، اکنون می گویند او دیگر مبتلا به سرطان نیست.

چاوز تلاش می کند تا در انتخابات اکتبر برای سومین دوره متوالی به ریاست جمهور ونزوئلا دست پیدا کند. در صورتی که وی پیروز این انتخابات شود و دوره ریاست جمهوری اش را کامل طی کند ، در مجموع بیست سال در رأس قدرت در ونزوئلا بوده است.
نظرات بینندگان