arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۳۴
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۴ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱

احمدی نژاد: چه کسی خاوری را فراری داد؟ / برخي با نام اصولگرايي به دولت آمدند و پدر صاحب بچه را درآوردند

دیدار اخیر دانشجویان با محمود احمدی نژاد بازتاب بسیاری داشته و «انتخاب» نیز پیشتر اقدام به انتشار آن کرد، اما برخی اظهارات مهم و بی پرده او به دلیل استفاده زیاد از جملات حاشیه ای و جنجالی، کمتر مجال دیده شدن یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیدار اخیر دانشجویان با محمود احمدی نژاد بازتاب بسیاری داشته و «انتخاب» نیز پیشتر اقدام به انتشار آن کرد، اما برخی اظهارات مهم و بی پرده او به دلیل استفاده زیاد از جملات حاشیه ای و جنجالی از سوی او، کمتر مجال دیده شدن یافت.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ بخش هایی از این اظهارات در پی می آید:

رئيس‌جمهور با اشاره به اختلاس 3 هزار ميليارد توماني فساد بزرگ بانکي گفت: در اين ماجرا من شش سال بود که فرياد مي‌زدم عده‌اي مي‌خواهند پول مردم را ببرند. بارها اعتراض کردم اما آنها ماجرايي درست کردند به اسم 3 هزارتايي و نوک حمله را به سمت دولت هدف گرفتند. من نمي‌دانم اگر فرياد بزنيم، مي‌خوريم اگر سکوت هم کنيم، باز هم مي‌خوريم.

چپ و راست دولت را مي‌زنند
رئيس‌جمهور اظهار داشت: من کار را رها نکرده‌ام، حتي يک جلسه از جلسات هدفمندي يارانه‌ها در طول اين مدت تعطيل نشده‌است. من خودم به شخصه هر هفته 12 ساعت بر روي اين مسائل وقت مي‌گذارم.وي با اشاره به اينکه عدالت‌طلبي دولت نسبت به سال 84، 50 برابر شده‌است، گفت: چون ما پاي عدالت ايستاده‌ايم اين همه ضربه مي‌خوريم. فکر مي‌کنيد چرا چپ و راست دولت را مي‌زنند؟ آيا به خاطر کم‌کاري است؟ ما يک پنجشنبه جمعه تعطيلي نداريم، ما در کنار شما ايستاده‌ايم و خدمت مي‌کنيم اما بايد بگويم مسائل عميقتر از اين حرفهاست.

رئيس‌جمهور اظهار داشت: به 100 دليل که شما 99 تاي آن را مي‌دانيد دولت سکوت کرده‌است و البته اين سکوت به معناي اين نيست که پاسخي نداديم. احمدي‌نژاد تصريح کرد: حاضرم اعلام عمومي کنم که اشراف تيم اقتصادي دولت از همه اقتصاددانان کشور نسبت به مسائل واقعي‌تر است اما ضعف ما تنها در بخش اطلاع رساني است.

نمي دانم چند نفر را قانع کنم
وي افزود: من نمي‌دانم براي اجراي يک برنامه بايد چند نفر را قانع کنيم. هيچ کجاي دنيا اين طور نيست. ماجراي ما نقل آن شخصي است که داشت لقمه‌اي مي‌خورد و در نزديکي‌اش گربه‌اي صدا مي‌کرد. آن شخص با هر صداي گربه، يک لقمه به آن گربه مي‌داد و در آخر فهميد چيزي براي خودش باقي نمانده‌است. احمدي‌نژاد با اشاره به تعهد دولت به پاکي و پاکدستي گفت: کسي نتوانست ثابت کند اين دولت يک ريال از پاکدستي فاصله گرفته‌است.

چه کسي خاوري را فراري داد؟
وي اظهار داشت: مديرعامل بانک ملي را چه کسي فراري داد؟ من در اين خصوص با مراجع مسئول مکاتبه کردم.

رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: ماجراي فساد بزرگ بانکي را که خود من پيگيري کردم. من با کمک توده مردم از اين موضوع مطلع شدم و وقتي به آنها گفتم برويد پيگير اين ماجرا شويد آنها بدل زدند و موضوع را به سمت دولت هدايت کردند.

احمدي نژاد با بيان اينکه همه ما ضعف‌هايي داريم و کسي مطلق نيست، گفت: اما اينکه دولت را به سوءاستفاده متهم کنند و يا اينکه از سوءاستفاده چي‌ها حمايت کرده‌است، درست نيست.

ماجراي يک متهم به فساد در دولت
رئيس‌جمهور در خصوص اتهامات مطرح شده در مورد برخي نزديکان رئيس‌جمهور گفت: يک روز براي من مدارکي آوردند که آنها را بررسي کنم اما هنوز بررسي نکرده مقامات مسئول در تريبون اعلام کردند که فلاني متهم است و بعد پيش من آمدند و گفتند مي‌خواهيم فلاني را ببريم.

احمدي‌نژاد در ادامه افزود: من به آنها پاسخ دادم شما که قبل از محاکمه آبروي اين طرف را برده‌ايد، اشکالي ندارد مي‌توانيد او را ببريد اما يک شرط دارد اگر اثبات کرديد که يک ريال سوءاستفاده کرده من در تلويزيون حاضر شده و از مردم عذرخواهي مي‌کنم اما اگر نتوانستيد ثابت کنيد همان شخصي که آبروي اين طرف را برده بايد در افکار عمومي مجازات شود. وي تصريح کرد: آنها با اين شرط من مخالفت کردند و گفتند چنين چيزي خلاف عدالت و قانون است. خلاصه اينکه بعد از اين ماجرا مطرح کردند احمدي‌نژاد مانع از رسيدگي به پرونده اطرافيانش مي‌شود.

اعتراض به دستگيري وبلاگ نويس
وي با اشاره به اينکه شعار ديگر دولت آزادي بوده است گفت: ما پاي آزادي ملت ايستاده ايم در حال حاضر چه کسي وجود دارد که بخواهد بر عليه دولت حرفي بزند و در دلش نگراني‌هايي داشته باشد اما آيا عليه ديگران مي‌توان به اين راحتي حرف زد. برخي شب در وبلاگشان چيزي مي‌نويسند و صبح آن وبلاگ تعطيل مي‌شود.احمدي نژاد اظهار داشت: اين را تا حدودي قبول دارم که ممکن است به خاطر انتقادهاي زياد نسبت به اصل انتقاد بي تفاوت شده باشم.

با بگير و ببند مخالفم
وي در ادامه صحبت‌هاي خود خاطرنشان کرد: برخي در موضوع حجاب و عفاف ما را تکفير کردند. آيا من مخالف حجاب و عفاف هستم؟ من با آقاياني که مي‌خواهند در اين موضوع با بگير و ببند کار را پيش ببرند مخالفم. رئيس‌جمهوراظهار داشت: هر برنامه فرهنگي را که ما آمده‌ايم شروع کنيم، پاتک زدند. رهبر انقلاب سه سال پيش فرمودند به فرهنگ برسيد و ما در 31 استان مصوبات فرهنگي داشتيم اما رفتند و گفتند فلاني فرهنگ ليبرالي دارد. جالب است همان آنهايي که مي‌گفتند احمدي‌نژاد تير خلاص مي‌زده‌است، امروز مي‌گويند فلاني ليبرال است. اصلا به من مي‌آيد ليبرال باشم.

از اصولگرايان دولت خيري نديديم
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود اظهار داشت: ما نه از اصولگرايان در اين دولت خيري ديديم و نه از آن طرفي‌ها. برخي با نام اصولگرايي آمدند به دولت و پدر صاحب بچه را درآوردند.

چرا به جلسات مجمع تشخيص نرفتم؟
رئيس‌جمهور اظهار داشت: من در جلسات يکي از نهادها شرکت نمي‌کردم علت عدم حضورم نيز به خاطر تداخل ساعت جلسه اين نهاد با کلاس‌هاي درسي‌ام در دانشگاه بود اما بعد از تاکيد رهبري بر اين قضيه در اين جلسات حاضر شدم.احمدي‌نژاد افزود: برخي‌ها به خود من گفتند ما به خاطر انتخابات با شما برخورد مي‌کنيم در حالي که ما حتي يک دقيقه هم براي انتخابات کار نکرديم.

با 700 ميليون مي‌توان آماده‌اش را خريد
وي خاطرنشان کرد: به ما تهمت زده‌اند که براي هر نماينده 700 ميليون خرج کرده‌ايد، در حالي که اگر اين طور بود خيلي راحت‌تر مي‌توانستيم آماده‌اش را بخريم! احمدي‌نژاد با بيان اينکه خيلي کارها در دانشگاه‌ها را قبول ندارم، گفت: چون بعضي کارها به خاطر فشارهايي است که از جاهاي ديگر وارد مي‌شود. اين مورد را به وزير هم گفته‌ام که نبايد از تمام کارها در دانشگاه حمايت کرد.

چرا گفتم بيداري انساني
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث سياست خارجي کشورمان گفت: هنر اين است که در اتفاقاتي که در منطقه رخ داده است شما دو گام جلوتر باشيد و آينده را تحليل کنيد هنر اين نيست که بتوانيم گذشته را خوب تحليل کنيد.رئيس جمهور گفت: همه مي‌دانستيم که خيزشهايي در منطقه در آستانه وقوع است اما مهم در اين قضيه اين است که بدانيم مديريت اين انقلابها در دست کيست. ما بايد مديريت تحولات و اصل تحولات را با هم تفکيک کنيم تا دچار تناقض نشويم.احمدي نژاد با بيان اينکه مگر بيداري انساني غير از اسلام است و اسلام غير از انسان گفت: شش ماه ديگر خواهيد فهميد که موضع رئيس جمهور درست بوده است البته در اين موضوع ديگران هم مي‌توانند حرفهاي خود را مطرح کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
بـابـایــــی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
60
147
وي خاطرنشان کرد: به ما تهمت زده‌اند که براي هر نماينده 700 ميليون خرج کرده‌ايد، در حالي که اگر اين طور بود خيلي راحت‌تر مي‌توانستيم آماده‌اش را بخريم!!!!
من متوجه این یه دونه نشدم لطفا توضیح میدین منم بفهمم !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
158
300
البته مردم ايران آقاي لري كينگ نيستند كه هرجي شنيدند را باور ككند و قبول كنند ......
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
54
162
" احمدی نژاد با اشاره به اينکه عدالت‌طلبي دولت نسبت به سال 84، 50 برابر شده‌است "

انتخاب راجع به این گفته ایشان می خوام یه چیزی بگم اما میدونم منتشر نمیکنی ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
3
70
700 میلیون آماده اش را بخریم!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
201
249
كلاس درس مهمتره يا جلسات مجمع؟!
بهزاد س
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
23
274
خيلي دوس دارم بدونم ايشون نقطه ضعف دولت رو چي ميدونه!

اصلا ضعفي ميبينه در دولت و عملكرد خودش؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
66
213
خوشم میاد که هیچوقت کم نمی اری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
54
303
خوب بگو خاوری را چه کسی فراری داد ؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
3
65
این قسمت خیلی جالب بود: «اما برخی اظهارات مهم و بی پرده او به دلیل استفاده زیاد از جملات حاشیه ای و جنجالی از سوی او، کمتر مجال دیده شدن یافت.»
لیسانسه بیکار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
149
316
عدالت طلبی 50 برابر شد اما قیمت ها 200 برابر شد !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
53
92
ااااااااااایییییییییی...........!!!!!!!!!!!
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
353
46
"جالب است همان آنهايي که مي‌گفتند احمدي‌نژاد تير خلاص مي‌زده‌است، امروز مي‌گويند فلاني ليبرال است. "
احمدي نژاد "معجزه هزاره سوم" است كه مخالفينش از درك عظمت افكار و روش عملكرد او عاجزند.
نظرات بینندگان