arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۱۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱
تبلیغات رسانه های غربی در مورد تجهیزات نظامی خود / گاردین:

استقرار زیردریایی های بدون سرنشین انگلیس در خلیج فارس برای مقابله با ایران/ این وسیله به زیردریایی ها چسبیده و آنها را منفجر می کند

نکته جالب، این بخش از اظهارات مقام انگلیسی است که اعتراف می کتد: استفاده از این وسائل می تواند تحریک کننده و احتمالا ناقض حقوق بین المللی باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


گاردین نوشت: وزارت دفاع انگلیس در تلاش برای توسعه ی نسل جدید زیردریایی های بدون سرنشین است که از آنها می توان برای مقابله با زیردریایی ها و حمله ی موشکی به کشتی ها استفاده کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، هم اکنون یک ناوگان از زیردریایی های بدون سرنشین نیروی دریایی انگلیس در خلیج (فارس) حضور دارند تا از مین گذاری ایران در خطوط مهم دریایی جلوگیری کنند.

نیروی دریایی انگلیس 16 زیردریایی بدون سرنشین دارد. این زیردریایی ها برای مقابله با عملیات ضددریایی و به طرز گسترده ای در خلیج فارس در راستای اماده سازی برای جنگ بالقوه با ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

لین شپرد که مدت 20 سال در نیروی دریای انگلیس فعالیت می کرده و هم اکنون متخصص جنگ زیردریایی است گفت: وزارت دفاع این زیردریایی را در خلیج فارس و در مانورهای مین روبی مستقر کرده است.

وی ادامه داد: در جنگ زیر دریایی، توسعه ی وسائلی که می توانند در دریا باقی مانده تا مانعی تشیکل دهند، دشوار نیست.

این مقام سابق انگلیسی افزود: به صورت تجاری قابلیت های این وسایل کشف نفتی است که این بسیار فوق العاده است .

شپرد تصریح کرد: وزارت دفاع در حال بررسی چگونگی تغییر و توسعه آن برای استفاده ی نظامی از این زیردریایی ها است.

ادمیرال کریس پری، مدیر سابق توسعه وزارت دفاع انگلیس گفت: از این زیردریایی ها می توان برای نقشه برداری مخفیانه از بنادر مهم استفاده کرد..

وی اضافه کرد: همچنین این دستگاه ها می توانند زیر دریایی ها را پیدا و سپس خود را به آنها بچسبانند و یکدیگر را منفجر کنند.

کریس پری تاکید کرد: از این وسائل برای پاکسازی مین هم استفاده می شود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، وی در عین حال گفت: استفاده از این وسائل می تواند تحریک کننده و احتمالا ناقض حقوق بین المللی باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
664
169
دیگه اون دورانی که با چشمانی از حدقه درآمده به تسلیحات غربی نگاه کنیم گذشته.به حول و قوه ی الهی فرزندان غیور ایران زمین از اینا بهترشو میسازن.درهای علم به روی ایرانیان بار دیگر باز شده و با توکل بر خدا و ائمه دیگر نمی توانند ما را از چیزی بترسانند.بقول معروف تیر از چله رها شده است.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
311
141
ايران هم مي تواند مدل هاي فلزي ارزان قيمت زير دريايي (مثل بشكه هاي بزرگ) را به تعداد زياد رها كند سپس عمليات اصلي را شروع كند.
پاسخ ها
فرشید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
جالبه
نظرات بینندگان