arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۱

ممنوعیت غیررسمی تحصیل ایرانیان در رشته های هسته ای در روسیه/ایرانی ها تنها می توانند در رشته های علوم انسانی تحصیل کنند!

دانشگاه ملی پژوهش هسته ای روسیه، چندین سال است که از پذیرش دانسجویان ایرانی که خواستار تحصیل در رشته ی انرژی هسته ای هستند خودداری می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دانشگاه ملی پژوهش هسته ای روسیه، چندین سال است که از پذیرش دانشجویان ایرانی که خواستار تحصیل در رشته ی انرژی هسته ای هستند خودداری می کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از روزنامه روسی "ایزوستیا"،ولادیمر ساژین پژوهشگر ارشد موسسه مطالعات شرقی روسیه گفت: موضع مسکو آن است که تهران نباید توانایی ساخت سلاح هسته ای داشته باشد. این چرایی حمایت مسکو از فطعنامه ها علیه ایران را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: اموزش متخصصان در حوزه ی تکنولوژی مربوط به هوافضا، علم موشکی، فیزیک هسته ای، شیمی و علوم طبیعی که ممکن است یا برنامه هسته ای ایران ارتباط پیدا کند، ممنوع است.

این روزنامه در ادامه به نقل از منابع اطلاعاتی خود نوشت: ممنوعیت غیر رسمی ای در مورد تحصیل دانشجویان ایرانی وجود دارد. موسسه ی فیزیک و تکنولوژی مسکو(MIT روسیه)،دانشگاه ملی پژوهش هسته ای روسیه، موسسه ی هوافضای مسکو  اجازه ی پذیرش دانشجویان ایرانی را ندارند.

براساس این گزارش، قانون نانوشته ای در روسیه وجود دارد که ایرانی ها تنها می توانند در علوم انسانی تحصیل کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
CHINA
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
4
183
ما باید با سیاست جذب اساتید و پرداخت بالا این رشته ها را در داخل توسعه دهیم.
فقط به سیاست جذب و پرداخت دانشگاه ملک عبدالله عربستان نگاه کنید.
در ظرف چند سال اکتر رشته های مهم را ایجاد کرد و فقط هم از طریق بهترین پرداختها به بهترین استادها در هر رشته ای
نظرات بینندگان