arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۵۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱

آمریکا: یادداشت ایران را دریافت کرده ایم اما هیچ مسئولیتی در قبال 48 گروگان ایرانی در سوریه نمی‌پذیریم

پاتریک ونترل، معاون سخنگوی وزارت‌ امور خارجه‌ی امریکا گفت: تمامی کسانی که در سوریه اقدام به زندانی‌کردن افراد نموده‌اند باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و با زندانیان رفتاری انسانی داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پاتریک ونترل، معاون سخنگوی وزارت‌ امور خارجه‌ی امریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این کشور هیچ مسئولیتی در قبال 48 گروگان ایرانی در سوریه نمی‌پذیرد. به گفته‌ی او، دولت آمریکا هیچ گونه اطلاعی از هویت این افراد، چگونگی ربوده‌شدنشان و محل اقامت آنها ندارد، اما با دقت ماجرا را دنبال می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، ونترل تایید کرد که آمریکا توسط سفارت سوئیس در تهران یادداشتی از وزرات امور خارجه‌ی ایران دریافت کرده است. او در مورد جزییات این یادداشت توضیحی نداد اما تاکید نمود که ادعای ایران مبنی بر مسئولیت آمریکا در برابر جان گروگان‌ها بی‌اساس است.



وی اضافه کرد: تمامی کسانی که در سوریه اقدام به زندانی‌کردن افراد نموده‌اند باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و با زندانیان رفتاری انسانی داشته باشند.

مخالفان مسلح حکومت اسد روز شنبه ۴۸ ایرانی را در حومه‌ی دمشق ربودند.

روز دوشنبه "گردان البراء" که مسئولیت ربایش ایرانی‌ها را به عهده گرفته است، در صفحه‌ی فیس‌بوک خود ادعا کرد که سه تن از گروگان‌های ایرانی بر اثر بمباران توسط ارتش سوریه کشته شده‌اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
96
61
هر مصیبتی که در خاورمیانه به وجود می آید مسبب اصلی اش آمریکا است.
نظرات بینندگان