arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۲

ایران با شکست چین حریف ژاپن در فینال قهرمانی والیبال آسیا شد

تیم ملی والیبال ایران با شکست چین در مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی مردان آسیا برای هفتمین بار به دیدار نهایی این رقابت‌ها صعود کرد و حریف ژاپن در فینال شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: تیم ملی والیبال ایران با شکست چین در مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی مردان آسیا برای هفتمین بار به دیدار نهایی این رقابت‌ها صعود کرد و حریف ژاپن در فینال شد.

تیم‌های ملی والیبال ایران و چین در دومین دیدار مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی مردان آسیا از ساعت 19:15 دقیقه امروز (جمعه سوم شهریور) در سالن غدیر ارومیه به مصاف یکدیگر رفتند.

شاگردان بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران که تا این مرحله از مسابقات سه تیم هنگ‌کنگ، عراق و پاکستان را شکست داده بودند، در این مسابقه سه بر صفر و مقتدرانه چین را شکست دادند و به فینال جام 22 صعود کردند.

ملی‌پوشان والیبال ایران مقتدرانه و با امتیازهای 25 بر 20، 25 بر 23 و 25 بر 22 چین را شکست دادند تا حریف ژاپن در دیدار فینال بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا شدند.

تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها با چهار مدال طلا (2011، 2013، 2019 و 2021)، دو عنوان نایب قهرمانی (2009 و 2015) و یک مدال برنز در سال 2003 در رتبه سوم افتخارآفرینان این رقابت‌ها قرار دارد.

سروقامتان تیم ملی والیبال ایران که در این دیدار با لباس‌های یکدست سرمه ای به مصاف سفیدپوشان چینی رفته بودند، با ارائه یک بازی منسجم به برتری رسیدند تا بدون دردسر راهی دیدار فینال شوند.

تیم ملی در این دیدار با ترکیب سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی پور، میثم صالحی، محمد ولی زاده، محمدطاهر وادی و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) گام به میدان مسابقه گذاشت و بهروز عطایی در مقاطعی از بازی محمد فلاح، صابر کاظمی و شهروز همایونفرمنش را در ترکیب تیم ملی به کار گرفت.

نوژان قزاقستانی و علی مهدی از بحرین قضاوت این دیدار را برعهده داشتند و شش هزار هوادار ارومیه‌ای از نزدیک این دیدار را تماشا کردند.

تیم های ملی ایران و ژاپن از ساعت ۱۸ فردا (شنبه چهارم شهریور) در سالن غدیر برای تعیین قهرمان به مصاف هم می‌روند و قطر و چین برای کسب مدال برنز این رقابت‌ها از ساعت 15 باهم دیدار خواهند کرد.

نظرات بینندگان