arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۰۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۱

صالحی: تهدیدهای اسرائیل را جدی می گیریم/ اگر مي‌خواست حمله کند اينقدر داد و فرياد نمي‌كرد

صالحي گفت: وظيفه ما اين است كه اين تهديدات را جدي بگيريم، اما اسرائيل در جايگاهي نيست كه بخواهد چنين كاري كند. اگر واقعا مي‌خواست چنين اقدامي انجام دهد اينقدر داد و فرياد نمي‌كرد و اين امر بيشتر جنبه رواني و تبليغاتي دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


علی اکبر صالحی گفت: هر تهدید جزئی را جدی می گیریم.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه در جمع خبرنگاران در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به سئوالی با اشاره به تهديدات رژيم صهيونيستي در خصوص حمله به ايران از وزير امور خارجه خواستار توضيح شد كه وي پاسخ داد: كشور ما بيدار و هوشيار است. ما هر تهديد جزئي را جدي مي‌گيريم و آمادگي لازم را براي پاسخگويي به هر تهديدي در خود ايجاد مي‌كنيم اما اين بدان مفهوم نيست كه اين تهديدها جدي باشد.

صالحي افزود: وظيفه ما اين است كه اين تهديدات را جدي بگيريم، اما اسرائيل در جايگاهي نيست كه بخواهد چنين كاري كند. اگر واقعا مي‌خواست چنين اقدامي انجام دهد اينقدر داد و فرياد نمي‌كرد و اين امر بيشتر جنبه رواني و تبليغاتي دارد.

وی افزود: اسرائيل در جنگ‌هاي 33 روزه و 22 روزه آنطور بي‌آبرو شد، چطور مي‌خواهد كشور ايران با اين عظمت را تهديد كند؟ اين موضوع نشان مي‌دهد كه اين تهديدات بي‌مبناست، اما به اين مفهوم نيست كه ما تهديدات را جدي نگيريم.

در پاسخ به سوالي درباره آخرين وضعيت اتباع ايراني در سوريه و ليبي، اظهار كرد: تماسي با نخست‌وزير قطر داشتم و در مكه نيز با وي صحبت مفصلي كردم.

صالحي افزود: دو سه روز پيش نيز با وزير امور خارجه ليبي صحبت كردم و اميدوارم در ارتباط با ليبي در آينده نزديك خبرهاي خوبي بشنويم.

وزير امور خارجه در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه مطرح شده اخضر ابراهيمي تمايل دارد در مورد سوريه با مقامات ايران گفت‌وگو كند، آيا درخواستي در اين خصوص شده يا خير؟ گفت: فعلا درخواست رسمي نشده است.

خبرنگار ديگري سوال خود را اينگونه مطرح كرد كه اگر اخضر ابراهيمي در مورد سوريه درخواست گفت‌وگو با مقامات ايراني را داشته باشد شما استقبال مي‌كنيد كه صالحي با تاييد اين موضوع گفت: استقبال مي‌كنيم.

به گزارش ايسنا، وزير امور خارجه كشورمان در مورد اجلاس غيرمتعهدها نيز گفت: تاكنون حدود 100 و اندي كشور اعلام آمادگي كرده‌اند و قريب به 30 كشور در حد روساي‌ جمهور،‌ نخست‌وزير و معاون رييس‌جمهور هستند كه رقم بسيار خوبي است و اميدواريم با استقبال خوبي كه شده، شاهد يك نشست موفقيت‌آميز باشيم.

صالحي خاطرنشان كرد: دبيركل سازمان ملل نيز اعلام آمادگي كرده كه به اين اجلاس مي‌‌آيد. اين نشست بين‌المللي است و نبايد تصور شود كه در اين نشست ميزبان مي‌خواهد فعال مايشاع باشد، ميزباني آن با ايران است ولي نشستي بين‌المللي است و كشورها در چارچوب اصول بين‌المللي دعوت شده‌اند بنابراين در چارچوب اصول مطرح شده اين جنبش مديريت مي‌شود.

وزير امور خارجه كشورمان يادآور شد: وقتي كشوري رياست جنبش را عهده‌دار مي‌شود براي سه سال اداره جنبش را از نظر تشكيلاتي بر عهده مي‌گيرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
نامه ای به همه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
11
17
روزی دو نفر در حال قدم زدن در جنگلی بودند که با مـار بسیار سمی و غول پیکری رو به رو شدند .
یکی از آن دو چماق را برداشت تا مار را از پا درآورد ، دوست دانای آن شخص گفت : می دانم این مار سمی و خطرناک است و می دانم وجود او برای ما نحس است اما چرا می خواهی با آن درگیر شوی ، آیا کوچکترین احتمال نیست که در این درگیری خود از بین بروی ؟! پس اگر در این جنگ تو از بین بروی فلسفه کشتن مار چیست؟
نفر اول گفت : راست می گویی اما اگر این مار به کاشانه ی ما حمله کرد چه کنیم ؟
مرد دانا گفت : آنوقت دفاع خواهیم کرد !
ماری که هنوز در لانه خودش است را در خانه خود تصور مکن که همین امر احتمال درگیری تو را افزایش می دهد و ممکن است ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
13
4
این میگند آدم فهمیده احسنت .......
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
8
6
فعال مایشاء درسته با همزه !!!!!
نظرات بینندگان