arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۱۶۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۱

تعطیلی کامل مهرآباد / مسدود شدن برخی معابر / 4 لایه امنیتی و نظامی در پایتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از آمادگی 100 درصدی این فرودگاه برای پذیرایی از میهمانان اجلاس غیرمتعهدها خبر داد.
 
مرتضی دهقان با اشاره به اینکه بخش عظیمی از امور عملیات هوانوردی، فرودگاهی و امنیتی انجام شده است، عنوان کرد: حرکت پروازهای روزانه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در روزهای برگزاری اجلاس هیچ تغییری نخواهد داشت و تمام پروازها سر وقت انجام خواهد شد.
 
وی در ارتباط با برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران افزود: مسئله اجلاس غیرمتعهدها از دو سال پیش مطرح شد و قرار بود این اجلاس در مکان دیگری برگزار شود و حتی در زمانی بنا به برگزاری آن در استان‌های دیگر کشور بود.

مدیرکل فرودگاه بین‌ المللی امام خمینی(ره) اظهار داشت: در جلسات متعدد و مختلف با توجه به تجربیات بالا و تشریفات فرودگاهی در برگزاری اجلاس‌هایی مانند اجلاس سران کشورهای اسلامی و جی 15 قرعه دوباره به نام تهران افتاد و مسئولیت ورود و خروج سران کشورها نیز به فرودگاههای مهرآباد و امام خمینی(ره) واگذار شد.

 
فرودگاه مهرآباد از هفتم تا دهم شهریور بین 30 تا 100 درصد تعطیل می‌‌ شود
وی در ارتباط با نحوه ورود سران کشورها تصریح کرد: سرانی که با هواپیمای اختصاصی پرواز کنند به فرودگاه مهرآباد می ‌روند و فرودگاه مهرآباد از هفتم تا دهم شهریور بین 30 تا 100 درصد تعطیل می ‌‌شود و گروه دیگر که شامل سران و خبرنگاران می ‌شوند از فرودگاه امام تردد می ‌کنند و اکثریت آنها با پروازهای عمومی وارد کشورمان می ‌شوند.
 
دهقان با اشاره به نقش مهم فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها بیان داشت: ما باید حمایت و پشتیبانی 100 درصدی خود را از فرودگاه مهرآباد اعلام کنیم تا اگر مسئولان بنا به هر دلیلی مانند شرایط جوی نامساعد، نبود دید کافی، مسائل امنیتی و... تصمیم گرفتند هواپیمای حامل سران کشورهای غیرمتعهد در فرودگاه امام خمینی(ره) فرود بیاید، ما آمادگی اجرای آن را داشته باشیم.

وی افزود: ما اقدامات لازم را در سه حوزه عملیات هوانوردی، فرودگاهی و امنیتی تقسیم ‌بندی کردیم و بخش عظیمی از کارهای آنها انجام شده است.
 
این مسئول تأکید کرد: در حوزه عملیات هوانوردی، اموری مانند ناوبری، راهداری و ارتباطی تمام شده و همه آنها پیش از موعد بررسی شده‌اند و اطمینان 100 درصدی به این سیستم‌ها داده شده است.
 
دهقان با اشاره به امور صورت گرفته در قسمت فرودگاهی بیان کرد: آماده‌ سازی جایگاه‌ ها نیز یکی از امور مهم بود که جایگاهVIP فرودگاه امام خمینی(ره) آماده بهره ‌برداری شده است؛ مسئله پارکینگ هواپیماها و بهسازی محدوده فرودگاه را نیز انجام داده‌ ایم و بخش کوچکی از اقدامات مانند زیباسازی فضای سبز به روزهای آینده موکول شده است.

 
خطوط اتوبوسرانی برای برگزاری اجلاس سران در پایتخت تقویت می شوند
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز از تقویت تمامی خطوط اتوبوس منتهی به محل اقامت سران کشورهای غیرمتعهد در پایتخت خبر داد.

پیمان سنندجی اظهار داشت: برای اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد که از هفت تا 11 شهریور ماه در پایتخت برگزار خواهد شد، 50 دستگاه اتوبوس جدید درحال ترخیص است که اگر به موقع وارد ناوگان شود، درخطوط منتهی به هتل هایی که سران کشورها مستقر هستند و نیز محل برگزاری سران اجلاس فعال خواهند شد.

وی افزود: اتوبوس های VIP نیز آماده خدمات رسانی به میهمانان خارجی اجلاس است و در صورت نیاز در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران با اشاره به آراستگی و یکپارچه بودن لباس رانندگان اتوبوس گفت: رانندگان خطوط منتهی به اجلاس لباس فرم واحدی را به تن خواهند کرد که البته این لباس ها بدون تغییر با طراحی لباس فرم همیشگی آنان است.

وی افزود: شستشوی اتوبوس ها و نصب پیام های خیر مقدم در مسیرهای اتوبوسBRT را از دیگر برنامه ها برای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد است.
 
سنندجی از لغو مرخصی پرسنل شرکت واحد در روزهای برگزاری اجلاس خبرداد و گفت: در این ایام همه خانواده اتوبوسرانی در خدمت میهمانان شرکت کننده در اجلاس هستند.

 

 

تجهیز مترو به سبک شهرهای میزبان المپیک
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران نیز مجموعه اقدامات پیش بینی شده این شرکت به مناسبت اجلاس جنبش عدم تعهد را تشریح کرد.

علی محمد قلی ها در این باره گفت: در ایام برگزاری اجلاس، پرسنلی که به زبان انگلیسی و عربی مسلط هستند به عنوان راهنما به میهمانان اطلاع رسانی کرده و نقشه راهنمای خطوط مترو نیز در اختیار میهمانان قرار می گیرد. همچنین کانترهای اطلاعات با حضور مترجمان جهت پاسخگویی به سوالات میهمانان در برخی ایستگاه های مترو استقرار خواهند یافت.

وی در ادامه از تهیه و تولید و توزیع بروشورهای معرفی مشخصه های فنی و فرهنگی اجتماعی متروی تهران به زبان انگلیسی با همکاری روابط عمومی شرکت خبر داد و افزود: دو کارگاه و ورک شاپ صنایع دستی به منظور معرفی هنر ایرانی در 2 ایستگاه برپا خواهد شد تا میهمانان از کشورهای مختلف با هنر و صنایع دستی ایرانی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

قلی ها با اشاره به پاکسازی فضای مترو در طول برپایی این اجلاس، بر همکاری با پلیس مترو تاکید و عنوان کرد: تمام تلاش ما بر اینست که در هنگام برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها فضایی مناسب برای میهمانانی که قصد استفاده از مترو را داشته باشند ایجاد شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران وحومه با اشاره به استقرار دوباره روحانیون در ایستگاههای مترو گفت: بر اساس نیاز مردم و ایام مذهبی مانند ماه محرم و رمضان روحانیون در ایستگاه های مترو مستقر شده و به سوالات مذهبی مسافران پاسخ می دهند .

وی ادامه داد: این طرح به صورت گردشی است و در بوستانها، پایانه ها و... نیز این روحانیون مستقر شده بودند اما مسافران مترو با توجه به سابقه ای که این طرح در سال گذشته داشت استقبال خوبی از مشاوران مذهبی داشته و در ماه رمضان امسال 40 هزار مسافر به این روحانیون مراجعه کرده اند.

 

 

اتخاذ 4 لایه امنیتی و نظامی در پایتخت
جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی آمادگی برگزاری هرچه باشکوه‌تر اجلاس را در بعد امنیتی و انتظامی داراست، از اتخاذ 4 لایه امنیتی و نظامی برای پایتخت در زمان برگزاری اجلاس شانزدهم سران جنبش غیرمتعهدها در تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا سردار احمدرضا رادان درباره اقدامات امنیتی و نظامی اتخاذی برای با شکوه‌ برگزارشدن این اجلاس گفت: برای مکان‌های برگزاری اجلاس در سطح کارشناسان، وزرای خارجه و سران چند لایه امنیتی و انتظامی تعریف شده، چهار لایه امنیتی و نظامی نیز برای شهر تهران تعریف کرده‌ایم و پرسنل نیروی انتظامی در آماده‌باش صد در صد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این اجلاس از بعد امنیتی و انتظامی هستند.

وی با اشاره به اهمیت آسایش مردم گفت:‌ محدودیت‌های ترافیکی در برخی از جاها خواهیم داشت در برخی از معابر انسدادهایی انجام می‌دهیم، البته در این راستا معابر کمکی و پشتبیانی برای تسهیل در رفت و آمد مردم در نظر گرفته شده است.

رادان در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه ما ناچاریم یکسری محدودیت‌ها را برای تسهیل رفت و آمدها اعمال کنیم، گفت:‌ اطلاع‌رسانی‌های لازم در این ارتباط توسط راهنمایی رانندگی، رییس پلیس تهران و همچنین شبکه‌ پیام اعمال خواهد شد.

جانشین فرمانده ناجا به مردم توصیه کرد که در زمان برگزاری اجلاس غیرمتعدها در محدوده اجلاس تردد کمتری داشته باشند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
4
26
جهان سوم یعنی ایران.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
1
30
شانس آوردیم به حرف احمدی نژاد گوش نداند و سازمان ملل را به ایران منتقل نکردند...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
0
19
من 8 شهریور مصاحبه دکترای دانشگاه آزاد دارم. چی کار کنم؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
1
27
این همه نمایش
اگر تهران این جوری خوب است چرا همیشه این طور که میفرمائید نباشد
عارف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
3
28
خوب این همه هزینه اخرش که چی دو تا تحریم دیگه اضافه میشه به تحریم های دیگه همش هزینه الکی
نظرات بینندگان