arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۸۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
ضرغامی:

توبیخ مسئولان سیما به دلیل ترجمه اشتباه سخنان مرسی/ صالحی: اگر عمدی باشد، برخورد جدی می کنیم

صالحی در خصوص ایراد نمایندگان به ترجمه سخنان محمد مرسی در مراسم افتتاحیه اجلاس تهران نیز گفت: آقای ضرغامی در گزارشی که دادند گفتند که تنها یکی از شبکه‌ها در ترجمه دارای اشکال بوده که البته مسئولان آن شبکه مورد توبیخ قرار گرفتند اما سایر شبکه‌ها کار ترجمه را به درستی انجام دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عزت الله ضرغامی رییس صداوسیما گفته است: مسئولان سیما به دلیل ترجمه اشتباه سخنان مرسی توبیخ شدند.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ این سخن را علی اکبر صالحی وزیر خارجه در جلسه غلیرعلنی مجلس اعلام کرده است. وی دراین جلسه ، توضیحاتی در خصوص علل تعطیلی سفارت کانادا در ایران و همچنین نتایج اجلاس مکه و اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران داد.

در پی ترجمه‌ی اشتباه سخنان رئیس جمهوری مصر در تلویزیون دولتی ایران، علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه‌ی ایران، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت که این اشتباه در حال بررسی ست «و در صورت عمدی بودن، برخوردی جدی و قاطعانه صورت خواهد گرفت».

 صالحی همچنین در خصوص ایراد نمایندگان مجلس به ترجمه سخنان محمد مرسی رئیس جمهور مصر در مراسم افتتاحیه اجلاس تهران نیز گفت: آقای ضرغامی در گزارشی که دادند گفتند که تنها یکی از شبکه‌ها در ترجمه دارای اشکال بوده که البته مسئولان آن شبکه مورد توبیخ قرار گرفتند اما سایر شبکه‌ها کار ترجمه را به درستی انجام دادند.

 براساس این گزارش صالحی در پاسخ به سوال نمایندگان مبنی بر اینکه آیا وزارت خارجه برای به تصویب نرسیدن بیانیه اجلاس مکه براساس آن سوریه از سازمان کنفرانس اسلامی خارج شد، رایزنی‌هایی در اجلاس انجام داده است، گفت: رایزنی‌هایی در این باره انجام گرفت اما در نهایت این بیانیه به تصویب اکثریت رسید اما نکته مهم آن این است که بر سر این بیانیه اجماع صورت نگرفت بله اکثریت با آن موافقت کردند.

وزیر امور خارجه همچنین در این جلسه در خصوص تعطیلی سفرات کانادا نیز گفت: کشور کانادا در سیاست خارجی تحت تاثیر تحرکات صهیونیست‌ها است و خط مشی آنها را دنبال می‌کند و از طرفی تلاش می‌کند تا روابط خود را با این رژیم زیاد کند ، رضایتمندی آنها جلب کند و این اقدام در راستای منافع رژیم صهیونیستی است.

 جلسه رسمی و علنی مجلس دقایقی پیش آغاز شد و نخستین دستور کار آن ارائه گزارش از سوی وزیر امور خارجه درباره اجلاس جنبش عدم تعهد است.

منبع: خبرگزاری مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
آرمین 23
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
71
با کدام تضمین باور کنیم که توبیخ شدند؟؟؟؟!!!! فقط با یک جمله ی شما؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
69
نه سهوی بود.اصلا شک نکن!
نظرات بینندگان