arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۱
جوسازی بی پایان غرب علیه برنامه هسته ای ایران

AP: اطلاعات محرمانه از پیشرفت ایران در ساخت سلاح هسته ای!

آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات هایی که اشاره ای به نامشان کرده، مدعی شده است: ايران از طريق مدل های کامپيوتری قدرت تخریبی یک کلاهک هسته ای را محاسبه کرده است.این خبرگزاری مدعی شده که علی اصغر سلطانیه به دلیل آنکه در جلسه ای بوده، نتاوانسته پاسخگوی این ادعا باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طی هفته های اخیر، ظاهراً تلاش رسانه های غربی برا «اثبات» ادعای «تلاش ایران برای تولید سلاح هسته ای» وارد فاز تازه ای شده است ، در جدیدترین این ادعا، آسوشیتدپرس مدعی « اطلاعات محرمانه از پیشرفت ایران در ساخت سلاح هسته ای» شد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ آسوشیتدپرس  گزارش داده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات محرمانه‌ای دارد که نشانگر رشد قابلیت‌های ایران در ساخت سلاح هسته‌ای هستند. طبق این داده‌ها، ایران اولویت برنامه اتمی خود را روی محاسبه قدرت تخریبی کلاهک‌های اتمی استوار کرده است.

این خبرگزاری به نقل از دیپلمات هایی که اشاره ای به نامشان کرده، مدعی شده است: ايران از طريق مدل های کامپيوتری قدرت تخریبی یک کلاهک هسته ای  را محاسبه کرده است.

آسوشیتدپرس این اطلاعات را از سوی شش دیپلمات غربی از آمریکا، اسراییل و یک کشور دیگر نقل کرده که مایل به افشای نام خود نبوده‌اند. به گفته آنها، پیشرفت‌های ایران در سه سال گذشته به دست آمده‌اند.

به گفته این دیپلمات ها این محاسبه در سه سال گذشته صورت گرفته است.

این اطلاعات از سوی اسرائیل، آمریکا و دستکم دو کشور غربی دیگر در اختیار آژانس قرار گرفته است.

این خبرگزاری مدعی شده که علی اصغر سلطانیه به دلیل آنکه در جلسه ای بوده، نتاوانسته پاسخگوی این ادعا باشد.

آسوشیتدپرس می نویسد: در صورتی که آژانس تشخیص دهد این اطلاعات معتبر است، نگرانی ها از فعالیت ایران برای تولید سلاح هسته ای بیشتر خواهد شد.

نظرات بینندگان