arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۲۹ بهمن ۱۴۰۲؛ از اظهارات قابل تامل کاندیدای رقیب رئیسی تا اطلاعات جدید از مالک «کوروش کمپانی»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سقوط آزاد تعداد مخاطبان صداوسیما
روند نزولی آمار مخاطبان صداوسیما و بینندگان برنامه‌های تلویزیونی ادامه دارد. بر اساس آمار  برنامه «طبیب»، ۱۰ درصد مخاطب دارد، «سیدخندان» ۷ درصد.

اختلاف خانوادگی و قتل ۱۲ نفر در فاریاب کرمان
در نتیجه اختلاف خانوادگی در روستای مزرعه و امام ادوری شهرستان فاریاب، فردی ۳۰ ساله با سلاح کلاشنیکف ۱۲ نفر از اعضای خانواده از جمله پدر، برادر و زن برادر را بامداد شنبه در چند منزل مختلف به قتل رساند. در بین جان باختگان چند کودک و زن نیز بوده اند. پلیس می گوید عامل قتل در عملیات دستگیری‌اش کشته شد.

کارشناس صداوسیما: فقط ۸ درصد زنان روسری ندارند
اقبالی کارشناس حوزه حجاب در صداوسیما گفت: پس از این که سردار رادان گفت از شنبه با بی‌حجابی برخورد می‌کنیم، میزان حضور زنان بی‌حجاب در خیابان نصف شد و در حال حاضر فقط ۸ درصد زنان روسری ندارند. او گفت: اگر قانون حجاب تصویب شود همین ۸ درصد هم نصف می‌شود.

رونمایی از سامانه‌ موشکی «آرمان» و سامانه پدافند هوایی «آذرخش»
سامانه‌های موشکی ضدبالستیک « آرمان» و سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست «آذرخش» رونمایی شد. این سامانه ها به همت متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است. 

مالک «کوروش کمپانی» قبل از تشکیل هر پرونده‌ای، به ترکیه فرار کرده بود
تسنیم نوشت: "امیرحسین شریفیان" مالک مجموعه کوروش کمپانی یک سرباز فراری متولد ۱۳۷۵ است که توانسته با کمک تبلیغات گسترده سلبریتی‌ها، اعتماد مردم را جلب کرده و اقدام به کلاهبرداری چندهزار میلیارد تومانی کند. او قبل از تشکیل هر پرونده‌ای، به ترکیه فرار کرده بود. به نوشته تسنیم، این مجموعه پیش از این یک مرتبه به دلیل «کشف حجاب» پلمب شده بود.

نیویورک تایمز: اسرائیل مسئول انفجارهای اخیر در خطوط لوله گاز ایران است
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از قول منابع آگاه مدعی شد که اسرائیل مسئول وقوع انفجارهای اخیر در خطوط لوله گاز ایران و حتی انفجار در یک کارخانه مواد شیمیایی در نزدیکی تهران است. 

اظهارات قابل تامل کاندیدای رقیب رئیسی
سید حسن روح‌بخش کاندیدای رقیب رئیسی در خراسان جنوبی گفت: انجام وظیفه بود؛ دیدم اگر نروم انتخابات آنجا برگزار نخواهد شد، پرشور نخواهد بود. جهت انجام وظیفه به آنجا رفتم. با اینکه تقریبا معلوم است که من رأی نمی‌آورم، ولی گفتم سهم کوچکی داشته باشم در قدردانی از نعمتی که انقلاب و نظام برای ما داشته و دنیا و آخرت ما را آباد کرد. 

ظریف: مذاکرات رفع تحریم‌ها همان برجام است، ای کاش صداقتش را داشتند که اسمش را همان برجام صدا می‌زدند
محمدجواد ظریف در نشستی دانشجویی به مذاکرات برجام و احیای آن پرداخت. او گفت: مذاکرات رفع تحریم‌ها همان برجام است، همان که ۲۰ بار دفنش کردند؛‌ ای کاش صداقتش را داشتند که اسمش را همان برجام صدا می‌زدند.

بیمارستان فامیلی رشت به دلیل «عدم کنترل در سزارین نخست‌زا» تعطیل شد
مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از تعطیلی موقت بیمارستان فامیلی رشت خبر داد و اظهار کرد: مسئولان بیمارستان به تذکرات پیاپی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بی توجه بوده و نهایتا به دلیل عدم کسب استاندارد‌های لازم و مجوز‌های قانونی (پروانه بهره‌برداری و پروانه مسئول فنی) و اعتبار بخشی زیر استاندارد به دلیل عدم کنترل در سزارین نخست‌زا موقتا تعطیل شد. 

 

نظرات بینندگان