arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
اظهارات غیرمرتیط، تاریخ گذشته و نامفهوم روحانی عراقی

من بر جنازه شاه نماز خواندم و پشیمان نیستم/ مرجعیت شیعه به طور انحصاری زیر سلطه فارس ها در آمده!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید طالب الرفاعی یکی از بنیانگزاران برجسته حزب الدعوه اسلامی عراق در گفت و گو با شبکه العربیه وابسته به خاندان آل سعود اظهاراتی را زبان آورد که باعث شورو هیجان شدید این شبکه شد!

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ وی که به شدت ضد ایرانی به نظر می رسد ، افزود: متاسفانه مرجعیت شیعه به طور انحصاری زیر سلطه فارس ها در آمده و از زمان آیت الله کاشف الغطاء تاکنون مراجع همه مراجع فارس بوده اند!



وی که یکی از بنیانگزاران حزب الدعوه اسلامی عراق است ، می افزاید: با اینکه مراجع عرب وجود داشته اند که از نظر علمی از سطح بالاتری برخوردار بودند اما دخالت "بازار"(!) مذهب تشیع را به مذهبی انحصاری تبدیل کرده است.

در مورد شاه ایران

طالب الرفاعی افزود:" شاه انسان مسلمانی بود و نماز خواندن بر جنازه مسلمان هیچ گونه اشکال شرعی ندارد".

وی در اشاره به مواضعی که در آن زمان در مخالفت با عملکرد وی از سوی رسانه های جمهوری اسلامی گرفته شده بود گفت:" من کار اشتباه یا خلاف شرعی انجام ندادم و شاه تا زمان فوت انسانی مسلمان بود، در ضمن خود آیت الله خمینی فتوایی دارد مبنی بر اینکه نماز خواندن بر جنازه مسلمان حتی اگر گناهکار هم باشد اشکالی ندارد."

این در حالی است که مطرح کردن این سخنان ، انهم در برهه ای که سخن گفتن از شاه ایران اساساً محلی از اعراب ندارد ، باعث شگقتی ناظران شده است. تحلیلگران معتقدند، این روحانی برای خوشآمد تلویزیون خاندان آل سعود، دست به بیان چنین اظهاراتی زده است.
نظرات بینندگان