arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۲

جهان خودرو؛ مدل مینیاتوری که قیمتش از ماشین‌های واقعی گران‌تر است

آمالگام، مدل‌ساز انگلیسی، جدیدترین محصول خود را رونمایی کرد. از این ماشین که یک لامبورگینی کونتاش در ابعاد یک به هشت است تنها ۱۹۹ دستگاه ساخته می‌شود و خریداران می‌توانند ماشین خود را تا حد زیادی با سلیقه خود تزیین کنند. طول ماشین حدود پنجاه سانتی‌متر است و آمالگام می‌گوید برای ساختش از هزاران قطعه استفاده کرده است. همه ماشین‌ها با دست ساخته می‌شود و ساخت هر کدام ۴۰۰ ساعت وقت می‌گیرد. لامبورگینی کونتاش یکی از مشهورترین ماشین‌های کلاسیک جهان است و مدل‌های قدیمی‌ترش تا دو میلیون دلار قیمت دارد. قیمت پایه مدلی که آمالگام از این ماشین ساخته ۱۸ هزار و ۷۰۶ دلار است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این هفته در جهان خودو: معرفی جدیدترین مدل مینیاتوری کارخانه آمالگام که قیمتش از خیلی از ماشین‌های واقعی گران‌تر است، واکنش بنز به انتقادها از ظاهر مدل‌های الکتریکی‌ این کارخانه، کانسپت کرایسلر که باتری‌هایش با حرکت روی جاده شارژ می‌شود و مدل جدید ارزان‌ترین ماشین الکتریکی در اروپا.
 
لامبورگینی کوچک
 
آمالگام، مدل‌ساز انگلیسی، جدیدترین محصول خود را رونمایی کرد. از این ماشین که یک لامبورگینی کونتاش در ابعاد یک به هشت است تنها ۱۹۹ دستگاه ساخته می‌شود و خریداران می‌توانند ماشین خود را تا حد زیادی با سلیقه خود تزیین کنند.
 
طول ماشین حدود پنجاه سانتی‌متر است و آمالگام می‌گوید برای ساختش از هزاران قطعه استفاده کرده است. همه ماشین‌ها با دست ساخته می‌شود و ساخت هر کدام ۴۰۰ ساعت وقت می‌گیرد.
 
لامبورگینی کونتاش یکی از مشهورترین ماشین‌های کلاسیک جهان است و مدل‌های قدیمی‌ترش تا دو میلیون دلار قیمت دارد. قیمت پایه مدلی که آمالگام از این ماشین ساخته ۱۸ هزار و ۷۰۶ دلار است.
 
جهان خودرو؛ مدل مینیاتوری که قیمتش از ماشین‌های واقعی گران‌تر استساخت هر ماشین حدود ۴۰۰ ساعت وقت می‌گیرد
 
جهان خودرو؛ مدل مینیاتوری که قیمتش از ماشین‌های واقعی گران‌تر استطول ماشین حدود ۵۰ سانتی‌متر است
 
جهان خودرو؛ مدل مینیاتوری که قیمتش از ماشین‌های واقعی گران‌تر استلامبورگینی کونتاش یکی از مشهورترین ماشین‌های کلاسیک است
 
آمالگام به خاطر ساخت مدل‌هایی مشهور است که کیفیت و دقت بالایی دارند و بسیار به ماشین واقعی شبیه‌ان . این کارخانه کار خود را حدود سی سال پیش در شهر بریستول در جنوب انگلستان آغاز کرد و اکنون در چین و مجارستان هم کارخانه دارد. اکثر خودروسازان لوکس، از جمله فراری، بوگاتی، لامبورگینی و مک‌لارن برای ساخت مدل‌های مینیاتوری با این شرکت همکاری می‌کنند.
 
آمالگام می‌گوید طراحی قالب برای مدل‌هایش تا ۴۵۰۰ ساعت وقت می‌گیرد. قالب‌ها پس از تصویربرداری دیجیتال از ماشین واقعی توسط نرم‌افزارهایی طراحی می‌شود که از آنها برای طراحی خودرو استفاده می‌شود. از هر قالب برای ساخت تعداد کمی ماشین استفاده می‌شود و برای حفظ کیفیت، قالب‌ها باید از نو ساخته شود.
 
جهان خودرو؛ مدل مینیاتوری که قیمتش از ماشین‌های واقعی گران‌تر استآمالگام عکس‌هایی از مدل بعدی خود منتشر کرده است
 
آمالگام همزمان با معرفی مدل کونتاش عکس‌هایی از محصول بعدی خود منتشر کرده که مدل یک به هشت لامبورگینی روئلتو (Revuelto) است. این مدل هم در تعدادی محدود تولید شده و با قیمت ۱۶ هزار و ۴۵۰ دلار فروخته می‌شود.
 
آمالگام یک مدل گران‌تر از روئلتو هم می‌فروشد که قیمتش ۲۳ هزار و ۵۲۵ دلار است. خریداران این مدل می‌توانند رنگ و تزیینات ماشین را با سلیقه خود تغییر دهند. این امکان برای کسانی است که مدل واقعی روئلتو را خریده‌اند و می‌خواهند یک مدل کوچک شبیه آن هم داشته باشند.
 
عقب‌نشینی بنز
 
جهان خودرو؛ مدل مینیاتوری که قیمتش از ماشین‌های واقعی گران‌تر استفروش مرسدس-بنز EQS کمتر از انتظار کارخانه بود
 
مرسدس-بنز می‌گوید فروش محصولات الکتریکی‌اش آن‌طور که پیش‌بینی می‌کرد افزایش نخواهد یافت. همزمان یکی از مدیران این کارخانه گفته ظاهر نسل بعدی مدل‌های الکتریکی بنز در واکنش به نظر مشتریان تغییر خواهد کرد.
 
مرسدس-بنز چهار سال پیش اعلام کرده بود که سهم محصولات الکتریکی و هیبرید از کل فروش در سال ۲۰۲۵ به پنجاه درصد خواهد رسید. اما این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که رسیدن به سهم پنجاه درصد تا سال ۲۰۳۰ ممکن نیست.
 
خودروسازان برای ساخت ماشین‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند، اما تقاضا برای این ماشین‌ها آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد زیاد نیست. نبود زیرساخت کافی برای شارژ، قیمت بالا، و تنوع کم ماشین‌های الکتریکی از جمله دلایلی است که برای این استقبال کم عنوان شده است.
 
بنز پیش‌بینی کرده که سهم ماشین‌های الکتریکی و هیبرید از فروشش در سال ۲۰۲۴ بین ۱۹ تا ۲۱ درصد باشد. اولا کلنیوس، مدیر این کارخانه می‌گوید با توجه به هزینه‌های بالای تولید بعید است قیمت ماشین‌های الکتریکی تا چند سال آینده با ماشین‌های بنزینی برابر شود.
 
بنز همچنین اعلام کرده توسعه و ساخت مدل‌های بنزینی را ادامه خواهد داد و سری جدید محصولات بنزینی‌اش را در سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه خواهد کرد.
 
جهان خودرو؛ مدل مینیاتوری که قیمتش از ماشین‌های واقعی گران‌تر استمحصول جدیدی براساس کانسپت CLA در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد
 
همزمان یکی از مدیران مرسدس-بنز به مجله انگلیسی تاپ‌گیر گفته که بنز پس از دیدن واکنش بازار ، ظاهر محصولات الکتریکی‌اش را در نسل‌ بعدی تغییر خواهد داد. در محافل صنعت خودرو و رسانه‌ها شایعه‌هایی منتشر شده که ظاهر مدل‌های EQS و EQE از دلایل فروش پایین این دو مدل است.
 
کریستوفر استارزینسکی، مدیر بخش مهندسی مرسدس-بنز به مجله تاپ‌گیر گفته کانسپت CLA که چند ماه پیش رونمایی شد نشان می‌دهد که بنز واکنش خریداران را جدی گرفته است.
 
کانسپت CLA مبنای ساخت مدل جدیدی است که سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد. بنز می‌گوید این ماشین با هر بار شارژ تا ۷۵۰ کیلومتر حرکت می‌کند و امیدوار است با آمدنش فروش محصولات الکتریکی‌اش رونق بگیرد.
 
کرایسلر لوکس الکتریکی
 
جهان خودرو؛ مدل مینیاتوری که قیمتش از ماشین‌های واقعی گران‌تر استگفته می‌شود سدان الکتریکی کرایسلر در سال ۲۰۲۸ به بازار خواهد آمد
 
کرایسلر با نمایش کانسپتی از تولید یک مدل جدید الکتریکی خبر داد. نام این کانسپت هال‌سیون (Halcyon) است و گفته می‌شود ماشینی که براساس آن ساخته می‌شود در سال ۲۰۲۸ به بازار عرضه خواهد شد.
 
کرایسلر یکی از زیرمجموعه‌های استلانتیس است و در حال حاضر تنها یک مینی‌ون تولید می‌کند. این شرکت در سال‌های گذشته ایده‌هایی از مدل‌های آینده‌اش را در قالب چند کانسپت نمایش داده ولی تاکنون خبری رسمی از تولید این مدل‌ها منتشر نشده است.
 
هال‌سیون از پلتفرم الکتریکی گروه استلانتیس استفاده می‌کند که قرار است جیپ، مازراتی و آلفارومئو، زیرمجموعه‌های دیگر استلانتیس هم از آن برای ساخت مدل‌های لوکس استفاده کنند. استلانتیس می‌گوید این پلتفرم می‌تواند باتری‌هایی داشته باشد که با هر بار شارژ تا ۸۰۰ کیلومتر حرکت کند.
 
جهان خودرو؛ مدل مینیاتوری که قیمتش از ماشین‌های واقعی گران‌تر استکرایسلر یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی استلانتیس است
 
از جمله فن‌آوری‌هایی که در کانسپت هال‌سیون معرفی شده، سیستمی برای شارژ باتری هنگام حرکت است. در این فن‌آوری، جاده‌ها به سیستمی مجهز می‌شود که می‌تواند الکتریسیته را به باتری ماشین‌های در حال حرکت منتقل ‌کند. در این صورت ماشین برای شارژ کردن باتری‌ نیاز به توقف ندارد و تا زمانی که روی جاده حرکت ‌کند باتری‌هایش شارژ می‌شود.
 
استلانتیس سال ۲۰۲۲ با همکاری چند شرکت دیگر در آزمایشی در ایتالیا این فن‌آوری را نمایش داد. هزینه زیاد برای ساخت جاده‌هایی که بتواند باتری را شارژ کند از مهم‌ترین موانع در راه تولید انبوه این فن‌آوری است. ماشین‌ها هم برای چنین روشی نیاز به فن‌آوری ویژه‌ای دارند که هزینه‌بر است.
 
جهان خودرو؛ مدل مینیاتوری که قیمتش از ماشین‌های واقعی گران‌تر است۹۵ درصد اتاق کانسپت هال‌سیون با مواد بازیافتی ساخته شده است
 
۹۵ درصد اتاق هال‌سیون با موادی ساخته شده که از بازیافت سی‌دی‌های موسیقی تولید شده‌اند. کانسپت با تصور دورانی طراحی شده که ماشین‌ها در اکثر مواقع خودران هستند و برای همین فرمانش در زیر داشبورد جمع می‌شود.
 
کرایسلر همچنین قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید گروه استلانتیس را در کانسپت هال‌سیون نمایش داد. استلانتیس سیستم عاملی برای ماشین‌هایش طراحی کرده که می‌تواند با اینترنت به‌روز شود و توانایی اضافه کردن قابلیت‌های پیشرفته خودران را به ماشین اضافه کند. این سیستم عامل می‌تواند اطلاعات را به صورت سه بعدی و واقعیت مجازی روی شیشه‌های خودرو نمایش دهد.
 
ماشین ارزان الکتریکی برای اروپا
 
جهان خودرو؛ مدل مینیاتوری که قیمتش از ماشین‌های واقعی گران‌تر استمدل جدید داچیا اسپرینگ با قیمت ارزان‌تر به بازار عرضه می‌شود
 
داچیا اعلام کرده که مدل جدید الکتریکی‌‌ داچیا اسپرینگ را با تغییرات ظاهری زیاد و با قیمتی ارزان‌تر به بازار عرضه خواهد کرد. داچیا اسپرینگ در حال حاضر ارزان‌ترین ماشین الکتریکی در بازار اروپا است و در فرانسه با قیمت بیست هزار یورو فروخته می‌شود.
 
داچیا زیرمجموعه شرکت رنو است و مدل اسپرینگ را در چین تولید می‌کند. قطعات زیادی از این مدل با مدل‌های‌ بنزینی داچیا مشترک است و همین باعث شده هزینه ساخت آن کمتر شود. مدیران شرکت می‌گویند استقبال خریداران در اروپا آنها را غافلگیر کرده است. آنها انتظار داشتند هر سال ۴۰ هزار دستگاه اسپرینگ بفروشند، اما سال گذشته بیش از ۵۹ هزار دستگاه این ماشین فروخته شد.
 
جهان خودرو؛ مدل مینیاتوری که قیمتش از ماشین‌های واقعی گران‌تر استاتاق مدل جدید اسپرینگ کاملا تغییر کرده است
 
اسپرینگ باتری‌های کوچکی دارد که با هر بار شارژ می‌تواند تا ۲۲۰ کیلومتر حرکت کند. داچیا می‌گوید اطلاعاتی که از رانندگان اسپرینگ به دست آورده نشان می‌دهد که آنها روزانه کمتر از ۴۰ کیلومتر حرکت می‌کنند و این ماشین نیازی به باتری‌های بزرگ‌ و گران ندارد.
 
خودروسازان اروپایی در واکنش به هجوم رقیبان چینی به ساخت ماشین‌های الکتریکی ارزان روی آورده‌اند. قیمت بالا یکی از دلایل اصلی عدم استقبال خریداران از ماشین‌های الکتریکی است و خودروسازان چینی با محصولات ارزان به سرعت در حال گسترش نفود خود در بازار اروپا هستند.
 
منبع: بی بی سی
نظرات بینندگان