arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱

قاضی پرونده کهریزک آزاد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی اکبر حیدری فر که چندی پیش بازداشت شده بود، اکنون از زندان آزاد شده و از سایت بازتاب، شکایت کرده است.

به گزارش بازتاب ؛ حیدری فر، قاضی دادگاه کهریزک که پس از تعلیق از سمت قضایی تعداد زیادی مسئولیت گرفته بود، بعد از حادثه تیراندازی در اصفهان و کشف موارد دیگری بازداشت شد و با وجود آن که به دلیل سنگینی اتهامات احتمال آزادی وی بعید به نظر می رسید، با فشار برخی از ذینفوذان بر دستگاه قضایی آزاد گردیده است.

وی همچنین در روزهای اخیر در ستاد قاچاق کالا و ارز که ریاست آن را سعید مرتضوی به عهده دارد، دیده شده است. او به برخی از اطرافیان خود نیز گفته است، به وی گفته شده رفت و آمدهایش به گونه ای باشد که دیده نشود و نباید خبر آزادی اش به بیرون درز کند.

 حیدری فر بلافاصله بعد از آزادی اقدام به شکایت از سایت بازتاب به دلیل انتشار اخبار درباره وی کرده است.

شکایت وی در حالی است که پس از بازداشت وی، بسیاری از اطرافیان و مرتبطین او احضار و در خصوص جرایم مرتبط با وی و همچنین شناسایی اقلام کشف شده از منزل و خودروی وی مورد بازجویی قرار گرفتند و برای برخی از آنان قرار نیز صادر شد.

 آزادی وی در حالی است که افکار عمومی پس از بازداشت وی نسبت به برخورد با سه متهم مشهور فاجعه کهریزک امیدوار شده بودند.

گفتنی است با تغییر رییس قوه قضاییه در تابستان سال 1388، بلافاصله سعید مرتصوی دادستان تهران برکنار شد و پس از پیگیری های ریاست دستگاه قضایی، با وجود تمامی حمایتهای خاصی که از وی می گردید، برای نخستین بار دادستان سابق تهران از نظر قضایی تعلیق گردید و جعفری دولت آبادی، دادستان تهران نیز رسیدگی به پرونده مرتضوی، حیدری فر و حداد، سه قاضی خلع شده پرونده کهریزک را در اولویت قرار داد، اما تاکنون و با گذشت سه سال، فشارها بر دستگاه قضایی مانع تشکیل دادگاه این افراد شده است.

محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضایی و دادستان کل کشور دو سال قبل خودداری برخی دستگاه ها از پاسخ به استعلام را علت عدم تکمیل پرونده مرتضوی عنوان کرده بود.

در این حال عبدالحسین روح الامینی، پدر محسن روح الامینی، یکی از شهدای کهریزک گفت: در هفته قوه قضاییه که رهبر انقلاب به همراه تعدادی از مسئولان قضایی در مشهد حضور داشتند، با ایشان و مسئولان دستگاه قضایی دیدار کرده است و درخواست تسریع در رسیدگی به این پرونده را مطرح کرده است که با نظر مساعد همراه شده است.

نظرات بینندگان