arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

معاون زاکانی درباره ترافیک در تهران پس از بارش برف اخیر: این ترافیک به دلیل کاهش دید، کم شدن سرعت است نه عدم برف روبی

حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران به برف ۵ روزه تهران اشاره کرد و گفت: ۵ شب به طور مستمر برف داشتیم و ارتفاع برف بر اساس مشاهدات عینی به بالای یک متر رسید. نظری بیان کرد: یکی از چالش‌های ما در روز‌های برفی ترافیک است و این ترافیک به دلیل کاهش دید، کم شدن سرعت است نه عدم برف روبی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: معاون خدمات شهری شهرداری تهران به جزییات خدمات‌رسانی در برف 5 روز اخیر تهران اشاره کرد و گفت: برای برف روز دوشنبه هم آماده هستیم.
 
حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران به برف 5 روزه تهران اشاره کرد و گفت: 5 شب به طور مستمر برف داشتیم و ارتفاع برف بر اساس مشاهدات عینی به بالای یک متر رسید.
 
وی ادامه داد: نیروها در حال آماده باش کامل بودند و کار به قدری زیادی بود که نیروها خسته شده بودند.
 
معاون شهردار تهران اضافه کرد: بیشترین بارش در مناطق شمالی تهران رخ داد   و نیروهای مناطق دیگر را هم به نقاط برفی منتقل کردیم، البته نباید خارج از تدبیر هم این امر رخ می داد.
 
نظری گفت: برنامه ریزی لازم از ماه ها قبل برای برف صورت گرفته بود و دستور العمل های لازم ابلاغ شده بود اما حجم و سرعت بارش برف بی سابقه بود.
 
وی با بیان اینکه تجهیزات لازم برای برف روبی را داشتیم، گفت: بخشی از تجهیزات را هم قبل بارش برف اورهال کردیم و بخشی هم نو بود.
 
معاون شهردار تهران گفت: در مواقع معمولی عملیات برف روبی در اختیار شهرداران مناطق است و در شرایط خاص به صورت ستادی از معاونت خدمات شهری کنترل می شود و بنده 5 روز هم در صحنه بودم.
 
وی با اشاره به اینکه معابر اصلی بازگشایی شده بود، گفت: مشکلاتی در معابر فرعی داشتیم اما بازگشایی صورت گرفت.
 
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه بهتر است شهروندان در روزهای برفی از خودروی شخصی استفاده نکنند، گفت: در برخی نقاط گره های ترافیکی اختلال در عملیات برف روبی ایجاد کرده بود.
 
نظری بیان کرد: یکی از چالش های ما در روزهای برفی ترافیک است و این ترافیک به دلیل کاهش دید، کم شدن سرعت است نه عدم برف روبی.
 
معاون شهردار تهران ادامه داد: در برخی از مناطق ما حتی بارش باران هم نداشتیم و کاملا زمین خشک بود ، در برخی مناطق بارش کم باران و برف و برخی مناطق حجم بی سابقه برف را داشتیم ، ارتفاع برف زیاد بود و باید اداره هواشناسی میزان برف را اعلام کند.
 
وی در خصوص حمل برف گفت: در برخی از معابر مجبور هستیم که برف را حمل کنیم و به نقاط دیگر شهر منتقل کنیم.
 
نظری با بیان اینکه اعلام شده از دوشنبه دوباره بارش برف در تهران داریم، گفت: نیروهای خدمات شهری از شب قبل در حال آماده باش خواهند بود.
نظرات بینندگان