arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۸۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱
عباسی خبر داد: نشانه​هایی از همکاری آژانس با خرابکاران

بروز يک انفجار، باعث تخريب خطوط برق مرکز زير زمينی هسته ای فردو شد

فريدون عباسی، رييس سازمان انرژی اتمی در وين از خرابکاری در خطوط انتقال برق به تاسيسات فردو خبر داد و گفت که بروز يک انفجار، باعث تخريب خطوط برق مرکز زير زمينی هسته ای فردو در ماه گذشته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فريدون عباسی، رييس سازمان انرژی اتمی در وين گفت: بروز يک انفجار، باعث تخريب خطوط برق مرکز زير زمينی هسته ای فردو شد .

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ ف

اهم سخنان وي را بخوانيد:

·         ظهور تروریسم هسته‌‌يي و بی‌تفاوتی دبیرخانه آژانس نسبت به آن و بعضا پاسخ‌های سطحی و کلیشه‌ای نسبت به این پدیده می‌تواند در آینده برای متخصصان سایر کشور‌ها نیز مخاطره‌آمیز باشد

·         می‌توان از ابتدا مانع بزرگی در مسیر گذاشت و بعد اظهار كرد که مذاکرات در برداشتن آن مانع به نتیجه نرسیده‌ است. راه‌حل عاقلانه این است که آژانس برای آنچه که خود راستی‌آزمایی می‌نامد، صبورتر باشد و برای رعایت حقوق و امنیت یک کشور عضو با دقت بیشتری عمل كند. قابل توجه است که گروه طالبان، القاعده و رژیم صدام برای بعضی کشورها و امنیت ملی آنها تا چه اندازه خطرناک بودند. کشور ما با این گروه‌ها و کشورها چند هزار کیلومتر مرز مشترک دارد و امنیت ما بسیار مهم‌تر از کشورهای دور دست به خصوص فراآتلانتیک است. لازم است در بازرسی‌ها از ایران، شرايط خاص منطقه درک شده و اطمینان لازم برای جمهوري اسلامي ایران ایجاد شود. زمان می‌تواند ابهامات را به خوبی رفع كند. فقط اعتماد متقابل لازم است.

·         اگر ما بخواهیم مثل برخی مسوولان آژانس بدبینانه نگاه کنیم، مدرک ارائه نکنیم و لجاجت به خرج دهیم، نباید گفت‌وگوها را ادامه دهیم و گزینه‌های دیگری را باید امتحان كنيم.
·         ممکن است تروریست‌ها و خرابکاران در آژانس نفوذ کرده‌ و مخفیانه تصمیم‌سازی كنند. باید مدیرکل آژانس و همکاران او را از این موضوع با خبر سازیم و هشدار لازم را بدهیم. تأکید می‌کنم به حادثه‌ها و گزارش‌ها می‌توان بدبینانه نگاه کرد و نتیجه گرفت و برای ملت‌هایی که می‌توانند در صلح زندگی کنند و باعث شکوفایی بیشتر تمدن بشری با محوریت وحدانیت خداوند متعال شوند، مشکل ایجاد کرد.
·         ذکر چند مثال می تواند ریشه نگرانی‌های ما را روشن‌تر سازد. روز جمعه 27 مرداد 1391 هجری شمسی مطابق با 17 آگوست 2012، با استفاده از مواد منفجره کابل‌های برق در مسیر شهر قم به مجموعة فردو (مجتمع شهید علیمحمدی) قطع می‌شوند. یادآوری می‌شود قطع برق یکی از راه‌های آسیب رساندن به ماشین‌های سانتریفیوژ است. در اولین ساعات صبح روز بعد بازرسان آژانس تقاضای بازرسی سرزده از آن مجموعه می‌کنند. آیا این بازدید ارتباطی با آن انفجار ندارد؟ چه کسی غیر از بازرسان آژانس می‌توانند در این زمان کوتاه به داخل مجموعه دسترسی داشته‌ باشند و آمار خرابی‌ها را ثبت و گزارش كنند؟
·          در مسیر مجموعه نطنز (مجتمع شهید احمدی‌روشن) نیز اقدام مشابه‌ای صورت گرفته بود. ما با توجه به شفافیت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌‌يي کشورمان و نظارت آژانس براین فعالیت‌ها، سعی کرده‌ایم اقلام عمومی مورد نیاز خود را از بازار جهانی تهیه کنیم.
·         آژانس در رابطه با حذف تحریم‌ها به ما کمکی نمی‌كند، شاید وظیفه‌ای ندارد، اما وقتی ویروس استاکس نت به کار برده می‌شود در تجهیزات خلاء، خرابکاری صنعتی می‌شود و یا مواد منفجره در دستگاه‌ها جاسازی می‌شوند، آمار تعداد ماشین‌های سانتریفیوژ، جرم دقیق اورانیوم غنی‌شده، مانده غنای اورانیوم در UF6 خروجی از ماشین‌ها و آنچه که در آن حوالی قابل رویت است را با امانت‌داری و صداقت تمام گزارش می‌کند. این اطلاعات به راحتی و با انتشار گزارش‌های آژانس در اختیار خرابکاران و تروریست‌ها قرار می‌گیرد.
·         این موضوع در 20 می 2012 با نشان دادن یک تجهیز که در آن مواد منفجره کار گذاشته شده بود به شخص مدیرکل و دو معاون او در تهران توضیح داده شد و از وی خواستیم از تکرار این گزارش‌ها خودداری کند. اما متأسفانه در گزارش اخیر مدیرکل محترم نیز جزئیات دقیق‌تری نوشته شده است.
·         طراحان حمله به تأسیسات هسته‌‌يي ایران با توجه به گزارش‌های منتشر شده آژانس متوجه شده‌اند که در برنامه خود موفق نبوده‌اند. لازم است جهت خوشحالی همة افرادی که از شکوفا شدن نبوغ انسان‌ها لذت می‌برند و خداوند را در خلقت انسان تحسین می‌کنند ذکر كنم که متخصصان ایرانی توانسته‌اند با هدف قراردادن مجموعه‌های مجازی برای حملات سایبری، خرابکاری صنعتی و استفاده از مواد منفجره، به موقع از وقوع حوادث با خبر شوند و خطرات را دفع كنند و روش‌هایی را ابداع كنند که تأسیسات و توانمندی هسته‌ای در اثر حملات موشکی و هوایی از بین نرود. اما بر اساس آموزه‌های اسلام ما اصل را بر برائت می‌دانیم و از کارکنان محترم آژانس می‌خواهیم با تصحیح عملکرد گذشته، آژانس را به مسیر صحیح برگردانده و در مسیر عدالت حفظ كنند.
·         افزایش پنجاه درصدی تعداد ماشین‌های سانتریفیوژ در غنی‌سازی زیر پنج درصد و بر اساس گزارش آژانس راه‌اندازی و گازدهی چهار زنجیره از ماشین‌های سانتریفیوژ برای افزایش تولید اورانیوم با غنای بیست درصد در فردو و راه‌اندازی یک زنجیره از ماشین‌های سانتریفیوژ نسل جدید اقداماتی در جهت رفع نیاز و مقابله با آسیب‌های احتمالی است.
·         ما همچون گذشته به تعهدات خود در آژانس و معاهده منع گسترش سلاح هسته‌يي (NPT) پایبند و حقوق خود را مطالبه خواهیم کرد. به آژانس توصیه می‌کنیم رویکرد خود را در رابطه با ایران تغییر دهد. آژانس باید از ایران برای برطرف کردن اتهاماتی که برخی کشورهای متخاصم با جمهوری اسلامی ایران (که از مجامع بین‌المللی استفاده ابزاری می‌کنند) مطرح می‌کنند کمک بخواهد و نباید به گونه‌ای رفتار كند که شبهه داشتن مأموریت در اثبات ادعاها را به وجود آورد.
·         جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور عضو آژانس و با توانمندی هسته‌يی که همواره آن را در جهت صلح و رفاه جامعه بشری به کار خواهد برد، خواهان تقویت آژانس، عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌يی و خلع سلاح همه جانبه است و پیشنهاد می‌کنیم خلع سلاح از کشوری شروع شود که در استفاده و اشاعه پیش قدم بوده و مرتب برای استمرار بقاء خود به دنبال دشمن فرضی می‌گردد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
7
68
ماه گذشته ؟! الان باید خبر دار بشیم؟!
قنبرى
|
CHINA
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
36
108
چرا اين آژانس جاسوس را راه ميدهيد ويروس رايانه اى را خود آژانس وارد سيستم كرد آقاى عباسى صحبت ازكدام خرابكارميكند خود آژانس خرابكار است
نظرات بینندگان