arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۰ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۶ اسفند ۱۳۷۹: انتقاد بستگان امام از سریال در حال پخش صداوسیما درمورد زندگی امام خمینی

خاطرات هاشمی رفسنجانی: برای نمازجمعه، به مرقد امام رفتیم که به مناسبت سالگرد رحلت احمدآقا، در مرقد [امام خمینی (ره)] برگزار شد. رهبری، خطبه‌ها را خواندند و نمازجمعه را و من نماز عصر را [اقامه کردم]. رهبری در صحبت‌هایشان، حمایت خارجی‌ها از جناح دوم خرداد را محکوم کردند و با نقل حرف امام در این خصوص، خواستند که افراد مورد حمایت، به گونه‌ای موضع‌گیری کنند که اجانب از ایجاد شکاف بین مسئولان مأیوس شوند و گفتند، با این وضع درگیری‌ها، کار مهم و اساسی در کشور قابل انجام نیست. عفت هم آمده بود و گفت، خانواده‌های بستگان امام، به فیلمی که در مورد زندگی امام، این روز‌ها از سیما پخش می‌شود، انتقاد داشته و گفته‌اند، خانواده‌های دیگر هم ناراضی‌اند و مطالب آن را ناحق می‌دانند.   
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
 ۲۶ اسفند ۱۳۷۹: براي نمازجمعه، به مرقد امام رفتيم كه به مناسبت سالگرد رحلت احمدآقا، در مرقد [امام خمینی (ره)] برگزار شد. رهبري، خطبه‌ها را خواندند و نمازجمعه را و من نماز عصر را [اقامه کردم]. رهبری در صحبت‌هايشان، حمايت خارجي‌ها از جناح دوم خرداد را محكوم كردند و با نقل حرف امام در اين خصوص، خواستند كه افراد مورد حمايت، به گونه‌اي موضع‌گيري كنند كه اجانب از ايجاد شكاف بين مسئولان مأيوس شوند و گفتند، با اين وضع درگيري‌ها، كار مهم و اساسي در كشور قابل انجام نيست. عفت هم آمده بود و گفت، خانواده‌هاي بستگان امام، به فيلمي كه در مورد زندگي امام، اين روزها از سيما پخش مي‌شود، انتقاد داشته و گفته‌اند، خانواده‌‌هاي ديگر هم ناراضي‌اند و مطالب آن را ناحق مي‌دانند.  
 
شب، بستگان میهمان‌مان بودند. عفت، كله‌پاچه پخته بود. در مسايل جهاني، در عربستان با كشتن دو نفر مأمور سعودي، به هواپيماربايي روسيه پايان دادند. دادگاه لاهه، در مورد اختلافات قطر و بحرين بر سر چند جزيره، حكمي صادر كرد؛جزاير حوار را به بحرين و جزيره الزباره و جنان و فشت‌الدبیل را به قطر داد. ریيس بحرين، اين حكم را پيروزي بحرين ناميد و امير قطر،ضمن اظهار تأسف از حكم دادگاه در مورد جزيره حوار و ازگرفتن دو جزيره كوچك، ابراز رضايت كرد و هر دو كشور، از ختم نزاع راضي هستند.  
 
در مقدونيه، درگيري بين آلباني‌تبارها و مأموران مقدونيه، بالكان را بار ديگر دچار تشنج كرده و ناتو را به زحمت انداخته است. در هند، مسأله رشوه‌ گرفتن وزير دفاع، باعث بحران وسيع سياسي شده است. مجلس هند، براي سه روز تعطيل شده و چند وزير استعفا داده‌اند و كابينه دولت، در معرض سقوط است. در پاكستان، [ژنرال پرویز مشرف]، ریيس نظامي، تصميم گرفته است كه با سران گروه‌هاي فرقه‌گرا برخورد كنند و جمعي از سران شيعه و سني را گرفته است. ٣٠ نفر از نمايندگان مجلس آمريكا، از دولت خواسته‌اند كه روسيه را به خاطر فروش سلاح به ايران و همكاري هسته‌اي، تحت فشار قرار دهد. بيماري تب برفكي، اروپا و بسياري از كشورها را دچار مشكل كرده است.
نظرات بینندگان