arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

نتایج انتخابات ریاست جمهوری روسیه پس از شمارش ۲۴.۴ درصد آرا؛ پوتین با ۸۷.۹۷ درصد آرا پیشتاز است

اولین داده‌های کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین 87.97 درصد از آرا را در انتخابات ریاست جمهوری روسیه پس از شمارش 24.4 درصد از صندوق‌ها به دست آورده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: ولادیمیر پوتین ۸۷.۹۷ درصد از آرا را در انتخابات ریاست جمهوری روسیه پس از شمارش ۲۴.۴ درصد از صندوق‌ها به دست آورده است.
 
به گزارش اسپوتنیک، اولین داده‌های کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین 87.97 درصد از آرا را در انتخابات ریاست جمهوری روسیه پس از شمارش 24.4 درصد از صندوق‌ها به دست آورده است.
 
همچنین بر اساس نتایج رای گیری آنلاین انتخابات ریاست جمهوری در مسکو، پوتین 89.1 درصد از آرا در پایتخت را از آن خود کرد.
 
دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری، خاریتونوف پس از بررسی 24.4 درصد از صندوق های رای، میزان 3.8 درصد از آرا را در انتخابات به دست آورد. سپس داوانکوف با 3.73٪، اسلوتسکی  با 2.96٪ در جایگاه بعدی قرار گرفتند. 
 
اطلاعات نظرسنجی «اکزیت پولس» نشان می دهد که بر اساس دو آمار موسسه های VTsIOM و FOM، پوتین پیشتاز است و بیش از 87٪ رای ها را به دست آورده است. رکورد قبلی در سال 2018 - 76.69٪ بود.
 
در ادامه این گزارش آمده است که از آنجایی که میزان رای های اخذ شده سایر نامزدها به یکدیگر نزدیک است، ممکن است که تنها سه کاندیداتورها جای خود را با یکدیگر تغییر دهند.
 
همچنین پوتین پس از بررسی 100 درصد صندوق های رای گیری در خرسون، با 88.12 درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری در منطقه خرسون شد.
 
میزان رای های کسب شده ولادیمیر پوتین در مناطق الحاقی جدید روسیه:
 
 دونتسک: پوتین با 95,23 درصد پیشتاز است.
 لوگانسک : پوتین با 94,12 درصد پیشتاز است.
 زاپوروژیه: پوتین با 82,95 درصد پیشتاز است.
 خرسون: پوتین با 88.12 درصد پیشتاز است.
نظرات بینندگان