arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۲۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۳

پلیس: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز ۴ تا ۵ برابر می‌شود / جریمه سرعت غیرمجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان / رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز که خطر وقوع تصادف در آن بیشتر است، ۴ تا ۵ برابر افزایش می‌یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز که خطر وقوع تصادف در آن بیشتر است، ۴ تا ۵ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش «انتخاب»، سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در مصاحبه‌ای تلویزیونی، با بیان این که میزان افزایش نرخ جرایم رانندگی متفاوت خواهد بود، گفت: مبلغ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز که خطر وقوع تصادف در آن بیشتر است، ۴ تا ۵ برابر افزایش می‌یابد.

وی با بیان این که هنوز جدول جدید نرخ جرایم به ما ابلاغ نشده است، افزود: آنچه تصویب شده و منتظر ابلاغ آن هستیم، این است که مثلا جریمه سرعت غیرمجاز حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌شود. 

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان این که رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان یک تخلف بسیار بسیار مهم و در همه دنیا دارای شدیدترین نوع مجازات مشخص شده است، ادامه داد: جریمه این تخلف حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

حسینی با اشاره به این که نگاه پلیس و همه دستگاه‌های متولی این امر بازدارندگی است، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ در هر ماه پلیس گزارش ارائه دهد که نسبت به سال گذشته میزان تخلفات و تصادفات کاهش داشته باشد.

وی در پایان زمان اجرای افزایش مبالغ جریمه رانندگی را به محض ابلاغ آن عنوان کرد و افزود: تا طی کردن مراحل اداری، حدودا تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده اجرایی می‌شود.

نظرات بینندگان