arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۳

چمران: تهران مسجد کم دارد؛ باید ۴۰۰ مسجد جدید در پایتخت ساخته شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مصوبه شورا درباره ساخت مساجد سه شنبه اول دی سال ۱۳۸۳ تصویب شده است. تهران مسجد کم دارد و باید ۴۰۰ مسجد در پایتخت ساخته شود و از طرفی باید نمازخوان نیز تربیت کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صداوسیما: رئیس شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه انقلاب ما با مسجد آغاز شد، گفت: ساخت مساجد مصوبه اول دیماه سال ۸۳ است.
 
مهدی چمران در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال ۱۳۸۲ برای مساجد تهران و ساخت و ساز مساجد، بودجه تعیین شده بود و این از افتخارات ما در شورا به شمار می‌رود.
 
وی گفت: باید برای مردم روشن شود که این اقدامات دنباله همان راه است، نه قرار است درختی قطع شود و نه فضایی اشغال شود.
 
وی با اشاره به اینکه نماز عین زندگی است گفت: مصوبه شورا درباره ساخت مساجد سه شنبه اول دی سال ۱۳۸۳ تصویب شده است. تهران مسجد کم دارد و باید ۴۰۰ مسجد در پایتخت ساخته شود و از طرفی باید نمازخوان نیز تربیت کنیم.
 
چمران گفت: مساجد، زیارتگاه‌ها و دیگر اماکن مذهبی ما در شب‌های قدر مملو از جمعیت بود. نباید این موارد را فراموش کنیم.
 
وی گفت: ما بر اساس قانون عمل کردیم و کار خلاف قانون را هیچ کسی مجاز نیست انجام دهد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه اجتماع ۱۰۰ هزار نفر در ورزشگاه آزادی یکی از اتفاقات مثبت بود، خاطرنشان کرد: رمز پیروزی انقلاب ما اعتقاد بود و امیدواریم این اعتقادات روز به روز پابرجاتر شود.
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شبکه‌های اجتماعی بحث ساخت مسجد در بوستان قیطریه مطرح شد که با حواشی زیادی همراه بود، گفت: این بوستان ۱۲۲ هزار مترمربع فضا دارد و از این میزان فقط ۸۰۰ متر معادل حدود یک درصد فضای بوستان به ساخت مسجد اختصاص می‌یابد.
 
سید محمد آقامیری بابیان اینکه ذهنیت‌هایی ایجاد شده که درختان قطع شده اند، گفت: شهردار و اعضای شورا از محل بازدید کردند و تنها درختانی با بن پایین و نهال جابجا شده اند و قطع درخت صورت نگرفته است.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: بسیاری از مساجد از مواردی هستند که باید بازسازی شوند. تعداد زیادی از این مساجد توسط بانیان خیر ساخته می‌شود. در بوستان قیطریه نیز شهرداری تنها زمین را در اختیار قرار می‌دهد.
 
علیرضا نادعلی افزود: در دوره‌های قبل نیز مساجد در بوستان‌ها ساخته شدند. با ضریبی که دشمنان در خارج از مرز‌ها به برخی موارد می‌دهند، می‌خواهند دو قطبی ایجاد کنند. این دشمنان می‌خواهند با استفاده از عده‌ای که مخالف مسجد هستند و عده‌ای با عنوان دوستداران محیط زیست دو قطبی ایجاد کنند و سیاه و سفید را برعکس نشان می‌دهند.
نظرات بینندگان