arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۳

امام جمعه قم: دست‌های کثیف زیادی برای اختلاف‌افکنی در جامعه دراز شده؛ باید این دست‌ها را قطع کنیم

امام‌جمعه قم گفت: امروز دست‌های کثیف زیادی برای اختلاف‌افکنی در جامعه اسلامی دراز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: امام‌جمعه قم گفت: امروز دست‌های کثیف زیادی برای اختلاف‌افکنی در جامعه اسلامی دراز شده است.

سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به فرصت ماه مبارک رمضان برای شروع یک سال جدید و پیمودن صراط مستقیم الهی، اظهار داشت: به برکت روزه در ماه مبارک رمضان به تقوای خاصی رسیده‌ایم و باید از این دستاورد مهم رمضانیه به‌شدت مراقبت و محافظت داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه عید سعید فطر ارتباط تنگاتنگی با وجود نبی مکرم اسلام (ص) دارد، افزود: اگر امت اسلام در روز عید سعید فطر کار و حرکت شایسته‌ای نسبت به پیامبر (ص) انجام دهند عید فطر یک عید واقعی محمدی خواهد شد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت مهم‌ترین مطالبه پیامبر (ص) از امت اسلامی را حفظ وحدت دانست و گفت: همان‌طور که خداوند امت اسلامی را به‌عنوان برادران یکدیگر قرار داد و در پی این اخوت به مؤمنین فرمود به ریسمان خدا چنگ بزنید و تفرقه نداشته باشید باید امت اسلامی به این حکم الهی عمل کنند.

 وی افزود: انسجام و وحدت بین مسلمین به‌قدری مهم و اثربخش است که می‌توان در سایه آن به همه اهداف فردی و اجتماعی اسلامی رسید.

 آیت‌الله سعیدی ادامه داد: اگر از ناحیه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی این حکم الهی انجام می‌شد هرگز مردم مظلوم فلسطین و غزه به این مصیبت‌ها، ظلم‌ها و جنایت‌ها گرفتار نمی‌شدند و سرزمین‌هایشان غصب نمی‌شد.

 وی تصریح کرد: امروز دست‌های کثیف زیادی برای اختلاف‌افکنی در جامعه اسلامی دراز شده است و باید با توان و قدرتی که در ماه رمضان پیدا کردیم این دست‌های تفرقه‌افکن را قطع کنیم.

نظرات بینندگان