arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۲ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۳

IM L6 معرفی شد؛ نخستین خودروی برقی جهان با باتری حالت جامد

شرکت چینی IM Motors که از زیرمجموعه‌های گروه سایک به‌حساب می‌آید، طی روز‌های اخیر از مدل IM L۶ رونمایی کرده است. این خودروی چینی نخستین خودروی الکتریکی است که باتری حالت جامد دارد. به بیان بسیاری از متخصصان، باتری‌های حالت جامد کلید اصلی رفع مشکل برد و جابه‌جایی خودرو‌های الکتریکی هستند. باتری حالت جامد نصب‌شده روی IM L۶، ظرفیتی برابر ۱۳۰ کیلووات دارد و حدود هزار کیلومتر برد را برای خودرو فراهم می‌کند. عدد برد خودرو طبق چرخه همسان‌سازی CLTC محاسبه شده که چرخه انتخابی برای خودرو‌های چینی است. CLTC از چرخه WLTP که برای محاسبه برد خودرو‌های اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سخت‌گیرانه است. البته دراِزای برد بالای IM L۶، باید هزینه قابل‌توجهی نیز برای خرید خودرو بپردازید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت چینی IM Motors‌ که از زیرمجموعه‌های گروه سایک به‌حساب می‌آید، طی روزهای اخیر از مدل IM L6 رونمایی کرده است. این خودروی چینی نخستین خودروی الکتریکی است که باتری حالت جامد دارد. به بیان بسیاری از متخصصان، باتری‌های حالت جامد کلید اصلی رفع مشکل برد و جابه‌جایی خودروهای الکتریکی هستند.
 
قیمت IM L6 با تبدیل به نرخ ارزهای جهانی، 36300 پوند (سه میلیارد تومان) است. برد این خودرو نیز 621 مایل (1000 کیلومتر) اعلام شده. شارژر فوق‌سریع 400 کیلوواتی وظیفه پرکردن باتری این خودرو را بر عهده دارد. این سدان از خطوط باریک در طراحی بهره می‌برد تا اصول آیرودینامیک در آن رعایت شود و مصرف انرژی بهینه‌ای داشته باشد. بااین‌حال، استفاده از باتری حالت جامد در این خودرو، بزرگ‌ترین نقطه تمایز آن را نسبت به سایر خودروهای برقی تشکیل می‌دهد.
 
تیپ‌های مختلف IM L6 و قیمت آن‌ها
 
باتری حالت جامد نصب‌شده روی IM L6، ظرفیتی برابر 130 کیلووات دارد و حدود هزار کیلومتر برد را برای خودرو فراهم می‌کند. عدد برد خودرو طبق چرخه همسان‌سازی CLTC محاسبه شده که چرخه انتخابی برای خودروهای چینی است. CLTC‌ از چرخه WLTP که برای محاسبه برد خودروهای اروپایی و آمریکایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سخت‌گیرانه است. البته دراِزای برد بالای IM L6، باید هزینه قابل‌توجهی نیز برای خرید خودرو بپردازید.
 
شرکت آی‌ام موتورز مدل IM L6 را در سه تیپ به بازار عرضه خواهد کرد. تریم اول نسخه استاندارد این خودرو است که مکس نام دارد و قیمت آن 230 هزار یوان است. پس از آن تریم متوسط عملکرد بالا (High Performance) قرار دارد که 299,900 یوان قیمت خواهد داشت. درنهایت به تریم لایت‌یر مکس (Lightyear Max) می‌رسیم که بالاترین تیپ این خودرو است و برای خرید آن باید 330 هزار یوان هزینه کنید.
 
باتری حالت جامد در تیپ استاندارد خودرو نصب شده است و دو تریم میانی و فول‌آپشن به باتری حالت جامد مجهز خواهند بود. IM L6 هم‌اکنون در دو نوع تک‌موتوره (با خروجی های 293، 337 و 408 اسب بخار) و انواع چهار چرخ متحرک با مجموع قدرت 787 اسب‌بخار برای پیش‌سفارش موجود است.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان