arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

طهرانی‌مقدم: سامانه‌های دفاعی‌‌ اسرائیل به اندازه تبلیغاتی که کرده بودند، غیرقابل نفوذ نبود

علی طهرانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا گفت: هر اتقافی و هر ماجراجویی از سمت اسرائیل یا آمریکایی‌ها و یا متحدین‌شان با پاسخ محکم و کوبندهٔ جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. امیدواریم که مسئله به همین‌جا ختم شود، اسرائیلی‌ها جواب محکم خود را گرفتند و متوجه شدند که سامانه‌های دفاعی‌شان به قدری که تبلیغات بر روی آن‌ها انجام داده بودند غیرقابل نفوذ و خدشه ناپذیر نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: فعال سیاسی اصولگرا گفت: هر اتقافی و هر ماجراجویی از سمت اسرائیل یا آمریکایی‌ها و یا متحدین‌شان با پاسخ محکم و کوبندهٔ جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. امیدواریم که مسئله به همین‌جا ختم شود، اسرائیلی‌ها جواب محکم خود را گرفتند و متوجه شدند که سامانه‌های دفاعی‌شان به قدری که تبلیغات بر روی آن‌ها انجام داده بودند غیرقابل نفوذ و خدشه ناپذیر نیستند.

علی طهرانی‌مقدم عضو شورای وحدت اصولگرایان در خصوص اقدام تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل گفت: در پاسخ به این سوال باید گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت به دنبال ماجراجویی در منطقه نبوده و نیست و تمام تلاش خود را برای حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای انجام داده است. به اذعان سایر دولت‌های جهان، ما باثبات‌ترین کشور منطقه هستیم و بیشترین کمک را به ایجاد ثبات در نظام بین‌المللی و منطقه‌ای انجام داده‌ایم. 

وی افزود: از طرف دیگر به واسطهٔ مسئولیت‌های بین‌المللی که در مبارزه با تروریسم و حفظ صلح و امنیت بین‌المللی داریم، با هرگونه ماجراجویی نیز برخورد خواهیم کرد. رژیم صهیونیستی بعد از حمله به سرزمین‌های اشغالی در فلسطین و کشتار کودکان و نوجوانان و دخالت‌های بیجا در امور منطقه‌ای و همچنین ماجراجویی در مسئله ایران، طی سال‌های اخیر روز به روز اقدامات خصمانهٔ خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران بیشتر کرده است و این موضوع در مراحل مختلف با پاسخ‌های مختلف و متناسب از جانب جمهوری اسلامی ایران همراه بوده است. اقدام اخیر در ماجرای حمله به کنسولگری ایران به نوعی حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران نیز محسوب می‌شد به طوری که رهبر انقلاب نیز در فرمایشات اخیرشان در روز عید فطر به صراحت اعلام کردند که این جنایت قطعا از سوی نیروهای مسلح ایران پاسخ داده خواهد شد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد: طبیعتا این اقدام طبق سخنان وزیر امور خارجه ایران عملیات محدود و متناسبی بود که در قبال حمله به کنسولگری اتفاق افتاد. البته این ماجرا باعث خشنودی جریانات مقاوت اسلامی شد و دل تمامی آزادیخواهان و مسلمانان جهان را شاد کرد که نمونهٔ بارز آن را در ابراز شادی‌ها و خرسندی‌ها نسبت به ماجراجویی صهیونیست‌ها در جهان اسلام می‌بینیم. عمدهٔ جریانات مقاومت از این موضوع استقبال کردند و از تصمیم شجاعانه‌ای که جمهوری اسلامی ایران در مواجههٔ با این اقدام گرفت حمایت کردند. 

طهرانی‌مقدم در پاسخ به این سوال که تحلیل شما درباره آخرین وضعیت به وجود آمده بعد از پاسخ نظامی ایران در منطقه به چه صورتی است و آیا شاهد آتش بس خواهیم بود، گفت: در پاسخ به سوال دوم باید گفت، ممکن است پیش‌بینی قدری سخت و شرایط متغیر باشد. اقدامات صهیونیست‌ها به دلیل عدم وحدت داخلی مشخص نیست. اما نظر شخصی من این است که صهیونیست‌ها تمایل به ماجراجویی داشته و دارند.

وی افزود: ما می‌دانیم که بنیامین نتانیاهو دولت متزلزلی دارد و دلیل عمده‌اش نیز برای عدم توقف جنگ و توسعهٔ جنگ در واقع حل بحران‌های داخلی خود است. بنابراین این پدیده را باید در این شرایط داخلی و بین‌المللی فهم کرد و دید.  هر اتفاق و هر ماجراجویی از  سمت اسرائیل یا آمریکایی‌ها و یا متحدین‌شان با پاسخ محکم و کوبندهٔ جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. امیدواریم که مسئله به همین‌جا ختم شود، اسرائیلی‌ها جواب محکم خود را گرفتند و متوجه شدند که سامانه‌های دفاعی‌شان به قدری که تبلیغات روی آن‌ها انجام داده بودند غیرقابل نفوذ و خدشه ناپذیر نیست.

طهرانی‌مقدم تصریح کرد: آنها هزینه‌های بسیار هنگفتی را برای مقابلهٔ با پهبادها و موشک‌های ارسالی از سوی ایران متحمل شدند که این هزینه‌ها برای دولتی همچون اسرائیل و نتانیاهو که به لحاظ داخلی و اقتصادی در رنج است و هر نوع بی‌ثباتی در رژیم اسرائیل منجر به سقوط احتمالی دولت بنیامین نتانیاهو خواهد شد می‌تواند برای آن‌ها خساراتی را در پی داشته باشد. اما از سوی دیگر طبیعتا هر نوع واکنش و اختلالی در حوزهٔ امنیتی جمهوری اسلامی ایران و یا منافع پیرامونی ما می‌تواند پاسخ‌های به مراتب سخت‌تری را در پی داشته باشد.

نظرات بینندگان