arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۹ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
آموزش و پرورش:

۲۰ مدرسه وابسته به حوزه علمیه در هرمزگان شروع به فعالیت می‌کنند / در این مدارس روحانیان و طلبه‌ها به تدریس دانش آموزان می‌پردازند

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ۲۰ مدرسه امین وابسته به حوزه علمیه در مهرماه سال‌جاری همزمان با بازگشایی مدارس در استان در مقاطع مختلف تحصیلی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ۲۰ مدرسه امین وابسته به حوزه علمیه در مهرماه سال‌جاری همزمان با بازگشایی مدارس در استان در مقاطع مختلف تحصیلی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
 
محمد قویدل افزود: این طرح هم‌اکنون در دستورکار آموزش و پرورش هرمزگان قرار گرفته است که امیدواریم نقش تاثیرگذاری در ترویج بیشتر فرهنگ ایرانی اسلامی داشته باشد.
 
«اجرای طرح امین در مدارس در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی و تقویت اقامه نماز در مدارس است.»
 
وی بیان کرد: این مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم بوده و روحانیان و طلبه‌های حوزه علمیه به تدریس دانش آموزان می‌پردازند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای دست‌یابی به اهداف تعلیم و تربیت، حیاتی بوده و در واقع تاثیر مهمی نیز در تربیت اعتقادی و باورهای دینی دانش آموزان دارد.
 
وی اظهار کرد: همچنین در حال حاضر پنج مهدکودک و پیش دبستانی وابسته به حوزه علمیه نیز در استان مشغول فعالیت دارند.
 
قویدل یادآور شد: برای نخستین بار در کشور سهمیه‌ای خاص به منطقه بشاگرد و بوموسی اختصاص داده شده است و از بین جوانان تحصیل کرده این مناطق ۲۵۰ نفر معلم به بشاگرد و ۵۰ نفر به جزیره بوموسی اختصاص داده شده است.
 
آموزش و پرورش هرمزگان با ۲۳ منطقه آموزشی در ۱۳ شهرستان ه ۴۳۰ هزار دانش آموز خدمات آموزشی ارایه می‌دهد.
نظرات بینندگان