arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

کاپیتان سابق تراکتور: با این شرایط تراکتور حتی سهمیه آسیایی را هم از دست می‌دهد

علیرضا میرشفیعیان کاپیتان پیشین تراکتور با بیان اینکه امسال یکی از ضعیف‌ترین تیم های تراکتور در سالهای اخیر بسته شده است، گفت: بازیکنان تراکتور احساس مسئولیت ندارند و نمی‌دانند در چه تیمی بازی می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: کاپیتان پیشین تراکتور با بیان اینکه امسال یکی از ضعیف‌ترین تیم های تراکتور در سالهای اخیر بسته شده است، گفت: بازیکنان تراکتور احساس مسئولیت ندارند و نمی‌دانند در چه تیمی بازی می‌کنند.

علیرضا میرشفیعیان در ارزیابی فنی از عملکرد تراکتور مقابل نساجی اظهار کرد: تراکتور حتی در سه بازی اخیر خانگی هم نتوانست امتیازات لازم را کسب کند. با رفتن خمس گفتیم یک شوک وارد می‌شود اما این اتفاق نیفتاد. بازی با نساجی هم که در معرض سقوط است به مراتب دشوارتر از بازی با یک تیم میانه جدولی بود، نساجی از میزبانی خود استفاده کرد و با استفاده از یک پنالتی برنده شد.

او درباره نتایج ضعیف تراکتور در هفته های اخیر گفت: هم بحث ترکیب است و هم بحث بازیکنان، سوء تفاهم نباشد اما اینکه برخی مربیان می‌گویند اگر بازیکنان تراکتور را داشتند نتیجه می‌گرفتند، اشتباه است و چنین چیزی وجود ندارد. به نظرم امسال یکی از ضعیف‌ترین تیم های تراکتور در سال های اخیر بسته شده است و نتایج نشان دهنده این موضوع است. بازیکنان تراکتور در حد نام این تیم نیستند، احساس مسئولیت ندارند و نمی‌دانند در چه تیمی بازی می‌کنند. با این شرایط تراکتور حتی سهمیه آسیایی را هم از دست می‌دهد.

کاپیتان سابق تراکتور گفت: مدیریت تیم می‌تواند این شرایط را بهتر کند. اصل تیمداری هم در همین برهه ها مشخص می‌شود. کسی که ادعای تیمداری می‌کند الان باید تیم را از این مخمصه بیرون بیاورد و الان باید تا دیر نشده تیم را از این وضعیت خارج کند.

او درباره اینکه سرمربی جدید تراکتور خارجی خواهد بود گفت: بستگی به سرمربی دارد که چقدر از فوتبال ایران و تراکتور شناخت داشته باشد. بردیف در فوتبال ایران بود و یک قدم جلو تر بود. مربی خارجی باید با تراکتور کار کرده باشد و با فوتبال ایران و تراکتور آشنا باشد. آوردن مربی خارجی در این مقطع دو لبه دارد، یا اینکه می‌آید و باعث ایجاد شوک می‌شود و نتایج خوبی کسب می‌شوند یا ورق برمی‌گردد و شرایط بدتر از حال حاضر می‌شود. اما تراکتور در هفته های آینده متحول نخواهد شد. هواداران ناراحت هستند و حق دارند چرا که از ۱۲ امتیاز ممکن ۴ بازی اخیر فقط ۲ امتیاز به دست آمده است. تیمی که می‌خواهد در کورس باشد باید حداقل ۴ امتیاز از ۲ بازی به دست بیاورد و برای سهمیه حداقل باید ۳ امتیاز از ۲ بازی را کسب کند.

پیشکسوت تراکتور بیان کرد: من پستی در صفحه شخصی‌ام انتشار دادم و منظورم این بود که در هر صورت اگر یک بازیکن باعث باخت یک تیم باشد باز هم نباید به این بازیکن فحاشی شود و بهتر است به دنبال دلایل این اتفاق باشیم. بالاخره بازیکن ضعیف بوده اما باشگاه آن بازیکن را آورده و باید دنبال عوامل این اتفاق باشیم که چه کسی بازیکن ضعیف را به باشگاه آورده است.

او ادامه داد: من به خانواده هوادار فوت شده تراکتور تسلیت عرض می‌کنم و از این بابت به شدت ناراحتم که به خاطر کم کاری یک سری از بازیکنان این اتفاق افتاده است. یکسری پیام منفی از طرف کسانی که مخالف من هستند زیر مطلب من نوشته شد اما افرادی که فوتبال را می‌فهمند نوشته‌اند که چه اتفاقی افتاده است‌. من از بابت حال هواداران تراکتور ناراحتم. پشت منافع باشگاه تراکتور بودن برای رسیدن به یک پست یا مقام توسط ما پیشکسوتان اشتباه است و اگر هواداری نباشد فوتبالی هم وجود ندارد.

میرشفیعیان گفت: از هواداران می‌خواهم همیشه پشت تیم باشند. هوادار واقعی کسی است که هر لحظه پشت تیم باشد. کسی که هوادار است اول تیمش را دوست دارد. ما و امثال ما می‌آییم و می‌رویم، همان طور که خمس رفت و این اتفاق بالاخره حتی برای زنوزی هم می‌افتد. تراکتور متعلق به زنوزی نیست این تیم متعلق به مردم آذربایجان و تبریز است و خواهد ماند. این هواداران هستند که می‌توانند این تیم را نگه دارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان گفت که دلال در باشگاه تراکتور حضور دارد،گفت: به شدت این اتفاق وجود دارد. شاید قبلا به این موضوع کم تر فکر می‌کردم‌ یا مدیریت دوست دارد و یا اصلا از این موضوع خبر ندارد. ولی به هر حال این مورد در تراکتور وجود دارد و از نحوه ورود و خروج بازیکنان می‌توان وجود دلال در این باشگاه را به راحتی تشخیص داد.

میرشفیعیان افزود: بازیکنان تیمی که برای قهرمانی بسته می‌شود باید بزرگ باشند. البته بزرگ نه از لحاظ بازی ملی، بلکه بازیکن باید از لحاظ تفکر بزرگ باشد. سالی که می‌خواستیم به تراکتور بیاییم می‌دانستیم باید این تیم در لیگ یک قهرمان شود و مردم تبریز به دنبال آمدن به لیگ برتر بودند. چون تفکر همه ما این بود فکر کنم با ۱۴ امتیاز اختلاف خودمان را رساندیم و این اتفاق عجیبی بود چون روح بازیکنان آن زمان بزرگ بود و بازیکنان می‌دانستند به کجا آمدند.

کاپیتان پیشین تراکتور بیان کرد: آقای کمالوند (سرمربی وقت) می دانست خانواده‌ام گاهی وقت ها تهران هستند و ساعت ۱۰ شب به دم در منزلم در تبریز می‌آمد تا ببیند خوابم یا نه، اما الان من شنیدم بازیکنان تا ساعت ۲ نصف شب مافیا بازی می‌کنند، این بازیکن به فکر باشگاه نیست و می‌خواهد پول بگیرد و دورانی بگذراند. فوتبالیست باید همه چیزش تنظیم باشد که بتواند مثمر ثمر باشد.

نظرات بینندگان