arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

پاول دورف: چین به‌تازگی اپل را مجبور کرده که اپلیکیشن تلگرام را از اپ استور چینی خود حذف کند، با این وجود تلگرام در چین به پردانلودترین اپلیکیشن اندرویدی تبدیل شده / اپل با سیاست‌های انحصاری به خودش آسیب زده است

«پاول دورف»، مدیرعامل تلگرام، در پست اخیر کانال خود به مزایای اندروید نسبت به iOS پرداخته است. او ضمن اعلام اینکه تلگرام در چین به پردانلودترین اپلیکیشن اندرویدی تبدیل شده، می‌گوید اپل با سیاست‌های سختگیرانه اش به خود آسیب زده است. براساس پست پاول دورف در کانال شخصی خود در تلگرام، به‌رغم آنکه استفاده از این پیام‌رسان در چین به VPN نیاز دارد، اما جایگاه اول بیشترین دانلود در اندروید را به‌دست آورده است. از سویی، چین به‌تازگی اپل را مجبور کرد که اپلیکیشن تلگرام و چند اپ دیگر را از اپ استور چینی خود حذف کند؛ با وجود این امر، به ادعای پاول دورف، تعداد دانلود‌های این پیام‌رسان در چین کاهش نیافته است. بااین‌حال، مدیرعامل تلگرام سیاست‌های اپل را مورد انتقاد قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«پاول دورف»، مدیرعامل تلگرام، در پست اخیر کانال خود به مزایای اندروید نسبت به iOS پرداخته است. او ضمن اعلام اینکه تلگرام در چین به پردانلودترین اپلیکیشن اندرویدی تبدیل شده، می‌گوید اپل با سیاست‌های سختگیرانه‌‌اش به خود آسیب زده است.
 
براساس پست پاول دورف در کانال شخصی خود در تلگرام، به‌رغم آنکه استفاده از این پیام‌رسان در چین به VPN نیاز دارد، اما جایگاه اول بیشترین دانلود در اندروید را به‌دست آورده است. از سویی، چین به‌تازگی اپل را مجبور کرد که اپلیکیشن تلگرام و چند اپ دیگر را از اپ استور چینی خود حذف کند؛ با وجود این امر، به ادعای پاول دورف، تعداد دانلودهای این پیام‌رسان در چین کاهش نیافته است. بااین‌حال، مدیرعامل تلگرام سیاست‌های اپل را مورد انتقاد قرار داد.
 
انتقاد مدیرعامل تلگرام از سیاست‌های اپل
 
پاول دورف می‌گوید مقامات چینی شهروندان خود را مجبور می‌کنند که از آیفون به گوشی‌های اندرویدی شرکت‌های داخلی مانند شیائومی مهاجرت کنند. برخلاف آیفون‌ها، اکثر گوشی‌های اندرویدی اجازه می‌دهند اپلیکیشن‌ها را از خارج از اپ استور دانلود کنید و این مزیتی است که باعث می‌شود کاربران چینی بیشتر به‌سمت گوشی‌های اندرویدی تمایل داشته باشند.
 
مدیرعامل تلگرام می‌گوید که اپل با سیاست‌های انحصاری به خود ضربه زده است. با چنین رویه‌ای، سهم بازار آیفون در چین همچنان کاهش خواهد یافت. او می‌گوید:
 
«اولویت‌دادن به سود در مقابل آزادی کاربران، استراتژی بلندمدت خوبی نیست.»
 
پیش‌تر پاول دورف در مصاحبه‌ای جنجالی گفته بود که پیام‌رسان تلگرام احتمال دارد تا یک سال دیگر از مرز 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه بگذرد. اکنون تلگرام بیش از 900 میلیون کاربر فعال دارد و به گفته دورف، پس از معرفی سرویس‌ تبلیغاتی و اشتراک پریمیوم، صدها میلیون دلار درآمد کسب کرده است تا استقلال این اپلیکیشن حفظ شود.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان