arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی وزارت خارجه: حضور هیأت کره شمالی در ایران چارچوب نمایشگاه اکسپو است

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره سفر هیأت اقتصادی از کره شمالی عنوان کرد: در محل برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ هستیم که بیش از ۲۶ کشور در سطح هیأت‌های دولتی حضور دارند و حدودا ۲ هزار تاجر معتبر و منتخب حضور دارند. هیأت کره شمالی هم حضورشان در ایران در همین چارچوب است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) دهم اردیبهشت ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

به گزارش انتخاب، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره سفر هیأت اقتصادی از کره شمالی عنوان کرد: در محل برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ هستیم که بیش از ۲۶ کشور در سطح هیأت‌های دولتی حضور دارند و حدودا ۲ هزار تاجر معتبر و منتخب حضور دارند. هیأت کره شمالی هم حضورشان در ایران در همین چارچوب است.

کنعانی افزود: ایران و کره شمالی بیش از ۵۰ سال سابقه روابط و همکاری‌های رسمی دیپلماتیک دارند که براساس علایق و منافع متقابل و مشترک با یکدیگر همکاری و تبادل تجربه و تعامل دارند. سفر وزیر روابط اقتصادی خارجی کره شمالی و هیأت همراه به دعوت علی‌آبادی وزیر صمت برای بازدید از نمایشگاه مذکور صورت گرفته است. در کنار مقامات کشور کره مقامات اقتصادی و دولتی کشور‌های عدیده از دیگر کشور‌ها حضور دارند.

نظرات بینندگان