arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

انتقاد جان کری از ترامپ در ششمین سالگرد خروج آمریکا از برجام: ایران را قوی‌تر کردی و آمریکا را منزوی

کری گفت: وقتی دونالد ترامپ درخواست‌های نزدیک‌ترین متحدان ما را رد کرد و ایالات متحده را از برجام خارج کرد، منطقه خطرناک‌تری ایجاد کرد، ایران را قدرتمند کرد و به جای منزوی کردن تهران، ایالات متحده را منزوی کرد."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عصر ایران: جان کری وزیر خارجه اسبق آمریکا در ششمین سالگرد تصمیم ترامپ به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، این تصمیم را یک سیاست نادرست و فاجعه بار توصیف کرد.

به نقل از وبگاه آمریکایی "هیل"، جان کری که خود مسئول تیم مذاکره کننده آمریکایی برای حصول به برجام بود، روز چهارشنبه با انتقاد از تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، گفت که این اقدام امنیت آمریکایی‌ها را کاهش داده است.

کری گفت: وقتی دونالد ترامپ درخواست‌های نزدیک‌ترین متحدان ما را رد کرد و ایالات متحده را از برجام خارج کرد، منطقه خطرناک‌تری ایجاد کرد، ایران را قدرتمند کرد و به جای منزوی کردن تهران، ایالات متحده را منزوی کرد. "

کری افزود: "حتی جمهوری‌خواهانی که با برجام  مخالف بودند، از کاخ سفید ترامپ درخواست کرده بودند تا برای حفظ اهرم فشار بر ایران در این توافق باقی بماند، اما در عوض ترامپ هرج و مرج را انتخاب کرد. این اقدام او جهان را خطرناک‌تر و امنیت آمریکایی‌ها را کمتر کرد.

کری افزود که برجام توافق موثری بوده و تصمیم ترامپ برای خروج از آن باعث تهاجمی‌تر شدن ایران شده است.

نظرات بینندگان