arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

العربیه: طرح ویزای یکپارچه خلیج فارس از ابتدای سال ۲۰۲۵ اجرایی خواهد شد

منابع خاص به شبکه «العربیه» گفتند که طرح ویزای یکپارچه خلیج فارس که به دارندگان آن اجازه ورود به همه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس را می‌دهد از اوایل سال آینده میلادی ۲۰۲۵ به مورد اجرا گذاشته خواهد شد. این منابع آگاه در ادامه افزودند که ویزای یکپارچه کشور‌های خلیج فارس به هر کسی که ویزای ورود یا اقامت در یکی از شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس را دریافت می‌کند این امکان را می‌دهد تا با همان ویزا وارد بقیه کشور‌ها شود، مشابه ویزای شنگن که کشور‌های اتحادیه اروپا را با ویزای یکبار ورود به هم مرتبط می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع خاص به شبکه «العربیه» گفتند که طرح ویزای یکپارچه خلیج فارس که به دارندگان آن اجازه ورود به همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را می‌دهد از اوایل سال آینده میلادی 2025 به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
 
این منابع آگاه در ادامه افزودند که ویزای یکپارچه کشورهای خلیج فارس به هر کسی که ویزای ورود یا اقامت در یکی از شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس را دریافت می‌کند این امکان را می‌دهد تا با همان ویزا وارد بقیه کشورها شود، مشابه ویزای شنگن که کشورهای اتحادیه اروپا را با ویزای یکبار ورود به هم مرتبط می‌کند.
 
سیستم جدید اعطای ویزا مسافرت‌های افراد مقیم را در بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تسهیل کند.
 
احمد بن عقیل الخطیب، وزیر گردشگری پادشاهی عربی سعودی در اظهارات قبلی خود فاش کرده بود که شورای عالی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ویزای توریستی یکپارچه را تصویب کرده است.
 
الخطیب افزود: شورای همکاری به وزیران کشور کشورهای خلیج فارس اختیارات لازم را تفویض کرد تا اقدامات ضروری را برای اجرای ویزای توریستی یکپارچه اتخاذ کنند.
 
وزیر گردشگری سعودی در این باره توضیح داد که این تصمیم گامی تاریخی است که نشان دهنده تعهد این کشورها به تقویت همکاری‌ها و تعمیق روابط در زمینه گردشگری و زمینه‌های مختلف میان آن‌ها است و همچنین جایگاه کشورهای خلیج فارس را به عنوان یک قطب گردشگری برجسته در سطح جهان ارتقا خواهد داد.
 
او همچنین تاکید کرد: پذیرش این ویزا در راستای توسعه و رنسانس توسعه‌ای است که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در سطوح مختلف شاهد آن هستند و تاثیر موثری بر تقویت ارتباط و یکپارچگی مطلوب میان کشورها خواهد گذاشت.
 
احمد الخطیب در ادامه افزود: «این ویزا به تسهیل جابجایی گردشگران و بازدیدکنندگان ورودی بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس کمک می‌کند و در نتیجه نقش گردشگری را به عنوان موتوری برای رشد اقتصادی افزایش می‌دهد و فرصت‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری در هر یک از اعضای شورای همکاری خلیج فارس ایجاد می‌کند.
 
وزیر گردشگری سعودی در بخش پایانی اظهارات خود بر تمایل وزارتخانه تحت مدیریت وی برای همکاری نزدیک با همتایان خود در وزارتخانه‌های گردشگری سایر کشورهای خلیج فارس جهت اطمینان از اجرا و هماهنگی این گام به بهترین نحو برای خدمت به بخش‌های گردشگری و اقتصادی در منطقه خلیج فارس تاکید کرد.
نظرات بینندگان