arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

یمن: در صورت ورود زمینی آمریکا، آماده نبردیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تایید آغاز مرحله چهارم تشدید تنش علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد که طی چند روز آینده نیروهای مسلح یمن عملیات‌های بزرگی انجام خواهند داد. او بر حمایت یمن از مردم غزه در کنار محور مقاومت تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تایید آغاز مرحله چهارم تشدید تنش علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد که طی چند روز آینده نیروهای مسلح یمن عملیات‌های بزرگی انجام خواهند داد. او بر حمایت یمن از مردم غزه در کنار محور مقاومت تاکید کرد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنرانی که در وزارت دفاع یمن در صنعا به مناسبت سالگرد مقابله با استکبارگران داشت، ضمن اعلام آغاز مرحله چهارم تشدید تنش علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در روزهای آینده جزئیات تازه‌ای از کشتی‌هایی که ممنوعیت اعمال شده از سوی یمن را نقض کردند و کشتی‌هایی که از طریق دریای مدیترانه به سمت بنادر واقع در اراضی اشغالی در حرکت هستند، افشا خواهد شد.

یحیی سریع در این رابطه تاکید کرد: تشدید عملیات یمن تنها شعاری برای به دست آوردن محبوبیت نیست بلکه موضعگیری عملی آن است و مردم یمن برای فدا کردن جان‌های خود کاملا آماده هستند و اگر راه باز شود، میلیون‌ها تن از آنها برای دفاع از غزه در مقابل دشمن صهیونیستی خواهند رفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: در صورت مداخله زمینی آمریکا و یا در صورتی که راهی برای دسترسی یمنی‌ها به فلسطین باز شود، یمنی‌ها برای نبرد آماده هستند.

او در ادامه فاش کرد: نیروهای مسلح یمن در چهارچوب مرحله پنجم و ششم عملیات خود برای حمایت از ملت فلسطین تجهیزات گسترده‌ای را در اختیار دارند.

یحیی سریع افزود: یمن ثابت کرد که از جایگاه استراتژیک مهمی برخوردار است به این شکل که طاغوت‌های موجود در 2 دریای سرخ و عرب و اقیانوس هند خوار کرده و حاکمیت خود و اعراب را بر دریاهای عربی و دیگر دریاها از دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند تا دریای مدیترانه اعمال کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این چهارچوب گفت: جهان به مرحله‌ای رسیده که هیچ کسی جرات نمی‌کند حتی یک کلمه به آمریکا بگوید اما یمن با موشک‌ها و جنگنده‌های خود آن را هدف قرار می‌دهد و اعتبار و آبروی آن را برده است.

او ادامه داد: طرف آمریکایی با عملیات‌های یمن به مرحله‌ای رسیده که نمی‌تواند از کشتی‌های خودش دفاع کند در حالی که یمن همچنان در آغاز جنگ با آن و طرف اسرائیلی است.

یحیی سریع اضافه کرد: فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ما که می‌خواستند آن را از بین ببرند و ما را از نوشتن این شعارها بر روی دیوارها منع کنند، امروز آنها را روی موشک‌ها می‌نویسیم و با آنها اسرائیل و آمریکا را هدف قرار می‌دهیم.

او در پایان نیز گفت: جهان غزه را رها کرده اما یمن در کنار محور مقاومت، در کنار آن ایستاده است، این نبرد به نمایندگی از کل یمنی‌ها است نه یک گروه یا طایفه خاص.

یحیی سریع در اوایل مه جاری آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید تنش در پاسخ به تداوم حملات رژیم صهیونیستی و نوار غزه اعلام کرده و گفته بود که این مرحله شامل هدف قرار دادن تمام کشتی‌هایی می‌شود که ممنوعیت دریانوردی کشتی‌های اسرائیلی را نقض می‌کنند و کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حرکت هستند.

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن نیز تاکید کرد که مرحله چهارم تشدید تنش شامل هرگونه کشتی وابسته به شرکتی اسرائیلی است که با آن در زمینه امدادرسانی و ارسال کالا همکاری دارد، همینطور هر کشتی که پس از صدور حکم ممنوعیت، کالاهایی را به بنادر اراضی اشغالی منتقل کند، هدف نیروهای مسلح یمن خواهد بود.

نظرات بینندگان