arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱

مرتضوی عامل فروپاشی جبهه پایداری می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو جبهه پایداری علت جدایی کوچک زاده و رسایی از شورای مرکزی جبهه پایداری را تاکید این اعضا بر اتخاذ تصمیمات مستقل و خارج از تصمیمات این شورا خواند و تاکید کرد که امضای نامه حمایت از مرتضوی از سوی تعدادی اعضای شاخص این تشکل در مجلس بر خلاف رویکرد جبهه پایداری بوده است.

مهر نوشت: زهره طبیب زاده با اشاره به تغیرات صورت گرفته در شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: ابتدا که جبهه پایداری حالت گفتمانی داشت، تعداد زیادی عضو شورای مرکزی این تشکل شده بودند؛ اما با توجه به اینکه اساسنامه جبهه تدوین شده و از حالت گفتمانی به تشکیلاتی تبدیل شده است، طبیعتا محدودیت‌هایی درتعداد اعضا ایجاد خواهد شد.

تعدادی از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری باید حذف شوند

وی ادامه داد: طبق اساسنامه اعضای شورای مرکزی حدود 5 نفر عضو اصلی و 5 نفر علی البدل هستند؛ بنابراین اعضای شورای مرکزی محدودتر شده و عده‌ای خود به خود طبق اساسنامه باید حذف شوند.

این عضو جبهه پایداری با بیان اینکه اعضای شواری مرکزی توسط هیئت موسس انتخاب خواهند شد، گفت: هنوز تصمیم گیری در این مورد نهائی نشده است و بعد از نهائی شدن اسامی شورای مرکزی توسط سخنگوی جبهه اعلام می‌شود.

لنکرانی سخنگو و آقاتهرانی دبیر جبهه پایداری است

وی در پاسخ به این سوال که آیا سخنگو و دبیر جبهه نیز تغییر کرده‌اند، افزود: سخنگوی جبهه آقای لنکرانی و دبیر آقای آقاتهرانی هستند.

مواضع متفاوت رسائی و کوچک زاده از مواضع پایداری

نماینده تهران همچینن در مورد خارج شدن حمید رسایی و مهدی کوچک زاده از شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: آقای رسایی بدلیل اینکه مواضع آزادانه و مستقل از جبهه داشته باشد از شورای مرکزی کناره گیری کرد؛ چراکه کسی که عضو شورای مرکزی است باید در موضع گیری‌هایش مقید به کار تشکیلاتی باشد.

وی با بیان اینکه کوچک زاده هنوز بطور کامل از شورای مرکزی منفک نشده است، افزود: آقای کوچک زاده نیز موقعیتی مشابهه آقای رسایی دارد؛ اما هنوز از شورای مرکزی منفک نشده است و باید منتظر تصمیم گیری هیئت موسس و اعلام اعضای شورای مرکزی از سوی سخنگو باشیم.

طبیب زاده در ادامه این گفتگو در مورد برنامه‌های انتخاباتی جبهه پایداری گفت: این جبهه هنوز وارد انتخاب مصادیق نشده است.

حمایت پایداری از چمران کذب محض است

وی در واکنش به انتشار خبری در برخی سایت‌های خبری مبنی بر اینکه چمران کاندیدای انتخاباتی جبهه پایداری است گفت: تنها مطالبی که از سوی دبیر و سخنگوی جبهه پایداری مطرح می‌شود در مورد برنامه‌ها و مواضع جبهه سندیت دارد؛ لذا اینگونه صحبت‌ها کذب محض است.

ویژگی کاندیدای جبهه پایداری

طبیب زاده با اشاره به ویژگی کاندیدای ریاست جمهوری که مورد حمایت جبهه پایداری قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: کسی که به گفتمان 3 تیر سال 84 که موجب جدایی طیفی از اصولگرایان از جریان اصولگرایی شد، اعتقاد داشته باشد، کسی که از بیت المال استفاده شخصی نکند، نسبت به اجرای عدالت بی تفاوت نباشد و سخت‌کوش و ولایتمدار باشد مورد حمایت پایداری خواهد بود.

وی ادامه داد: کسی که به خرج کردن بیت المال حساس نباشد و دست رانت خواران سیاسی و اقتصادی را باز بگذارد، کسی که نسبت به فتنه و انحراف مرزبندی نداشته باشد و کسی که مکتب ندیده و درس اسلامی نخوانده خودش را خودش را مقتدای سیاسی معرفی کند و ولایت پذیر صد درصدی نباشد، قطعا کاندیدای جبهه پایداری نخواهد بود.

از کاندیدای دولت حمایت نمی‌کنیم

عضو جبهه پایداری با تاکید بر اینکه کاندیدای جبهه پایداری، کاندیدای دولت نیست، ادامه داد: اگر جبهه پایداری از کاندیدای دولت حمایت کند بدون هیچ ابا و ترسی این موضوع را به صراحت اعلام می‌کند لذا جبهه پایداری بارها مرزبندی خود را با دولت اعلام کرده است.

وی در مورد ورود دولت به انتخابات گفت: دولت قطعا به صورت آشکار و مستقیم وارد انتخابات نمی‌شود و ممکن است کاندیدای خود را از طریق جریانات هوادار خود اعلام کند؛ اما بطور حتم این جریان جبهه پایداری نیست.

اعضای اصلی پایداری نامه تشکرامیز را امضا نکرده‌اند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شما نامه تشکر از رئیس جمهور در پی انتصاب و ابقای سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی را امضا کرده‌اید، خاطر نشان کرد: من این نامه را امضا نکردم و موضع جبهه پایداری نسبت به مرتضوی موضعی است که چندی پیش به طور صریح توسط سخنگو اعلام شده است.

امضای نامه توسط برخی اعضا خلاف تشکیلات بود

وی در پایان با تاکید بر اینکه کسانی که نامه تشکر از ابقای مرتضوی را امضا کرده اند، اعضای اصلی جبهه پایداری نیستند، اضافه کرد: برخی از اعضای جبهه پایداری که این نامه را امضا کرده‌اند، خلاف تشکیلات عمل کرده اند و این امضا تنها نظر شخصیشان بوده است.

در هفته های اخیر نامه جمعی از نمایندگان مجلس در حمایت از اقدام رئیس جمهور در انتصاب و ابقای سعید مرتضوی در ریاست سازمان تامین اجتماعی با توجه به پرونده مفتوح این قاضی تعلیق شده بحث انگیز شد. بویژه در پی آن که عده‌ای از این نمایندگان امضای خود را پای این نامه تکذیب کردند و عده‌ای دیگر نیز اعلام کردند که اساسا نامه دیگری را امضا کرده بودند و نامه اخیر جعلی است.

روح الله حسینیان، حمید رسایی و مهدی کوچک زاده نمایندگان تهران از چهره‌های شاخص جبهه پایداری در مجلس از این نامه به شدت دفاع کردند.

نظرات بینندگان