arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ از سیلاب وحشتناک در خیابان‌های مشهد با ۷ کشته و ۱۲ مفقود تا تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» در مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سیلاب وحشتناک در خیابان‌های مشهد با ۷ کشته و ۱۲ مفقود
باران سیل آسا همراه با رعد و برق در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه در مشهد منجر به آبگرفتگی در خیابانها و تاریکی آسمان در این شهر شد. بر اثر این سیلاب خودرو‌ها را آب برد و شمار جانباختگان تا شب گذشته به ۷ نفر رسید. این در حالی است که ۱۲ نفر همچنان مفقودند. تقاطع‌های دارای زیرگذر در مشهد و جاده اصلی فریمان - مشهد تا اطلاع بعدی مسدود شده و تیم‌های غواصی به منطقه پل ترمینال اعزام شده اند.

کیسینجر به لاریجانی چه گفت؟
علی لاریجانی نوشت: زمانی آقای کسینجر را در نیویورک دیدم. او به من گفت «اگر ما بخواهیم با شما رابطۀ استراتژیک برقرار کنیم، شما آماده‌اید؟» من گفتم «ما اینک رابطه‌ای نداریم؛ شما می‌گویید رابطۀ استراتژیک؟ چرا این سؤال را می‌پرسید؟» گفت «چون بعد از جنگ جهانی ما خودمان روی نقشه جای کشورها را مشخص کردیم، جز دو کشور: ایران و مصر. شما بودید و تمدن داشتید و ادامه دارید. بقیه را ما خودمان درست کردیم، لذا چاره‌ای نداریم با این دو کشور رابطه‌ای ایجاد کنیم.» 

توافق متکی و ذوالنوری بر سر کرسی ریاست مجلس
حاجی دلیگانی درباره گزینه‌های ریاست مجلس گفت: در میان افراد شاخص آقای قالیباف مطرح هستند. آقای ذوالنوری نیز از همان اول اعلام کردند که اقدام خواهند کرد. آقای متکی نیز خودشان را مطرح کرده اند. بین آقای متکی و ذوالنور یک توافقی حدود یک هفته پیش به عمل آمده که ظاهراً از ۶۰ یا ۷۰ نماینده استمزاج کنند که کدام یک‌شان درصحنه باقی بماند. 

تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» در مجلس
نمایندگان مجلس در جلسه صحن علنی امروز ۲۶ اردیبهشت ماه و در جریان بررسی لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری پس از بحث و بررسی فراوان گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر موافقت با کاهش ساعات کاری به ۴۰ ساعت و تعطیلی روز‌های «شنبه» را تصویب کردند. 

وزیر کشور درمورد فیلم منتشره از یک مامور نیروی انتظامی: طبق ضوابط عمل کرده
احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره برخورد مامور فراجا با یک خانم گفت: آنچه که شنیدم در فضای مجازی درباره یک مورد خاص پخش شده و در آن مورد خاص آنچه توسط فراجا انجام شده این بوده که به خانمی تذکر حجاب داده شده، اما در برابر اجرای قانون و رعایت حجاب، مقاومت و در واقع خود را برهنه کرده است. وحیدی ادامه داد: نیروی انتظامی با پتویی ایشان را پوشانده و طبق ضوابط عمل کرده است، اما آنچه منعکس شده، ظاهراً جور دیگری بوده است. 

پرونده پتروشیمی میانکاله امکان پیگیری مجدد ندارد
یوسف نوری استاندار مازندران با بیان اینکه پتروشیمی میانکاله حواشی زیادی را در استان ایجاد کرد، گفت: پرونده پتروشیمی میانکاله بسته شده است و امکان پیگیری وجود ندارد. 

مسجدی معاون نیروی قدس سپاه شد
ایرج مسجدی سفیر سابق ایران در عراق به عنوان معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه منصوب شد. 

ساعت کاری کارمندان کاهش پیدا می‌کند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که ساعت کاری کارمندان دولت به ۴۰ ساعت در هفته کاهش پیدا کند؛ این مصوبه در صورت تایید شورای نگهبان اجرایی می‌شود. 

تعطیلی شنبه‌ها از اواخر خرداد
ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای نگهبان طی ۱۰ روز آینده مصوبه مجلس مبنی بر افزایش تعطیلات هفته‌ها را تأیید و رئیس مجلس ابلاغ کند تعطیلی شنبه‌ها از اواخر خرداد امسال باید اجرایی شود. 

توضیح وزیر کشور درباره لفظ «حماسهٔ مردم در انتخابات»
احمد وحیدی وزیر کشور می گوید برخی سعی کردند لفظ «حماسهٔ مردم در انتخابات» را به مرحلهٔ دوم محدود کنند؛ این مطلب مربوط به تمام دورهٔ انتخابات بود. او ادامه داد: اگر انصاف دارند بیایند درباره اهمیت انتخابات و برگزاری انتخابات در بهترین سطح سلامت و امنیت و ابتکارات این انتخابات صحبت کنند. کسانی که صحبت می کنند سعی کنند منصفانه حرف بزنند و سعی نکنند مطلبی را آن جور که دوست دارند تغییر جهت دهند. 

نظرات بینندگان