arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

کاهش سن ابتلا به سرطان روده در آمریکا

طبق یک مطالعه جدید موارد ابتلا به سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان آمریکایی در حال افزایش است و بنابر آمارهای تازه، بیشترین افزایش در کودکان ۱۰ تا ۱۴ ساله مشاهده می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا،: طبق یک مطالعه جدید موارد ابتلا به سرطان روده بزرگ در کودکان و نوجوانان آمریکایی در حال افزایش است و بنابر آمارهای تازه، بیشترین افزایش در کودکان ۱۰ تا ۱۴ ساله مشاهده می‌شود.

 متخصصان در آمریکا می‌گویند سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ) سومین سرطان شایع در مردان و چهارمین در زنان است با این حال ماجرا برای جوانان متفاوت است. بنابر اعلام انجمن سرطان آمریکا این میزان در افراد جوان‌تر از ۵۵ سال از اواسط دهه ۱۹۹۰ بین یک تا ۲ درصد در سال افزایش یافته است.

پزشکان آمریکایی می‌گویند از آنجا که سرطان کولورکتال به طور فزاینده‌ای در افراد جوان شایع است، دستورالعمل‌های غربالگری در حال تغییر هستند و غربالگری این نوع از سرطان از ۶۵ سالگی به ۵۵ سالگی کاهش یافته و قرار است به زودی دوباره به ۵۰ سالگی کاهش یابد.
به گزارش دویچه‌وله به نقل از نشریه پزشکی «هلث لاین»، تجزیه و تحلیل محققان نشان می‌دهد از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۰، میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ در میان کودکان آمریکاییِ ۱۰ تا ۱۴ ساله، ۵۰۰ درصد و در میان نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ ساله، ۳۳۳ درصد افزایش یافته است. آمارها همچنین از افزایش ۱۸۵ درصدی این سرطان در افراد ۲۰ تا ۲۴ ساله حکایت دارد.

علایم و نشانه‌های سرطان روده بزرگ

به گفته پزشکان برخی از شایع‌ترین علایم و نشانه‌های سرطان روده بزرگ عبارتند از:

- تغییر در عادات روده از جمله یبوست یا اسهال

- درد شکم

- خونریزی از رکتوم

- علائم کم خونی فقر آهن

چگونه خطر را کاهش دهیم

با رعایت برخی نکات می‌توان تفاوت قابل توجهی ایجاد کرد، از جمله:

- افزایش فعالیت بدنی منظم

- مصرف میوه و سبزیجات سرشار از فیبر

- کاهش مصرف گوشت فرآوری‌شده

- حفظ وزن سالم

- پرهیز از الکل

- ترک سیگار

نظرات بینندگان