arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

آموزش و پرورش: نتایج اولیه آزمون استخدامی رشته‌های دبیری و هنر آموزی، هفته سوم خردادماه اعلام می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نتایج اولیه آزمون استخدامی رشته‌های دبیری و هنرآموزی، با توافق سازمان سنجش در هفته سوم خردادماه اعلام و در دهه پایانی خرداد فرآیند ارزیابی آزمون برای جذب معلمان شایسته انجام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نتایج اولیه آزمون استخدامی رشته‌های دبیری و هنرآموزی، با توافق سازمان سنجش در هفته سوم خردادماه اعلام و در دهه پایانی خرداد فرآیند ارزیابی آزمون برای جذب معلمان شایسته انجام می‌شود.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آزمون استخدامی ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموزی وزارت آموزش و پرورش با رقابت ۳۸۱ هزار و ۲۴۶ داوطلب در ۳۷ رشته شغلی برگزار شد. آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۳ در حالی برگزار شد که طبق اعلام معاون وزیر آموزش و پرورش ۳۸۱ هزار و ۲۴۶ داوطلب در ۳۷ رشته شغلی که ۲۴ رشته هنرآموزی و ۱۳ رشته شغلی دبیری است، شرکت کرده اند.

در این آزمون که مجوز جذب ۲۴ هزار و ۸۸۹ نفر از سازمان اداری استخدامی اخذ شده است، ۲۵۰ هزار نفر خانم و مابقی آقا هستند. نسبت ظرفیت ثبت نام کنندگان در آزمون رشته‌های شغلی دبیری و هنرآموزی ۱۵.۳ است که بیشترین ثبت نام در استان تهران انجام شده است.

بنابر اظهارات معاون وزیر، نتایج این آزمون با توافق سازمان سنجش در هفته سوم خردادماه اعلام و در دهه پایانی خرداد فرآیند ارزیابی آزمون برای جذب معلمان شایسته انجام می‌شود.۱۷۱۶ کانون در سراسر کشور با بیش از ۱۰ هزار نفر ارزیاب، کار ارزیابی سه برابر ظرفیت پذیرفته شدگان را انجام می‌دهند.

در نهایت قبول شدگان تیر، مرداد و شهریور در کلاس‌های پودمانی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش‌های لازم را برای سال تحصیلی جدید می‌بینند.

پیش از این وزیر آموزش و پرورش از پیش بینی جذب ۷۲ هزار نفر در آموزش و پرورش سخن گفته بود؛ این تعداد در آزمون‌های مختلف استخدامی، اعم از گروه ابتدایی، گروه دبیری، هنرآموزان و گروه پرورشی و تربیت بدنی، استخدام آموزش و پرورش خواهند شد.

نظرات بینندگان