arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

«سه گردشگر خارجی و یک افغان» در تیراندازی شهر بامیان کشته شدند

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله/کشور حکومت طالبان می‌گوید در نتیجه تیراندازی در شهر بامیان ۳ شهروند خارجی و یک افغان کشته شده و ۷ تن دیگر از جمله ۳ خارجی زخمی شده‌اند. قانع با اعلام این خبر در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که این حمله عصر امروز اتفاق افتاده است و نیرو‌های امنیتی تلاش برای پیدا کردن عاملان حادثه را آغاز کرده و تاکنون ۴ نفر بازداشت شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله/کشور حکومت طالبان می‌گوید در نتیجه تیراندازی در شهر بامیان ۳ شهروند خارجی و یک افغان کشته شده‌ و ۷ تن دیگر از جمله ۳ خارجی زخمی شده‌اند.
 
قانع با اعلام این خبر در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که این حمله عصر امروز اتفاق افتاده است و نیروهای امنیتی تلاش برای پیدا کردن عاملان حادثه را آغاز کرده و تاکنون ۴ نفر بازداشت شده‌اند.
 
او در مورد اینکه خارجی‌ها شهروندان کدام کشور هستند، جزییات ارائه نکرده است.
 
پیشتر دو منبع محلی از بامیان تایید کردند که در نتیجه تیراندازی افراد مسلح ناشناس شماری گردشگر خارجی و مردم محلی در مرکز این ولایت کشته و زخمی شده‌اند.
 
به گفته یکی از این منابع حادثه حوالی ساعت ۶ بعد از ظهر به وقت محل در بازار مرکز بامیان مقابل رستوران «لاجورد» اتفاق افتاده است.
 
تصاویری که یکی از این منابع به بی‌بی‌سی فرستاده، دو جسد را در کنار یک خودروی نشان می‌دهد که ظاهرا مربوط به گردشگران خارجی است.
 
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.
 
بامیان، محل بوداهای غول پیکری که از سوی طالبان در سال ۲۰۰۱ منفجر شدند، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری افغانستان است.
 
از زمان بازگشت طالبان به قدرت در اوت ۲۰۲۱، حملات مرگبار بر خارجی‌ها در افغانستان نادر بوده است.
نظرات بینندگان