arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۰: هواپیمای وزیر راه به کوه خورد و همه کشته شدند

خاطرات هاشمی رفسنجانی: بالاخره امروز بعد از ظهر اعلام شد كه هواپيماى حامل وزير راه و [ترابری] و همراهان در جنوب سارى به كوه خورده و متلاشى و همه سرنشينان ‌كشته شده‌اند.معلوم شد، اطلاعيه ديشب وزارت كشور نادرست بوده. در تركيه هم سومين هواپيماى [باری نظامی] ساكا، مونتاژ تركيه [در اطراف آنکارا] سقوط كرده است؛ تكنولوژى آن از اسپانيا است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۰: بالاخره امروز بعد از ظهر اعلام شد كه هواپيماى حامل وزير راه و [ترابری] و همراهان در جنوب سارى به كوه خورده و متلاشى و همه سرنشينان ‌كشته شده‌اند.معلوم شد، اطلاعيه ديشب وزارت كشور نادرست بوده. در تركيه هم سومين هواپيماى [باری نظامی] ساكا، مونتاژ تركيه [در اطراف آنکارا] سقوط كرده است؛ تكنولوژى آن از اسپانيا است. 
 
در اسرایيل، يك عرب شهادت‌طلب، بمبى در بين جمعيت اسرایيلى‌ها منفجركرده و خودش شهيد شده و هفت نفر از صهيونيست‌ها را كشته و حدود چند نفر را مجروح كرده كه حال چند نفر وخيم است. دولت اسرایيل، جلسه فوق‌العاده گرفته و از آمريكا تقاضا كرده كه براى خاموش‌ كردن خشونت‌ها دخالت كند؛ حالت استيصال به خود گرفته‌اندو فرماندهان ارتش گفته‌اند، بيش از اين نمى‌توانند فلسطينى‌ها را مهار كنند. 
 
در آمريكا، [جرج] بوش، [رییس‌جمهور]، براى حل مشكل انرژى كه فعلاً كاليفرنيا را دچار مشكل كرده، طرحى ارایه كرده كه با استفاده بيشتر از زغال سنگ و نيروگاه‌هاى هسته‌اى و حفارى چاه‌هاى نفت در منطقه حفاظت شده آلاسكا، انرژى بيشترى توليد كنند، ولى طرفداران محيط زيست، اين طرح را به استهزا گرفته‌اند و مى‌گويند،اين مثل اين است كه وسایل منزل را آتش بزنيم، براى حل مشكل كمبود جا در خانه و طرح‌هارا فاجعه ناميده‌اند؛گرچه صنعتگران وكارتلهای ‌ نفتى،آن را تأييدكرده‌اند.  
 
اتحاديه اروپا تصويب كرده كه به تدريج روابط با ايران توسعه يابد.در رسانه‌هاى خارجى و ضدانقلاب، براى خنثى‌كردن اثر مصاحبه [علی] افشاری، تلاش زيادى مى‌كنند.
نظرات بینندگان