arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۳۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۱

وعده‌های دولت به زلزله‌زدگان محقق نشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس گفت: متاسفانه وعدهای داده شده دولت مبنی بر پرداخت مبالغ بلاعوض و وام ساخت و تعمیرات به زلزله زدگان هنوز محقق نشده است .
 
الله وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با انتقاد از دستگاههای مسئول به خصوص بنیاد مسکن درباره اسکان موقت زلزله زدگان گفت : در روستاها اوضاع اسکان موقت روند نسبتا خوبی دارد ولی در ورزقان هنوز اسکان موقتی انجام نشده است و باید با توجه به هوای سرد منطقه تدبیری اندیشیده شود .
 
وی با اشاره به اینکه آواربرداری 11 هزار خانه به اتمام رسیده و ما بقی غالبا توسط مردم و به کمک شهرداری ها در حال انجام است افزود: در شهر ورزقان بیش از 60 درصد خانه ها به طور کامل تخریب شده اند  و بقیه باید تعمیرات اساسی شوند و متاسفانه وعدهای داده شده دولت مبنی بر پرداخت مبالغ بلاعوض و وام ساخت و تعمیرات هنوز محقق نشده است .
 
دهقانی با تاکید براینکه دولت برای زلزله زدگان باید حدود 30 هزار واحد مسکونی بسازد ادامه داد: بنیاد مسکن در فاز اول براساس اولویتها و با توجه به فصل سرما 11 هزار خانوار را انتخاب کرده است که احتمال دارد با روند کنونی تا پایان آبان ماه حدود 50 درصد آن آماده تحویل شود .
 
وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی مردم در مناطق زلزله زده اظهارکرد: با توجه به تخریب مغازه ها و از بین رفتن اجناس و محصولات کشاورزی ، دولت باید توجه جدی هم به اصناف و کشاورزان  داشته باشد .
 
نماینده مردم ورزقان در رابطه با وعده وزیر راه و مسکن و شهرسازی مبنی بر تحویل 45 روزه واحدهای مسکونی گفت : البته نمی شود توقع داشت با توجه به حجم بالای خرابی ، ساخت وسازها به سرعت پایان یابد ولی تعداد واحد مسکونی که خود آقای نیکزاد کلنگ زده است ، آماده تحویل است و حتما می آیند و افتتاح می کنند .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
6
کدام یک از وعده های دولت محقق شده شما آنها را نام ببرید !
آرش 7
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
5
کدوم از وعده های دولت عملی شده؟ جز اینکه ماهی 42000 تومن دادن به مردم؟ در عوض ......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
4
بهتره دولت یه عریضه نویس استخدام کنه تا وعده هایی رو که ایشون میدن رو بنویسن - حالا درسته که نمیتونن به هیچکدوم عمل کنند ولی فایدش اینه که دیگه قول الکی به مردم ایران نمیده
نظرات بینندگان