arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱

نظر فرزند ارشد آیت الله هاشمی در مورد انتخابات: باید فردی بیاید که برای "بحران" ساخته شده/ از دل دولت خاتمی، احمدی نژاد بیرون آمد، افراطیون از پشت به هم می رسند

فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی می گوید: "در باره ما و بر سر تک تک ما، در جامعه فضاسازی شده و شایعات وجود دارد. آنها می خواهند رای بگیرند و ما را به عنوان یک گروه قدرتمند معرفی می کنند و با فحش دادن به ما می خواههند برای خودشان رای جمع کنند."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محسن هاشمی رفسنجانی، فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرده است که هدف اصلی برخوردهای اخیر، نه فرزندان هاشمی بلکه خود اوست.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ وی چند روز پس از بازداشت خواهر و برادرش فائزه و مهدی هاشمی در گفت و گو با «آسمان» تاکید کرده است که هدف گروه های سیاسی هم در داخل ایران و هم در خارج از کشور تضعیف آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

محسن هاشمی با رد همه اتهاماتی که هم در داخل ایران از سوی مسئولان قضایی و جناح های سیاسی مخالف هاشمی رفسنجانی متوجه مهدی هاشمی شده و هم با تکذیب اتهاماتی که برادرش در خارج از کشور با آنها مواجه بوده، می گوید که اتهام زنندگان در پی تضعیف آیت الله هاشمی هستند.

وی هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب را که به گفته وی "اسیر افراطیون " بوده اند مورد انتقاد قرار می دهد و آنها را تخریب و تضعیف پدرش از طریق فشار آوردن بر اعضای خانواده متهم می کند.

او می گوید: "مشکل کشور ما افراطیون و تندروهایی هستند که به قدرت می رسند. منظورم افراطیون هر دو جناح هستند. آنها وقتی پا می گیرند و از طریق ورود به قدرت قد علم می کنند، برای نظام مشکل آفرین می شوند. زیست این افراطیون چپ و راست در بحران است."

به گفته وی، "از دل تفکر اعتدال گرایانه دولت هاشمی، خاتمی ظهور می کند اما از دل دولت خاتمی، احمدی نژاد سر برمی آورد. افراطیون از پشت به هم می رسند. ممکن است در ظاهر مقابل هم باشند، اما از پشت تفکراتشان یکی است، چون نتیجه رفتار و کارهای آنها یکی است."

او در ادامه می گوید: "به دلیل شرایط و تفکر پدر، اصولا سعی بر این بوده است که در چارچوب اصلاح طلب یا اصولگرا قرار نگیریم. شاید به همین دلیل است که این سوء تفاهمات پیش می آید. آنچه همیشه برای من مهم بوده است، برخورد با افراط و تفریط در هر زمینه و توسعه و پیشرفت ایران و چهره واقعی اسلام بوده است که باید خالی از افراط و تفریط و خرافات که متاسفانه اخیرا از آن بیشتر استفاده می شود، باشد. بزرگان نظام و علی الخصوص خانواده ما از افراطیون هر دو جناح صدمه دیده اند."

محسن هاشمی می گوید: "همیشه به علت اثرگذاری آقای هاشمی در سیاست و انتخابات، یک عده ای از سیاسیون و رقبا نگران حضور هاشمی و اطرافیان بودند و از تخریب استفاده مناسب می کردند. از دیگر سو، برخی نیز چون نمی توانند علیه ایشان حرف بزنند، می روند سراغ خانواده و اطرافیان. الان نیز در قضیه مهدی می بینیم که عده ای رفته اند سراغ مسایلی که هیچ موضوعیتی ندارد."

فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی می گوید: "در باره ما و بر سر تک تک ما، در جامعه فضاسازی شده و شایعات وجود دارد. آنها می خواهند رای بگیرند و ما را به عنوان یک گروه قدرتمند معرفی می کنند و با فحش دادن به ما می خواههند برای خودشان رای جمع کنند."

محسن هاشمی می افزاید: "در یک برهه ای خصوصا سال های ۷۶ تا ۷۸، اصلاح طلبان تندرو سعی کردند از این حربه علیه ما استفاده کنند. در عمق جامعه شایعاتی علیه ما راه انداختند. بعد نیز اصولگرایان از همین روش علیه ما استفاده کردند. دیدند که چه روش خوبی. می توانند یک رقیب قدرتمند را به کمک اصلاح طلبان از میدان به در کنند. در زمان وزارت فرهنگ آقای مهاجرانی، کتاب «عالیجناب سرخ پوش» چاپ و بارها تجدید چاپ شد."

محسن هاشمی در ادامه گفت و گوی خود به بحث انتخابات ریاست جمهوری سال آینده می پردازد و می گوید: "به نظرم قطعا اشتباه است که اصلاح طلبان به عدم شرکت فعال فکر کنند. بهتر است با یک برنامه قوی و قابل عمل که واقع گرایی و عمل گرایی همراه با با نگاه آرمان ها، در انتخابات شرکت کنند."

وی با اشاره به شرایط کنونی و موانع موجود بر سر راه اصلاح طلبان می گوید: "برای این شرکت لازم نیست شرط و شروط غیر میسر بگذارند و از آن طرف هم نظام لازم است با توجه به تحریم ها، بحران ها و مشکلات جدی اقتصادی و معیشتی و بعضی از سوء تفاهامات ایجاد شده، فضا را برای شرکت همه آحاد مردم و سیاسیون و دلسوزان نظام و کشور باز کند."

محسن هاشمی که پیش از این کمتر تا این اندازه به صراحت در باره مسایل سیاسی اظهار نظر علنی کرده بود، تاکید می کند که "اگر اصلاح طلبان جدی بیایند، باعث اتحاد اصولگرایان هم خواهند شد، ولی اپوزیسیون و اصلاح طلبان باید بدانند که دیگر ناز، مشکلی را حل نمی کند و فرش قرمز برای آنها پهن نمی کنند؛ لذا چراغ سبز و قرمز مهم نیست، در این شرایط تحمیل کردن خود بر جامعه وظیفه است، فقط باید مواظب بود که فردی که برای روزها سخت و بحران ساخته شده است، به میدان بیاید."

وی اشاره ای به فردی که دارای این خصوصیات باشد ، نکرده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
naser
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
120
247
زود باشید این هم بگیرید چون بخشی از حرف هایش را می توان یک چیز توهین امیز از توش بیرون اورد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
45
220
کاش همیشه اعتدال باشه تمام ضرباتی که میخوریم از افراط و تفریط است
خواننده انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
174
8
خدا پدرتو بیامرزه ما هم همینو میگیم نه خاتمی نه احمدی نژاد یک ادم میانه رو و مصلحت اندیش کشور مردم و نظام باشه از افراط گرایی هر دو اینها که سران افراطیون در دو جناح هستند مردم دل خوشی ندارن و جالب که هر دو امروز به اشتباهاتشون اذعان دارند ولی بعضیها سنگ اینهارو هنوز به سینه میزنند و بیش از اونچه هستند بزرگشون می کنند نفر بعد از اینها باید از سرگذشت هر دو عبرت بگیره و راه بهتر انتخاب کنه نه اینکه اشتباهات اونهارو تکرار کنه
پاسخ ها
دوگوله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
آقای خواننده انتخاب.. مثل اینکه درست متوجه نمیشوید. دارد راجع به افراط و افراطیون صحبت میکند . آخه از خاتمی عزیز به عنوان عصاره ادب و تواضع اصلا تند روی بر می آید ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
53
167
اقا جان این ها رو ول کن
خبر داری دلار شده 3000 تومن ؟

بابا زندگی مردم بهم ریخته یه کاری کنید !
کجا هستند اون اقایانی که می گفتند اقتصد مملکت رو به پیشرفته
آمریکا هیچ کاری نمیتونه بکنه ؟

دیدید چیکار کرد ؟
می بیند چه خبره یا توضیح بدم براتون ؟

میشه بمن بگید به دقیقا چه بلای دارید سر زندگی ماها میارید شاید ماهم کمکتون کردیم !
خواننده انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
118
56
گویا حرف همفکران بنده که اکثریت جامعه هستند هیچ وقت به جایی نمی رسد دیروز همه ضد خاتمی امروز ضد احمدی نژاد چند نفر دیگر باید بیایند و به این وضع بکشانند کشور را و خود به وضع امروزشان کشیده شوند مردم چرا جوگیر هستند تا کی می خواهیم اسیر تشنگان قدرت باشیم خاتمی احمدی نژاد میکوبه و احمدی نژاد خاتمی این وسط مردم کوبیده میشوند مسله این یا ان نیست هر دو مقصرند و پرونده شان بین ملت اشکار است چرا کسی که روی کار می اید برنامه نمی دهد تا مردم درست انتخاب کنند و جواب بخواهند نه اینکه فلانی رییس جمهور است هر چه خواست بکند و به هیچ کس پاسخگو نباشد اما روزی که به مردم نیاز پیدا می کند زیباترین کلمات را می گوید و مردم ....می کند هر دو قانون شکنی کردند یکی شعار تقلب وتهمت به نظام و.... یکی مجلس را مسخره کرده و.... هر دو این تفکرات مضر هستند باید فردی میانه رو منطقی با برنامه پاسخگو و دوستدار ارزش های کشور سر کار بیاید به امید ان روز
پاسخ ها
خرمگس معرکه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
جناب به ظاهر خواننده انتخاب... مردم را ببو حساب کردی و یا خدانکرده......؟
لطفا عبای خاتمی را به قبای دیگران سنجاق نکن و حرف دلتو بزن داداش .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
40
32
اونایی که برای روزهای سخت و بحران ساخته شدند نسلشون منقرض شده. الان نخبگان سیاسی بیشتر متمایل به بازی " گی بود کی بود من نبودم" هستند. و در روز های سخت زیر لحاف قایم می شوند و روزهای موفقیت و پیروزی د صف اول حاضرند.
ایرانی
|
UNITED STATES
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
145
89
من نمیدونم این خانواده کی میخوان از این لاک خودمحوربینی بیرون بیآن؟!!! ایشون ملاک اعتدال در همه چیز رو فقط پدرش می دونه!!

محسن جان! برآمدن خاتمی نتیجه ضدیت و مخالفت مردم با سیاست های دوره هاشمی بود در حالیکه آمدن احمدی نژاد خواست حاکمیت بود!!
( خودت بهتر میدونی که بعضی چیزا رو هم نمیشه گفت! منم نمیگم تا انتخاب در انتشار نظرم معذوری نداشته باشه!!)
پاسخ ها
شعبانیان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
جناب ایرانی عزیز با عرض سلام بنده با بخش دوم فرمایش جنابعالی موافق نیستم ، دلیل اصلی و کلیدی انتخاب خاتمی اصلا ربطی به مخالفت با هاشمی نداشت .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
13
6
بابا فرزند ارشد!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
62
12
دقیقا افراط و تفریط از پشت به هم می رسند. افراط و تفریط ضررش برای کشور و مردم و سودش برای امریکا و اسراییله. در دوره خاتمی تفریط دیدیم (البته نه از جانب ایشون بلکه از جانب بعضی از اطرافیان سبک مغز)، در دوره احمدی نژاد هم افراط (که نتیجه طبیعی اون تفریط بوده). انشاالله از این به بعد شاهد اعتدال باشیم. ایکاش ایت الله هاشمی این دوره می اومدن
نظرات بینندگان