arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱
افشای عوامل پشت پرده قتل فجیع دیکتاتور لیبی؛

قذافی را کشتند تا در دادگاه دهان باز نکند

"محمود جبرئیل" رئیس دولت کنونی لیبی نیز گفته است "یک عامل خارجی در میان افراد مسلح مخالف رژیم قذافی نفوذ کرده و قذافی را پس از دستگیری کشته است ." خانواده قذافی دراین زمینه شکایتی را تسلیم دادگاهی در شهر "تریپولی" محل قتل قذافی کرده اند و قرار است در این مورد از طرف پلیس و ارگان های قضائی تحقیق آغاز شود .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشریه " parisien" چاپ پاریس، پس از یکسال و اندی که از قتل معمر قذافی حاکم لیبی می گذرد و پس از کنار رفتن رئیس جمهور سابق فرانسه "سرکوزی" در گزارشی که پیرامون رویدادهای لیبی منتشر کرد، برای نخستین بار اشاره ای نیز به دلیل قتل فجیع قذافی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این نشریه نوشت : در جریان دستگیری و قتل قذافی بنا به گزارش "کوریه دلا سرا" عوامل سرویس مخفی فرانسه دست داشتند .

خانواده قذافی دراین زمینه شکایتی را تسلیم دادگاهی در شهر "تریپولی" محل قتل قذافی کرده اند و قرار است در این مورد از طرف پلیس و ارگان های قضائی تحقیق آغاز شود .

یکی از نزدیکان قذافی که در آخرین روزها در کنار او بوده و او را همراهی می کرده در گزارش خود به مقامات مسئول در تریپولی اعلام کرده که قذافی توسط یکی از عوامل سرویس مخفی فرانسه با شلیک گلوله به مغز او کشته شد و نه توسط افراد مسلحی که محل اختفای او را کشف کردند.

حتی "محمود جبرئیل" رئیس دولت کنونی لیبی نیز گفته است "یک عامل خارجی در میان افراد مسلح مخالف رژیم قذافی نفوذ کرده و قذافی را پس از دستگیری کشته است ."

این خبر از یکی از شبکه های تلویزیونی مصر نیز پخش شده است.

در محافل دیپلماتیک غربی مستقر در طرابلس نیز دست داشتن سرویس اطلاعات فرانسه در دستگیری و قتل قذافی دهان به دهان می شود و این که انگیزه قتل قذافی تهدیدی بود که او برای افشای زد و بندهایش با "سرکوزی" رئیس جمهور مصر و برخی روابط و مناسبات دوران اخیر زمامداریش با غرب کرده بود. کسانی بیم داشتند که او زنده بماند و در دادگاه دهان بگشاید .

نظرات بینندگان