arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۷۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۱
رابرت گیتس وزیر پیشین دفاع آمریکا می گوید:

حمله به ایران فاجعه بار خواهد بود و به منافع حیاتی آمریکا آسیب می‌رساند/ نه آمریکا و نه اسرائیل قابلیت معدوم کردن برنامه هسته‌ای ایران را ندارند

رابرت گیتس می گوید: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل یک متحد ناسپاس آمریکاست که متوجه شرایط نیست او با سیاستی که در پیش گرفته اسرائیل را به انزوا و منافع آمریکا را خدشه دار می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رابرت گیتس وزیر پیشین دفاع آمریکا، روز پنجشنبه گفت حمله یکجانبه از سوی اسرائیل به ایران عواقب فاجعه باری در بر خواهد داشت و به منافع حیاتی آمریکا آسیب می‌رساند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از آسوشیتدپرس، رابرت گیتس که در مراسمی در نورفولک ِ ایالت ویرجینیا سخن می‌گفت، خواهان افزایش تحریم‌ها علیه ایران شد و تاکید کرد : در حال حاضر تحریم‌ها بهترین گزینه برای اعمال فشار اقتصادی و انزوای سیاسی به ایران است.

به گفته وی، با این تحریم ها، مقامات ایران به این نتیجه خواهند رسید که با دنبال کردن هرچه بیشتر برنامه ساخت تسلیحات هسته‌ای (!) امنیت ملی و بالا‌تر از آن امنیت رژیم را به خطر می‌اندازند»

گیتس همچنین تصریح کرد نه آمریکا و نه اسرائیل قابلیت معدوم کردن برنامه هسته‌ای ایران را ندارند و حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران نتیجه‌ای عکس داشته، ساخت سلاح اتمی از سوی ایران را اجتناب ناپذیر خواهد کرد.

وی گفت هر حمله به ایران، برنامه هسته‌ای آن کشور را در عمق بیشتری از زمین مدفون و مخفی می‌کند.

رابرت گیتس می گوید: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل یک متحد ناسپاس آمریکاست که متوجه شرایط نیست او با سیاستی که در پیش گرفته اسرائیل را به انزوا و منافع آمریکا را خدشه دار می‌کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
6
26
با این مواضع و قبض و بسط حمله به ایران و مسئله هسته ای دو هدف را در راستای سیاستهای غلط داخلی و خارجی دولت احمدی نژاد دنبال می کنند.
1= گرفتن امتیازات تحریمی علیه ایران از کشورها
2- صحه گذاشتن بر تهدیدات هسته ای که تا گذشته نه چندان دور صرفا به شکل ایراد اتهام بود و ترساندن کشورهای منطقه و انزوای سیاسی ایران.
نظرات بینندگان