arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۱

چگونه جشن عروسی به یک جنایت کثیف تبدیل شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اهالی منطقه "زبیر" در غرب استان بصره؛شاهد جنایت بزرگی بودند و مجدداً اینبار یک کودک 5 ساله پس از ربوده شدن و تجاوز به طرز وحشتناکی بقتل رسید که به حادثه دختری بنام"بنین" که او نیز قربانی جنایت مشابهی شده بود و شفق نیوز آنرا نقل کرد اضافه شود.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ کودک 5 ساله ای بنام "عبیر" از اهالی منطقه شطره واقع در استان ذی قار بهمراه خانواده اش برای شرکت در مراسم عروسی یکی از نزدیکان خانواده به استان بصره،منطقه "حی سکک" می آید.

افراد ناشناسی این کودک را می ربایند،نیروهای امنیتی نیز جسد او را دست و پا بسته در حالیکه به او تجاوز شده بود و سپس وحشیانه بقتل رسیده بود؛یافتند،این حادثه مشابه جنایت قتل و تجاوز به کودک دیگری بنام "بنین" در همین منطقه بود.

"بنین" دختر 4 ساله ای بود که در همین ناحیه زبیر از سوی یک نیروی پلیس ربوده شد و پس از تجاوز بقتل رسید که شفق نیوز شرح ماجرا را اطلاع رسانی کرده بود.

رؤسای قبایل زبیر که این نیروی پلیس از قبیله آنها بشمار میرفت خواستار اعدام این جانی در محل جنایت شدند اما تا کنون حکمی صادر نشده است.

"مهدی ریکان" رئیس کمیسیون امنیت در شورای ناحیه زبیر گفت: اضطراب و وحشت این منطقه را فرا گرفته و اهالی از این بیم دارند مبادا این جنایتها در این ناحیه ادامه پیدا کند و مجدداً تکرار شود.

ما پس از اینکه قاتل "بنین" را دستگیر کردیم او را به عدالت سپردیم تا به سزای عملش برسد،گروه و یا شخصی که جنایت دوم را انجام داده را نیز دستگیر میکنیم و به مراجع قضائی تحویل میدهیم تا قصاص شوند و درس عبرتی برای کسانی باشند که به فکر تجاوز به حقوق هموطنان و ریختن خون بیگناهان باشند.

ناحیه زبیر یکی از نفت خیز ترین مناطق نفتی است که شرکتهای بزرگ جهانی در آن فعالیت میکنند و روزانه بیش از 1 میلیون 200 هزار بشکه تولید دارند که مجموع 70% صادرات نفت عراق را تشکیل میدهد اما مردم آن زیر خط فقر زندگی میکنند.

کارشناسان اعلام کردند که طی مدت اخیر جنایتهایی نظیر آدم ربایی؛قتل و تجاوز جنسی در کشور افزایش یافته و حتی کودکان بیگناه نیز از این جنایتها در امان نیستند.

این در حالی است که خودکشی در کشور نیز آمار بالایی داشته و کارشناسان این موضوعها را با مسائل روحی و روانی حاصل از اوضاع کنونی کشور مرتبط دانسته اند.

نظرات بینندگان