arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۰۳۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱

بروجردی: امروز کشور نیازی به تولید سوخت 20 درصد ندارد/ بر اساس منافع ملی عمل خواهیم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه توافق ایران در حوزه هسته ای در گرو عقب نشینی آمریکا و متحدانش از مواضع خود است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، علاءالدین بروجردی پیش از ظهر دوشنبه با بیان این مطلب در بدو ورود اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: تحریم های ظالمانه آمریکا و غرب علیه ملت ایران باید هر چه زودتر برداشته شود چرا که بازنده اصلی این عرصه آمریکا و غرب است.

وی با اشاره به پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران در دانش هسته ای بیان داشت: با پایداری مسوولان نظام، هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایستادگی مردم، واقعیت های هسته ای جمهوری اسلامی پذیرفته شده و به برکت وجود دانشمندان هسته ای و حمایت مسوولان نظام امروز ایران عضو باشگاه جهانی است.

رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که بر اساس سیاست ها و مصالح ملی کشور می توان در برابر مسائل هسته ای انعطاف نشان داد افزود: پیش از این قرار شد سوخت 20 درصد برای راکتور تهران را آژانس در اختیار ایران قرار دهد که این کار را انجام نداد.
 
وی خاطرنشان کرد: بعد از این قرار شد فرانسه و روسیه به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، سوخت 20 درصد را به ایران بدهند که  باز محقق نشد و با تصمیم مسوولان کشور سوخت مورد نیاز و صفحه های سوخت راکتور تهران توسط دانشمندان داخلی تهیه شد.

بروجردی با بیان این که امروز کشور نیازی به تولید سوخت 20 درصد ندارد یادآور شد: در این زمینه بر اساس منافع ملی عمل خواهیم کرد و این موضوع امری اختیاری برای ایران اسلامی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: راکتور تهران در زمان قبل از انقلاب، توسط آمریکایی ها ساخته شد اما در سال های اخیر ساخت راکتور خنداب اراک که هشت برابر راکتور تهران ظرفیت دارد توسط دانشمندان و متخصصان ایران اسلامی آغاز شد و در مراحل پایانی است.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشمند هسته ای ایران گفت: شهدای هسته ای ایران اسلامی به دنیا ثابت کردند که حرکت توفنده کشور در مسیر رسیدن به قله های علم و دانش متوقف شدنی نیست.
 
گفتنی است رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سفر یک روزه خود به استان مرکزی علاوه بر بازدید از سایت هسته ای خنداب، در نشست شورای تامین استان شرکت خواهند کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
36
شما 20 درصد را متوقف کردید بعد میگویید آمریکا عقب نشینی خواهد
کرد!؟
ناشناس
|
PHILIPPINES
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
35
منافع ملی!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
42
انقدر بدم میاد که امثال ایشون فکر میکنند قیم ملت هستند. تازه برای این ژستشون حقوق و مزایا هم میگیرند! روز حساب حتما خواهد رسید.
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
33
کدوم منافع ملی عمل خواهید کرد؟؟؟!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
27
آقای لاریجانی نظرت راجع به شکلات چیه ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
39
تازه میخوایین بر طبق منافع ملی عمل کنین؟؟؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان