arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۱

لاریجانی: مردمی کردن اقتصاد تنها راه برون رفت از بحران اقتصادی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به بخش خصوصی، خاطر نشان کرد: اگر مردمی کردن اقتصاد عملیاتی شود و کارخانه ها و پروژه های عمرانی را به سمت بخش خصوصی هدایت کنیم، می توانیم از بحران اقتصادی جلوگیری کنیم.

به گزارش انتخاب از اداره کل اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی ˈ علی لاریجانیˈ در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در عین حالی که آورده خوبی دارد اما دچار یک عقب افتادگی توسعه ای شده است که در طرح آمایش سرزمین باید جایگاه این استان را تعیین کرد .

وی با اشاره به مساله بیکاری و چگونگی اشتغال زایی که موضوعی همه گیر و کشوری است ،تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند ، فراهم کردن عرصه تولید تنها راه برون رفت از فشارهای اقتصادی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها و مراکز تولیدی است.

لاریجانی در ادامه اضافه کرد: باتوجه به شرایط موجود، بودجه طرح های عمرانی در سال آینده کاهش می یابد، بنابراین باید با همین میزان بودجه تلاش کنیم تا پروژه های عمرانی در حال احداث تکمیل شود.

رییس قوه مقننه یادآور شد: اختصاص و افزایش تسهیلات بانکی باعث می شود تا بخش خصوصی با آسودگی خاطر وارد عرصه تولید شود و این امر مشکل مهاجرت از شهرها و روستاهای کوچک به شهرهای بزرگ را حل می کند.

وی همچنین با اشاره به مشکل کم آبی و خشکسالی های به وجود آمده در کشور، اظهار داشت: یکی از دلایل مواجه شدن برخی از استان ها با کمبود آب، عدم انتقال صحیح آب از استان ها و مناطق آبخیز به سایر استان ها است.

لاریجانی تاکید کرد: روش صحیح انتقال آب باعث می شود تا نه تنها مناطق انتقال دهنده دچار بحران آب نشوند، بلکه آبادانی را برای آنها به همراه داشته باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص لزوم توجه به بخش گردشگری و صنعت توریسم، متذکر شد: این بخش برای استان چهار محال و بختیاری می تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد و مسئولان استان با استفاده از نیروهای توانمند در این بخش و با کمک بخش خصوصی مراکزی را که می تواند به یک مکان تفریحی و فرهنگی مناسب تبدیل شود، شناسایی کرده تا باعث جذب مسافر داخلی و خارجی شود.

در ابتدای این دیدار، نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری به بیان مشکلات و کمبودهای این استان اشاره کردند.

همچنین اعضای این مجمع خواستار انتقال آب مازاد استان به مناطق دیگر و افزایش تعداد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شدند.
نظرات بینندگان